Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Mystiek

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-02-2003, 11:18
AngelLena
AngelLena is offline
Een vriend van me heeft net een nieuw huis gekocht bij mij in het dorp. Hardstikke leuk natuurlijk. Nou woont hij er al een tijdje en hij heeft sond een paar maanden het hele huis laten beveiligen met rookmelders en inbraak alarmen. 1 van beiden in de keuken, 1 van beiden bij de achterdeur, en 1 van beiden bij de voordeur.

En ik was daar laatst ff op bezoek, zou ook blijven slapen. Kwam hij met een verhaal dat elke nacht exact om 8 minuten voor 5 eerst de melders bij de achterdeur afgaan, vervolgens in de keuken, en als laatste bij de voordeur... Ik natuurlijk ook denken: ja, leuk geintje, jij denkt te veel...

En verdomd, ik lig te slapen, en om idd exact 8 minuten voor 5, gaan die klotemelders om de beurt af. Dus ik eerst denken, nou, dat doet hij gewoon, dus ik naar zijn kamer, maar hij lag gewoon op bed. Toen zijn we samen naar beneden gegaan, ik dacht dat er misschien een vlieg was, of een tochtvlaag, maar er waren geen vliegen, en het tochtte absoluut niet.

In veel gevallen weet ik precies wat ik moet denken, maar omdat dit ook om technische apparatuur gaat vraag ik me toch af of dit nou een software storing is of toch iets anders, omdat ze ook niet tegelijk afgaan, eerst de 2 bij de achterdeur, vervolgens de 2 in de keuken, en als laatste de 2 bij de voordeur....Dat vind ik dus wel een beetje vaag...

Wie denkt wat? Ik denk momenteel helemaal niks...
Oud 14-02-2003, 12:05
Evito
Evito is offline
Misschien moet je eens nakijken, wie er in dat huis heeft gewoond voordat hij daar woonde, en hoe laat die personen daar zijn overleden als je begrijpt wat ik bedoel
als je daar niet achter kunt komen
zeg hem dan eens dat hij voor het slapen gaan naar de keuken moet gaan en moet vragen of hij die nacht alsjeblieft eens door mag slapen!
het kan misschien ook helpen de wekker op 10 voor 5 te zetten en eens te gaan kijken in de keuken?
Oud 14-02-2003, 12:10
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
Evito schreef:
Misschien moet je eens nakijken, wie er in dat huis heeft gewoond voordat hij daar woonde, en hoe laat die personen daar zijn overleden als je begrijpt wat ik bedoel
als je daar niet achter kunt komen
zeg hem dan eens dat hij voor het slapen gaan naar de keuken moet gaan en moet vragen of hij die nacht alsjeblieft eens door mag slapen!
het kan misschien ook helpen de wekker op 10 voor 5 te zetten en eens te gaan kijken in de keuken?
De mensen die er voor hem zaten ken ik wel. Was vroeger een vriendin van m'n zus, maar die is daar niet overleden. Heb ook nooit iets gehoord over dat zij er last van hadden, maar zij hadden ook geen alarmsysteem ed in het huis. Maar die vriend van mij werkt vaak nachtdiensten, vandaar dat hij wel alarmsystemen in huis heeft hangen. Maar als ik het goed begrijp denk jij dus wel aan iets niet-technisch?

Zou graag meer mensen over dit geval willen horen. Want ik weet het echt niet meer....
Oud 14-02-2003, 12:29
Evito
Evito is offline
Citaat:
AngelLena schreef:
De mensen die er voor hem zaten ken ik wel. Was vroeger een vriendin van m'n zus, maar die is daar niet overleden. Heb ook nooit iets gehoord over dat zij er last van hadden, maar zij hadden ook geen alarmsysteem ed in het huis. Maar die vriend van mij werkt vaak nachtdiensten, vandaar dat hij wel alarmsystemen in huis heeft hangen. Maar als ik het goed begrijp denk jij dus wel aan iets niet-technisch?

