Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-12-2002, 18:41
Lily
Lily is offline
...aan de pil! Hoe pak je dat aan? Ik heb nu 5 maanden een vriend en m'n moeder weet dat ik minstens 1 x per week bij hem slaap, en toch lijkt ze heel naief te zijn. Ze is namelijk nog nooit over de pil begonnen. Nu vraag ik me af of ze het niet goed vindt als ik aan de pil ga en weet ik niet meer hoe ik erover moet beginnen? Iemand tips en hoe hebben jullie dit zelf opgelost? Of hebben jullie allemaal zo'n ''she's my best friend''-moeder waarmee je daar over kan beginnen alsof je het over de plantjes water geven hebt ofzo?

Kus!
Oud 19-12-2002, 18:45
Lily
Lily is offline
(oei sorry, hij mag wel worden verplaatst naar het grote piltopic2, die had ik niet gezien )
Oud 19-12-2002, 18:46
Verwijderd
Ik heb gewoon gezegd dat ik aan de pil wou. Het is niet je moeders verantwoordelijkheid, maar de jouwe. Dus ook aan jou om er over te beginnen, lijkt me. Je bent 18, hebt 5 maanden met je vriend, is het dan raar om gewoon tegen haar te zeggen dat je aan de pil wilt? Lijkt mij niet. Enige manier om er achter te komen hoe ze er over denkt is het vragen, ze kan niet ruiken dat jij er over nadenkt ed.
Oud 19-12-2002, 20:30
qghp
qghp is offline
kom op man je bent 18! haal ze gewoon zelf
Oud 19-12-2002, 20:46
miro
miro is offline
Mijn moeder zei zelf "zou je niet eens aan de pil gaan". Maar anders had ik t ook gewoon durven zeggen hoor. Ik zeg expres niet vragen. Zeg gewoon "mam ik ga aan de pil".
Oud 19-12-2002, 21:05
Balance
Balance is offline
ik zou hem gewoon gaan halen en vervolgens tegen je moeder zeggen dat je aan de pil bent. Of je hoeft het niet eens te zeggen. Als je hem gewoon een keer ergens laat liggen zal ze d'r zelf wel over beginnen.
Maar dr is echt niks om je over te schamen, want ze hebt veel liever dat je het mét pil doet dan zonder..!

(nou ja, neem ik aan dan hè? )
Oud 19-12-2002, 21:37
tacidvs
tacidvs is offline
Citaat:
benchMarc schreef:
Ze is zelf ook jong geweest.
't gaat er hier natuurlijk om zelfvertrouwen te geven, maar of ouders ook jong zijn geweest...? Misschien vergeten ze het af en toe
Oud 19-12-2002, 23:01
Verwijderd
Bij mijn moeder was dat makkelijk, ze kwam eerst naar me toe dat ik het maar moest zeggen wanneer ik eraan wilde.. Maar ja, ik had het toen nog niet echt nodig, 't was wel serieus, maar ik was nog niet klaar zeg maar
Paar maandjes later kwam ze 's avonds op m'n slaapkamer langs om te vragen of ze een afspraak moest maken met de dokter.. Dus ja, toen zei ik dus ja...
Zelf was ze zeventien toen ze hem wilde halen bij de dokter, dat was toen nog érg jong en haar ouders wisten er ook niets van.. De dokter wilde het eerst ook niet geven, omdat hij haar te jong vond.. Bij mij was ze dus erg begripvol, misschien wel té

Maar een vriendin van me heeft echt moeten vragen... Gewoon doen, wanneer het een keertje gezellig ofzo is.. gewoon zeggen van 'Ja, 't is trouwens best wel serieus met m'n vriend he.. ik wil eigenlijk wel graag aan de pil..' Gewoon een beetje mededelen, daarna vragen (wanneer ze de mededeling niet begrijpt)...
Oud 20-12-2002, 08:45
Snufje
Snufje is offline
idd, piltopic

Maar mijn ma kwam d'r zelf mee en toen zei k nee, hoeft niet

En poosje later gewoon naar d'r toegegaan vannuh: maaa ik heb last van menstruatieklachten; PIL!!!
Topic gesloten

Regels voor berichten