Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-11-2001, 12:21
noble knight
noble knight is offline
Weet iemand wat ze er al mee kunnen en of ze al ontwikkeld zijn. Gewoon alles over de hologram. Volgens mij had euro disney er een paar in het spook kasteel.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-11-2001, 11:33
XCalibur
XCalibur is offline
Volgens mij was dat bij Euro Disney een licht projectie...

Greetz XC
Oud 27-11-2001, 12:30
VJ
VJ is offline
Ik heb een keer een set gezien waarmee je ze zelf kan maken. Echt kewl.
Met citaat reageren
Oud 27-11-2001, 12:42
broed
broed is offline
hollogram is toch zo'n ding wat ook in de zak ships zit die pokemon flippo dingen ?

rip gewoon dat voorplaatje van die flippo en je heb ook een hollogramp
Met citaat reageren
Oud 27-11-2001, 12:53
BloodGod
BloodGod is offline
Citaat:
broed schreef:
hollogram is toch zo'n ding wat ook in de zak ships zit die pokemon flippo dingen ?

rip gewoon dat voorplaatje van die flippo en je heb ook een hollogramp
ik weet nie wat je hebt gezopen maar dat is niet goed voor je....

een HOLOGRAM is een DIGITALE weergave... en geen pokeman
Oud 27-11-2001, 13:37
Cybernetic Piet!
Cybernetic Piet! is offline
Een hologram is zo'n plaatje zoals je die bijvoorbeeld op veel bankpasjes, videobanden enzo ziet.

Holoworld
Met citaat reageren
Oud 27-11-2001, 14:35
noble knight
noble knight is offline
Ja ik ben op die site geweest maar het enige dat ze daar maken is een foto en geen echt hologram.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2001, 09:40
Verwijderd
Hmz volgens mij bedoelen ze hier dus een soort van 3d beeld dat geprojecteerd word. Dus d.m.v een soort van beamers.... neej geen idee maar het zal vast en zeker duur zijn...
Met citaat reageren
Oud 28-11-2001, 10:17
Not for Sale
Not for Sale is offline
als je een hologramplaat doormidden snijdt staat op beide helften de hele afbeelding...
Oud 29-11-2001, 12:02
Cybernetic Joosie
Cybernetic Joosie is offline
Citaat:
noble knight schreef:
Ja ik ben op die site geweest maar het enige dat ze daar maken is een foto en geen echt hologram.
Dat is een hologram
Oud 29-11-2001, 19:50
badtothebone
badtothebone is offline
d8 het niet het. ze maken hier alleen een plaatje of een foto.
Oud 29-11-2001, 19:58
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
badtothebone schreef:
d8 het niet het. ze maken hier alleen een plaatje of een foto.
Wat dacht jij dan dat hologrammen waren? Volgens mij speel je te veel games ofzo.
Met citaat reageren
Oud 29-11-2001, 20:55
badtothebone
badtothebone is offline
Nee ik heb het er met mijn natuurkunde leraar over gehad en toen ik het hem had uitgelegd zei hij dat het kon. Dus hoe??
Oud 30-11-2001, 10:46
Verwijderd
Vraag het aan je natuurkunde leraar, als hij zegt dat het kan dan zal hij ook wel weten hoe.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2001, 13:05
badtothebone
badtothebone is offline
Ja ik heb gecraagd en hij zei het zoals ze het op die site uitleggen klopt schijnbaar dus toch, maar je moet nog iets doen dat is een lazer op de lichtgevoelige plaat zetten nadat hij is ontwikkeld. Dan vormt er zich achter de plaat een hologram. Dat wordt mijn practische opdracht als ik tenminste een lazer vind, een spiegeltje die de lazer haaks in tweeen verdeelt en de lichtgevoelige plaat.
Oud 08-12-2001, 10:31
Ramon
Ramon is offline
Een hologram (Zoals ik ze ken) werkt doordat je ogen een stukje uit elkaar zitten (duhe, maar je zit dan eigenlijk 2 verschillende hoeken van een plaatje)

Je zit met het ene oog een plaatje en met het ander oog een ander plaatje... je hersenen maken er dan een 3d plaatje van... kijk maar eens met een oog dicht naar een hologram.. lang niet zo spectaculair... nog spannender : met beide ogen dicht :-)
Oud 09-12-2001, 10:54
Cybernetic Joosie
Cybernetic Joosie is offline
Citaat:
Ramon schreef:
Een hologram (Zoals ik ze ken) werkt doordat je ogen een stukje uit elkaar zitten (duhe, maar je zit dan eigenlijk 2 verschillende hoeken van een plaatje)
dát, is een stereogram.
Oud 09-12-2001, 13:23
Kupu
Kupu is offline
Citaat:
Chimera schreef:
Wat dacht jij dan dat hologrammen waren? Volgens mij speel je te veel games ofzo.

volgens mij doelt ie op het Star Trek-idee. Dat je fotonen in een magnetisch veld houdt en zo een hologram maakt dat dingen kan doen, vastpakken en zo. En dat is pure science fiction en ik twijfel eraan of het op die manier in het echt te realiseren is...
Oud 09-12-2001, 15:12
Preaper
Preaper is offline
Vaag verhaal dat ik ooit van me pa gehoord heb is dat ze hologrammen kunnen maken door 2 laserlichten elkaar te laten kruisen en op het punt dat ze elkaar kruisen kun je het zien.
Maargoed, dan heb je dus echt kei veel lasers nodig om een foto te projecteren.
Oud 10-12-2001, 18:49
badtothebone
badtothebone is offline
dat vage verhaal was goed en ik ga er eentje maken ik zal er wel wat foto's hier opzetten hebben jullie een idee wat ik moet hologrameren? een beelde van een meid lijkt me wel leuk. Of het verboden teken (voor de harry potter fans onder ons) Er als iemand encarta 2002 heeft daar staat het ook op
http://encarta.msn.co.uk/find/search...earch=hologram
Oud 10-12-2001, 18:55
badtothebone
badtothebone is offline
Oud 10-12-2001, 18:55
badtothebone
badtothebone is offline
dat ben ik niet he.
Oud 10-12-2001, 18:57
badtothebone
badtothebone is offline

Zo maak je zo'n ding.
Oud 10-12-2001, 18:57
badtothebone
badtothebone is offline
Holograms are made by exposing a piece of film to laser light, which is scattered by the object being holographed. The film is also exposed to light coming directly from the laser (the reference beam). The two beams of light interfere when they reach the film because they have taken different paths and are no longer in phase with each other. The film simply records this interference pattern, which is the hologram. To reconstruct (view) the image, the hologram is illuminated by a beam of light, which is diffracted by the interference pattern on the film. This reproduces the original surface pattern of the object in three dimensions.
Oud 10-12-2001, 21:57
Preaper
Preaper is offline
Ben gewoon goed

Maar het is ook wel ogisch dat je een beeld kunt creeëren door 2 laserstralen te laten kruisen op een punt.
1 laserstraal met horizontale golven, en 1 laserstraal met verticale golven.
Mja,..
Oud 11-12-2001, 17:52
badtothebone
badtothebone is offline
Maar heeft iemand nog ideen wat ik kan projecteren?
Reageren

Regels voor berichten