Zou graag meer mensen over dit geval willen horen. Want ik weet het echt niet meer....
Maar hij kan het toch makkelijk testen?
gewoon eens een andere melder neerhangen? of bijvoorbeeld de tijd op zijn huisklokken vooruit zetten! om 10 voor 5 in de keuken posten etc
Oud 14-02-2003, 13:01
legatus
legatus is offline
Citaat:
Wie denkt wat? Ik denk momenteel helemaal niks...
Ik denk dat je maar eens iemand naar die brandmelders moet laten kijken met een fatsoenlijke kennis van electronica. Het liefst een vakman.

En zoals iemand anders voorstelde: hang er een andere brandmelder neer. Als je die van de voordeur naar de achterdeur verplaatst. Zijn ze trouwens verbonden aan een centrale computer?

Beter nog zou zijn als je een paragnost laat komen die het huis komt zuiveren rond de tijd dat zo'n melder zou afgaan. Als hij niks voor elkaar krijgt zonder de melders aan te raken kun je hem gelijk afschrijven.
Oud 14-02-2003, 18:06
Verwijderd
moet zoiets meteen mystiek zijn???

t zijn gewoon goeikope rookmelders die t niet goed doen...
trug naar de winkel!
Oud 15-02-2003, 20:34
Nar'Hyarmen
Nar'Hyarmen is offline
Ik krijg spontaan een zeer geweldig idee. Laat iemand met een wichelroede of een biotensor komen en laat kijken of daar bepaalde aardstralingen zijn of vreemde energiestromen. Misschien dat het dat is. Dat verklaart nog niet de tijd, maar ja dat weet ik zo ook niet. Ik weet wel dat energiestromen rare dingen kunnen doen met technische apparatuur.

maar goed
Oud 16-02-2003, 16:24
darthraver
darthraver is offline
Waarom denkt iedereen dan gelijk aan paranormale dingen

Met computers/electronica zou ik pas als aller aller laatste denken aan iets anders dan een bug. Zeker als het altijd exact dezelfde tijd is.
Oud 16-02-2003, 20:11
Rerisen Phoenix
Rerisen Phoenix is offline
onze rookmelder gaat ook telkens af als we eten koken. - de vorige gast die woonde in het huis dat hier stond was vast en zeker thuis overleden tijdens het eten kopen en daarom bezoekt zijn geest elke keer als we eten koken de brandmelder
Oud 17-02-2003, 09:36
AngelLena
AngelLena is offline
Nee nee nee. Ik denk niet meteen aan iets paranormaals. Daarom vroeg ik het. Of iemand weet hoe dit evt. door de elektronica kan komen. Ik heb geen idee of die dingen op dezelfde centrale zitten, zal bijna wel, nooit naar gevraagd.

De eerste gaan exact om 8 voor 5 's nachts af. (dan wordt er dus echt geen eten gekookt) Als die bijna uitgeraast is, dan gaat de volgende etc etc. Tot ze allemaal uitgeloeid zijn. Dus ze gaan niet allemaal tegelijk, maar de volgende begint, als de eerste bijna ophoud. En het zijn niet alleen rookmelders, maar ook inbraakallarmen.

