Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Een hologram is zo'n plaatje zoals je die bijvoorbeeld op veel bankpasjes, videobanden enzo ziet.
![]() Holoworld |
![]() |
|
![]() |
Ja ik heb gecraagd en hij zei het zoals ze het op die site uitleggen klopt schijnbaar dus toch, maar je moet nog iets doen dat is een lazer op de lichtgevoelige plaat zetten nadat hij is ontwikkeld. Dan vormt er zich achter de plaat een hologram. Dat wordt mijn practische opdracht als ik tenminste een lazer vind, een spiegeltje die de lazer haaks in tweeen verdeelt en de lichtgevoelige plaat.
|
![]() |
Een hologram (Zoals ik ze ken) werkt doordat je ogen een stukje uit elkaar zitten (duhe, maar je zit dan eigenlijk 2 verschillende hoeken van een plaatje)
Je zit met het ene oog een plaatje en met het ander oog een ander plaatje... je hersenen maken er dan een 3d plaatje van... kijk maar eens met een oog dicht naar een hologram.. lang niet zo spectaculair... nog spannender : met beide ogen dicht :-)
||
Citaat:
|
Vaag verhaal dat ik ooit van me pa gehoord heb is dat ze hologrammen kunnen maken door 2 laserlichten elkaar te laten kruisen en op het punt dat ze elkaar kruisen kun je het zien.
Maargoed, dan heb je dus echt kei veel lasers nodig om een foto te projecteren.
|
![]() |
dat vage verhaal was goed en ik ga er eentje maken ik zal er wel wat foto's hier opzetten hebben jullie een idee wat ik moet hologrameren? een beelde van een meid lijkt me wel leuk. Of het verboden teken (voor de harry potter fans onder ons) Er als iemand encarta 2002 heeft daar staat het ook op
http://encarta.msn.co.uk/find/search...earch=hologram
|
![]() |
Holograms are made by exposing a piece of film to laser light, which is scattered by the object being holographed. The film is also exposed to light coming directly from the laser (the reference beam). The two beams of light interfere when they reach the film because they have taken different paths and are no longer in phase with each other. The film simply records this interference pattern, which is the hologram. To reconstruct (view) the image, the hologram is illuminated by a beam of light, which is diffracted by the interference pattern on the film. This reproduces the original surface pattern of the object in three dimensions.
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
[verhaal]schrijftstijl T_ID | 10 | 28-10-2005 21:52 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
De nieuwe natuurkundige theorie van het holografische universum. Isa | 38 | 24-05-2004 01:33 | |
Films, TV & Radio |
Nieuwe 3d an. film van pixar (monsters inc)! TAFKAB | 29 | 22-07-2003 17:15 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
De toekomst van de mens! Vlooienband | 47 | 01-03-2003 13:57 | |
Software & Hardware |
(heel) Snel Internet. Oen | 48 | 09-02-2002 08:16 | |
Huiswerkvragen: Exacte vakken |
'nieuwe' natuurkundige theorie:het universum is een hologram. Isa | 4 | 08-09-2001 22:38 |