Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-02-2002, 23:37
LN-ArT
LN-ArT is offline
Ik heb een probleem met mijn soundcard...
Ik heb een Creative Labs SB Live! Value player en ik draai WinXP. Hij heeft het altijd perfect gedaan. Alleen nu is hij er ineens mee opgehouden.
Hij geeft geen output signaal meer. Hij staat ook niet software matig op Mute ofzo. Ik snap er niks van. Control Panel zegt ook dat alles goed werkt.
Heeft iemand enig idee/tips over waar het aan kan liggen? Ik denk het niet, maar je weet nooit.
Groetjes
LN-ArT
Oud 17-02-2002, 23:46
Zig
Zig is offline
- je boxen instellen kan helpen... (onder controlpanel)
- check of de draadjes nog wel goed zitten...
- check of je de juiste uitgang gebruikt...
- installeer de nieuwste XP drivers voor je SB Live (en dus niet eerst die ouwe troep )
- Doe in je volume schermpje ff alle playback devices open en check of er misschien niet eentje op mute staat...
Oud 18-02-2002, 08:31
MBrulez
MBrulez is offline
LOL jij heb zeker een AMD met VIA chipset???
Oud 18-02-2002, 14:07
LN-ArT
LN-ArT is offline
of ik een VIA chipset heb... denk het niet. Volgens mij is het een A-Open (of zeg ik nou iets heel doms) zoveel weet ik er nou ook weer niet van af. Een AMD heb ik idd wel. Maar het is wel ff een AMD 1400, redelijk nieuw dus... en ik snap er geen bal van. Allernieuwste driver gedownload... werkt ook niet. En er staat niks op Mute :-S
ik vrees dat ie gewoon kapoet is.
Lang leve de garantie! :-D
Oud 18-02-2002, 14:16
]{ing
]{ing is offline
www.viahardware.com
haal de 4-1 drivers, dan is alles hoogstwaarschijnlijk opgelost (bij mijn weten zijn er geeneens Aopen moederborden die een AMD chipset hebben, 99% zeker dat je een VIA hebt)
Met citaat reageren
Oud 18-02-2002, 15:59
Verwijderd
Citaat:
MBrulez schreef:
LOL jij heb zeker een AMD met VIA chipset???
En wat zou dat? Ik heb nooit problemen met die combinatie gehad. VIA/SBLIVE/AMD, that is.

Je ratelt een beetje uit je nek dus.

Overigens; XP heeft standaard al 4-in-1 drivers aan boord. Weliswaar niet de laatste; maar i.i.g. recent genoeg. Denk dus niet dat dat zal gaan helpen.

Ik gok dat het dus aan de speakers ligt. Heb je al eens andere speakers geprobeerd? En heb je wel de juiste uitgang van je Live! aangesloten?
Met citaat reageren
Oud 18-02-2002, 16:58
F00L
F00L is offline
ik heb ook via ac97 onplank geluid, en onder xp werkt ie zoals ie zou moeten, gewoon de drivers van mn moederplank gebruikt (MSI K7T-266Pro-R)
Oud 18-02-2002, 20:05
LN-ArT
LN-ArT is offline
Ik heb de laatste 4-1 drivers geinstalleerd... niks :-(
Ik heb ook andere speakers en een koptelefoon getest... ook niks... ik heb ook het kabeltje op iedere andere aansluiting aangesloten ook niks... :-S
Lang leve de garantie!
Oud 18-02-2002, 20:53
DEChengst
DEChengst is offline
Citaat:
Dobermann schreef:
En wat zou dat? Ik heb nooit problemen met die combinatie gehad. VIA/SBLIVE/AMD, that is.

Je ratelt een beetje uit je nek dus.

Er zijn anders wel degelijk stabiliteits problemen met VIA chipsets en SBLive! kaarten:

http://www.tweakers.net/nieuws/20433?

-Desecrator
Oud 20-02-2002, 05:55
MaakUt
MaakUt is offline
Citaat:
LN-ArT schreef:
of ik een VIA chipset heb... denk het niet. Volgens mij is het een A-Open (of zeg ik nou iets heel doms) zoveel weet ik er nou ook weer niet van af. Een AMD heb ik idd wel. Maar het is wel ff een AMD 1400, redelijk nieuw dus... en ik snap er geen bal van. Allernieuwste driver gedownload... werkt ook niet. En er staat niks op Mute :-S
ik vrees dat ie gewoon kapoet is.
Lang leve de garantie! :-D
a-open... is dat niet zo'n computerkast? ... ik heb een ali asus mobo en dezelfde processor... maar ik heb een ehm ... soundblaster live 5.1 dus ik heb geen ID wat jou probleem is ..ik bedoel

Oud 20-02-2002, 07:30
ratsja
ratsja is offline
bij mij deed een speaker het maar..
na installatie van xp deden ze het allebei..na een tijdje maar geluid uit een speaker.
heb de kaart in een ander systeem geprobeerd die ook een SBlive had....wat wel werkte .....maar mijn kaart had in dat systeem hetzelfde probleem....

dus die van mij is gewoon stuk lijkt me
Oud 20-02-2002, 09:42
Verwijderd
Citaat:
Desecrator schreef:

Er zijn anders wel degelijk stabiliteits problemen met VIA chipsets en SBLive! kaarten:

http://www.tweakers.net/nieuws/20433?

-Desecrator

Feit is ook dat het stabiliteitsprobleem láng niet bij iedereen optreedt. Ook een van de symptomen was krakend geluid, zoals je hebt kunnen lezen. En dat is iets totaal anders dan géén geluid.

Ga dus niet onnodig paniek lopen zaaien bij leken. Dank u.

Met citaat reageren
Oud 20-02-2002, 15:47
LN-ArT
LN-ArT is offline
Snif...
hij doet het echt niet.
Dat wordt een nieuwe.
Toch bedankt voor de hulp
groetjes
Lennart
Reageren

Regels voor berichten