Vandaar de vraag. Als dit een elektronisch probleem is, hoe kan dat, wat veroorzaakt het, en waarom?
Oud 17-02-2003, 20:13
AngelLena
AngelLena is offline
Nieuwe ontwikkeling! Er is 's nachts gefilmd met een infrarood camera. Kwam niks nakkes en nada uit, dus er was niks te zien. Opblijven om te kijken heeft dus weinig nut. Brandmelders en alarminstallaties zijn prima in orde, is niks mis mee volgens de deskundige....Hebben ze getest enzow...weet ook niet precies hoe...
En toen, wat gingen we toen doen? Vertel het mij maar, want wij weten het niet meer.
Oud 17-02-2003, 21:39
barkrukkie
barkrukkie is offline
Citaat:
AngelLena schreef:
Opblijven om te kijken heeft dus weinig nut.
Ik zou toch opblijven...
al is het alleen uit nieuwsgierigheid
(en desnoods met een paar vrienden als je niet alleen durft)
Oud 18-02-2003, 16:19
darthraver
darthraver is offline
Citaat:
AngelLena schreef:
Nieuwe ontwikkeling! Er is 's nachts gefilmd met een infrarood camera. Kwam niks nakkes en nada uit, dus er was niks te zien. Opblijven om te kijken heeft dus weinig nut. Brandmelders en alarminstallaties zijn prima in orde, is niks mis mee volgens de deskundige....Hebben ze getest enzow...weet ook niet precies hoe...
En toen, wat gingen we toen doen? Vertel het mij maar, want wij weten het niet meer.
Nieuwe rookmelders/alarmen kopen
Oud 18-02-2003, 19:06
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
Brandmelders en alarminstallaties zijn prima in orde, is niks mis mee volgens de deskundige....Hebben ze getest enzow...weet ook niet precies hoe...
Heeft dus ook geen nut...
Oud 18-02-2003, 19:14
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
barkrukkie schreef:
Ik zou toch opblijven...
al is het alleen uit nieuwsgierigheid
(en desnoods met een paar vrienden als je niet alleen durft)
Ja, ik wil wel, maar ik mag niet van ze. Die vriend van me en mijn eigen vriend vinden het te gevaarlijk. En het is zijn huis, dus heb ik weinig over te zeggen... Daarbij, ik denk dat het weinig nut heeft.
Oud 18-02-2003, 19:22
barkrukkie
barkrukkie is offline
Citaat:
AngelLena schreef:
Ja, ik wil wel, maar ik mag niet van ze. Die vriend van me en mijn eigen vriend vinden het te gevaarlijk. En het is zijn huis, dus heb ik weinig over te zeggen... Daarbij, ik denk dat het weinig nut heeft.
ja oke, maar misschien dat je je vriend kan overhalen
En of het nut heeft zie je dan vanzelf...
Als je niks ziet, jammer, maar je lijdt er ook geen schade door.
Zie je wel wat... dan heb je het bewijs om ons sceptici te overtuigen
Oud 18-02-2003, 19:33
Vivjahhh
Vivjahhh is offline
Zitten er baterijen in zo melder?
Zoja dan lijk het me sterk dat het iets met geesten te maken heeft omdat geesten juist engergie uit baterijen halen om dingen uit te kunnen voeren.
Oud 18-02-2003, 19:39
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
barkrukkie schreef:
ja oke, maar misschien dat je je vriend kan overhalen
En of het nut heeft zie je dan vanzelf...
Als je niks ziet, jammer, maar je lijdt er ook geen schade door.
Zie je wel wat... dan heb je het bewijs om ons sceptici te overtuigen
Ik probeer niemand te overtuigen.Ik vraag wat de oorzaak KAN zijn dat die dingen zo vaag doen bij hem thuis, maar bij anderen thuis niet.
Ik zal nog eens voorstellen om op te blijven, maar denk dat het niets wordt....
Oud 18-02-2003, 19:42
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
Vivjahhh schreef:
Zitten er baterijen in zo melder?
Zoja dan lijk het me sterk dat het iets met geesten te maken heeft omdat geesten juist engergie uit baterijen halen om dingen uit te kunnen voeren.

WHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!!! Da's toch wel de leukste misvatting die ik ooit heb gehoord! Geesten die batterijen nodig hebben om iets te doen! Geweldig! Nee, leuk idee, maar daar krijg je me niet mee.
Ik dacht in begin ook aan een bug in de centrale, maar hoe langer het duurt, hoe meer ik begin te twijfelen, en momenteel zit ik er precies tussenin.
Oud 18-02-2003, 19:42
barkrukkie
barkrukkie is offline
Citaat:
AngelLena schreef:
Ik probeer niemand te overtuigen.Ik vraag wat de oorzaak KAN zijn dat die dingen zo vaag doen bij hem thuis, maar bij anderen thuis niet.
Ik zal nog eens voorstellen om op te blijven, maar denk dat het niets wordt....
Ja oke, maar áls je wat ziet, heb je het bewijs (voor ons niet-gelovige) dat de oorzaak paranormaal was...
en weet je zelf ook wat de oorzaak was
Oud 18-02-2003, 19:44
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
barkrukkie schreef:
Ja oke, maar áls je wat ziet, heb je het bewijs (voor ons niet-gelovige) dat de oorzaak paranormaal was...
en weet je zelf ook wat de oorzaak was
En als ik niets zie dan is de mogelijkheid meteen uitgesloten? Ik probeer em eigenlijk zo ver te krijgen om wat apperatuur te huren naast de infrarood camera, en kijken wat daar uit komt. Alleen infrarood is natuurlijk makkelijk te omzeilen. Op deze manier hoeven we ook niet op te blijven, wat de jongen toch al niet prettig vinden, en kunnen we meteen alles zien.

Nieuwe vraag: welke apparatuur hebben we nodig?
Oud 19-02-2003, 08:24
Nar'Hyarmen
Nar'Hyarmen is offline
een biotensor... en dan vraag je aan dat ding om een ja te geven als er een energie in de buurt komt ofzo....

biotensors zijn cool
Oud 19-02-2003, 21:59
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
Nar'Hyarmen schreef:
een biotensor... en dan vraag je aan dat ding om een ja te geven als er een energie in de buurt komt ofzo....

biotensors zijn cool
Oke, en verder nog iets wat evt nuttig zou kunnen zijn? PS: hoe gaat het kostenplaatje eruit zien als we dit soort apparaten 2 nachten huren?
Oud 19-02-2003, 23:15
legatus
legatus is offline
Citaat:
Geweldig! Nee, leuk idee, maar daar krijg je me niet mee.
De meest geaccepteerde theorie omtrent geesten is toch dat ze zich kunnen manifesteren door energie aan de omgeving te ontrekken.

Citaat:
Brandmelders en alarminstallaties zijn prima in orde, is niks mis mee volgens de deskundige
En wat voor een mening had deze 'deskundige' over de oorzaak van het afgaan? En wat stelde hij voor om te doen?

Citaat:
PS: hoe gaat het kostenplaatje eruit zien als we dit soort apparaten 2 nachten huren?
Wat is het kostenplaatje als je bij de winkel waar ze gekocht zijn vraagt om er een andere neer te hangen. Als die ook afgaat...

Citaat:
WHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!!! Da's toch wel de leukste misvatting die ik ooit heb gehoord!
Ik moest ook grinniken toen je dacht dat 'een vlieg' of een 'tochtvlaag' de oorzaak zou kunnen zijn voor het afgaan van die melders. Een gewone consument heeft geen inbraakbeveiliging doormiddel van motie-detectoren.

Citaat:
en hij heeft sond een paar maanden het hele huis laten beveiligen met rookmelders en inbraak alarmen.
Waarom ook je hele huis?

Citaat:
Ja, ik wil wel, maar ik mag niet van ze. Die vriend van me en mijn eigen vriend vinden het te gevaarlijk.
Levensgevaarlijk ook, brandmelders die plots afgaan...

...en nog vreemder is het feit dat je s'morgens om 10:36 nog afvraagt of het een electronisch probleem is en wat daar de oorzaak is om vervolgens dezelfde dag om 21:13 te melden dat er s'nachts is gefilmd...

Ik vind het steeds grotere onzin worden. Pak een klok, zet de tijd om 5 uur. Pak een camera, loop naar beneden en film de gebeurtenis. Gevaarlijke brandmelders... kom op zeg.
Oud 20-02-2003, 05:47
barkrukkie
barkrukkie is offline
Offtopic:
Citaat:
legatus schreef:
Ik moest ook grinniken toen je dacht dat 'een vlieg' of een 'tochtvlaag' de oorzaak zou kunnen zijn voor het afgaan van die melders. Een gewone consument heeft geen inbraakbeveiliging doormiddel van motie-detectoren.
Wij wel
Oud 20-02-2003, 08:19
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
legatus schreef:
De meest geaccepteerde theorie omtrent geesten is toch dat ze zich kunnen manifesteren door energie aan de omgeving te ontrekken.

En wat voor een mening had deze 'deskundige' over de oorzaak van het afgaan? En wat stelde hij voor om te doen?

Wat is het kostenplaatje als je bij de winkel waar ze gekocht zijn vraagt om er een andere neer te hangen. Als die ook afgaat...

Waarom ook je hele huis?

Levensgevaarlijk ook, brandmelders die plots afgaan...

...en nog vreemder is het feit dat je s'morgens om 10:36 nog afvraagt of het een electronisch probleem is en wat daar de oorzaak is om vervolgens dezelfde dag om 21:13 te melden dat er s'nachts is gefilmd...

Ik vind het steeds grotere onzin worden. Pak een klok, zet de tijd om 5 uur. Pak een camera, loop naar beneden en film de gebeurtenis. Gevaarlijke brandmelders... kom op zeg.
Deskundige stelde voor om het huis te laten onderzoeken op energielekken in de leidingen ofzow...(ben a-technisch, dus zal vast wel iets verkeerd begrepen hebben)

Heeft het hele huis beveiligd, omdat er 3 deuren in huis zitten in apparte kamers waarin je naar binnen kan komen: keuken, voor en achter. Als je 's nachts bijna nooit thuis bent behalve in het weekend, kan ik het me voorstellen. Zitten flink waardevolle spullen in dat huis.

Ik zat 's ochtends op school toen ik dat vroeg, en ik kreeg 's avonds telefoon van die vriend van me dat ie diezelfde nacht gefilmd had. Vandaar...

En ik en mijn vriend en die vriend van me beweren niet dat die brandmelders gevaarlijk zijn, maar zij denken aan iets paranormaals en willen niet dat iemand risico loopt door daarmee in aanraking te komen, terwijl ik zoiets heb van, ik betwijfel of dit paranormaal is, heeft vast iets met energie te maken, en zelfs als het wel zo is, ik ben vaker in aanraking geweest met paranormaliteit en weet hoe ik het veilig kan houden.
Oud 21-02-2003, 08:00
Nar'Hyarmen
Nar'Hyarmen is offline
Citaat:
AngelLena schreef:
Oke, en verder nog iets wat evt nuttig zou kunnen zijn? PS: hoe gaat het kostenplaatje eruit zien als we dit soort apparaten 2 nachten huren?
ik denk (maar dat weet ik niet geheel zeker) dat je iemand moet vragen die een biotensor heeft of die persoon zou willen komen. Ik dacht namelijk dat een biotensor alleen maar werkt bij de eigenaar. Voor andere dingen, ik heb werkelijk geen idee, maar ik verwacht redelijk hoog. (Ik weet eigenlijk ook niet wat voor ANDERE apparaten nog nuttig zouden kunnen zijn)
Oud 23-02-2003, 13:13
SuperDracula
SuperDracula is offline
neem die dingen weg ga na de ga naar de winkel zeg dat er iets mis is en vraag nieuwe
Oud 23-02-2003, 18:46
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
SuperDracula schreef:
neem die dingen weg ga na de ga naar de winkel zeg dat er iets mis is en vraag nieuwe
En dan heeft de winkel ze getest, is niks mee aan de hand daaro, neem ze weer mee terug, zelfde ongein weer...Weinig nut dus...
Oud 24-02-2003, 11:00
legatus
legatus is offline
Citaat:
En dan heeft de winkel ze getest, is niks mee aan de hand daaro, neem ze weer mee terug, zelfde ongein weer...Weinig nut dus...
Dan ligt het dus niet aan de brandmelders maar aan het electrische netwerk of worden jullie getormenteerd door brandmeldgeesten.
Oud 24-02-2003, 19:17
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
legatus schreef:
Dan ligt het dus niet aan de brandmelders maar aan het electrische netwerk of worden jullie getormenteerd door brandmeldgeesten.
Zo ver waren wij ook al. Nu nog uitvinden welke van de 2 het is en hoe we het gaan oplossen. En daar komt de grotere vraag bij kijken, HOE doen we dat? Biotensor is leuk uitgevonden, maar niemand in deze omgeving die ooit van zo'n ding gehoord heeft...
Oud 24-02-2003, 19:40
legatus
legatus is offline
Citaat:
Biotensor is leuk uitgevonden, maar niemand in deze omgeving die ooit van zo'n ding gehoord heeft...
Ga dan gelijk voor het meest onwaarschijnlijkst en zoek een paragnost die je huis wil bestralen, of zuiveren.
Oud 24-02-2003, 19:44
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
legatus schreef:
Ga dan gelijk voor het meest onwaarschijnlijkst en zoek een paragnost die je huis wil bestralen, of zuiveren.
De enige die nog een beetje in de buurt zit die ik ken heeft al een wachtlijst staan van 2 jaar. Ik had al aangeboden dat ik het zelf wel wou doen, heb die opleiding al gehad, maar daar zijn de jongens het niet mee eens. Nou ja, is trouwens ook zijn probleem. Als hij iets gedaan wil hebben dan wacht ie maar 2 jaar of zoekt iets harder naar een biotensor. Hij wordt uit z'n slaap gehouden, ik niet, ik woon 5 straten verderop.
Oud 24-02-2003, 20:11
legatus
legatus is offline
Citaat:
De enige die nog een beetje in de buurt zit die ik ken heeft al een wachtlijst staan van 2 jaar.
Als je een beetje serieus bent dan doe je meer je best, of pak je het beter aan. Paravisie? Het Parapsychologisch instituut in Utrecht?
Oud 26-02-2003, 06:57
hell's fairy
hell's fairy is offline
misschien vliegt er wel elke keer een spookje om 8 voor 5 van je keuken naar de voordeur ,
nouw ff serieus... ik denk niet (als het iets "on menselijks" is) dat dat alarmsysteem dat dan kan "voelen" misschien is het dus gewoon en storing in dat ding en dat ze reageren op elkaar ?
of er zit ergens een toch een spookje...
Oud 26-02-2003, 12:50
xlesjuhx
xlesjuhx is offline
Citaat:
hell's fairy schreef:
misschien vliegt er wel elke keer een spookje om 8 voor 5 van je keuken naar de voordeur ,
nouw ff serieus... ik denk niet (als het iets "on menselijks" is) dat dat alarmsysteem dat dan kan "voelen" misschien is het dus gewoon en storing in dat ding en dat ze reageren op elkaar ?
of er zit ergens een toch een spookje...
Ze zeggen toch wel vaker dat overledenen zulke dingen doen om te 'pesten'? Zoals lampen laten knipperen, met deuren klappen etc.
Oud 26-02-2003, 14:11
hell's fairy
hell's fairy is offline
ja dat zeggen ze wel maar of het ook echt is.....?
Oud 26-02-2003, 14:57
barkrukkie
barkrukkie is offline
Stél dat er geesten zijn van mensen die overleden zijn, waarom zouden die ons gaan plagen op zulke flauwe manieren? Ik zou zelf wel wat beters te doen hebben...
Oud 26-02-2003, 16:50
xlesjuhx
xlesjuhx is offline
Citaat:
barkrukkie schreef:
Stél dat er geesten zijn van mensen die overleden zijn, waarom zouden die ons gaan plagen op zulke flauwe manieren? Ik zou zelf wel wat beters te doen hebben...
Misschien zoeken ze aand8?Vinden ze het grappig? Weet ik veel
En btw wie zegt dat je dan wat beters te doen hebt?
Oud 26-02-2003, 22:00
barkrukkie
barkrukkie is offline
Citaat:
xlesjuhx schreef:
Misschien zoeken ze aand8?Vinden ze het grappig? Weet ik veel
En btw wie zegt dat je dan wat beters te doen hebt?
Ik zou in ieder geval geen 'onschuldige ' mensen gaan lastigvallen... Gewoon met de andere geesten lekker feesten op een afgelegen plekje

Regels voor berichten