Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-12-2002, 17:47
Günther
Günther is offline
oke de vraag:

Onderzoek in hoeverre de mens een bewust waarnemend, nadenkend en handelend persoon is. Betrek in je onderzoek de opvatting dat commmunicatieve processen, waaronder intieme relaties en arbeid, wezenlijk zijn voor de totstandkoming van een eigen identiteit en een authentieke omgang met anderen.

Oud 27-12-2002, 15:51
Not for Sale
Not for Sale is offline
'In hoeverre...'-vragen zijn altijd het moeilijkst.
Zoek grensgevallen zou ik zeggen, om te illustreren wanneer mensen bewust en wanneer ze onbewust waarnemen, nadenken en handelen.
Oud 27-12-2002, 17:39
Fade of Light
Fade of Light is offline
dat is toch eerder een psychologisch vraagstuk?
Met citaat reageren
Oud 27-12-2002, 18:39
Gatara
Gatara is offline
Di's meer psychologie inderdaad
Met citaat reageren
Oud 29-12-2002, 13:55
McCaine
McCaine is offline
Tja, dit hoort op huiswerkfora maar daar zie ik Psychologie als vak niet bijstaan. Naar Psych dan maar, dan kunnen mijn collega's daar bepalen wat er mee te doen.
Oud 29-12-2002, 14:56
ShoarmaSchaap
ShoarmaSchaap is offline
Het is onmogelijk om een zelfbeeld van je zelf te creeeren zonder andere personen te vergelijken met jezelf en ook hun mening horen over jou. (Het is hetzelfde als je positie doorgeven midden op zee, zonder andere punten is het onmogelijk om je eigen positie te achterhalen)
Hoe krijg je nou een goed zelfbeeld van jezelf? Door op allerlij persoonlijke vlakken jezelf onderscheiden van anderen. En dat ook laat doen door jou partner.
Arbeid laat meer zien over je intiligentie, stressbestendigheid, eq enz. Dit alles zorgt voor een bepaald zelfbeeld van jezelf, dit zelfbeeld bepaald hoe je omgaat met anderen.
Met citaat reageren
Oud 29-12-2002, 15:04
Quiana
Quiana is offline
Citaat:
black angel schreef:

Onderzoek in hoeverre de mens een bewust waarnemend, nadenkend en handelend persoon is. Betrek in je onderzoek de opvatting dat commmunicatieve processen, waaronder intieme relaties en arbeid, wezenlijk zijn voor de totstandkoming van een eigen identiteit en een authentieke omgang met anderen.
*komt erachter hoe slecht haar nederlands is* :\
Uhm.. misn kan je een vragenlijstje maken,
en dan die antwoorden vergelijken oid?
hm, laat maar zitten anders, vat het niet helemaal geloof ik. :\
Oud 29-12-2002, 15:10
nogwatjuh
nogwatjuh is offline
Citaat:
black angel schreef:
oke de vraag:

k snap niet echt wat ik dan hier moet zeggen. snap je text ook niet echt... kan je niet wat duidelijker zeggen??
Met citaat reageren
Oud 29-12-2002, 15:35
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
nogwatjuh schreef:
k snap niet echt wat ik dan hier moet zeggen. snap je text ook niet echt... kan je niet wat duidelijker zeggen??
Laat ik eens proberen om de vraagstelling wat te verduidelijken:

Onderzoek in hoeverre de mens een bewust waarnemend, nadenkend en handelend persoon is.

Anders geformuleerd: tot hoever probeert een mens te letten op wat hij waarneemt, tot hoever denkt hij over dingen na en tot hoever voert hij bepaalde dingen uit? Bewust waarnemen kan tot nadenken over een bepaalde situatie leiden, en dit nadenken kan weer leiden tot een beslissing om een bepaalde handeling uit te voeren, waarna die handeling wordt uitgevoerd.

Betrek in je onderzoek de opvatting dat commmunicatieve processen, waaronder intieme relaties en arbeid, wezenlijk zijn voor de totstandkoming van een eigen identiteit en een authentieke omgang met anderen.

Anders geformuleerd: voor het vormen van een eigen persoonlijkheid en het omgan met anderen zijn onder andere het hebben van intieme relaties en het hebben van werk nodig. Deze opvatting vormt het uitgangspunt voor het beantwoorden van de vraag die ik noemde.
Oud 29-12-2002, 15:59
nogwatjuh
nogwatjuh is offline
Citaat:
mathfreak schreef:
Laat ik eens proberen om de vraagstelling wat te verduidelijken:

Onderzoek in hoeverre de mens een bewust waarnemend, nadenkend en handelend persoon is.

Anders geformuleerd: tot hoever probeert een mens te letten op wat hij waarneemt, tot hoever denkt hij over dingen na en tot hoever voert hij bepaalde dingen uit? Bewust waarnemen kan tot nadenken over een bepaalde situatie leiden, en dit nadenken kan weer leiden tot een beslissing om een bepaalde handeling uit te voeren, waarna die handeling wordt uitgevoerd.

Betrek in je onderzoek de opvatting dat commmunicatieve processen, waaronder intieme relaties en arbeid, wezenlijk zijn voor de totstandkoming van een eigen identiteit en een authentieke omgang met anderen.

Anders geformuleerd: voor het vormen van een eigen persoonlijkheid en het omgan met anderen zijn onder andere het hebben van intieme relaties en het hebben van werk nodig. Deze opvatting vormt het uitgangspunt voor het beantwoorden van de vraag die ik noemde.
k denk niet dak t onderzoek echt kan helpne. als ik wat vreemds zie denk ik dr extra goe dover na, maar das omdak hallicuneer en dus niet zeker weet of t echt is.. ik denk nooit echt ergens veel over na, tenzij t echt heel belangrijk is.. Ik doe meestal iets voordat ik dr over nadenk, en meestal is t dan al te laat..

tot daar ongeveer volgde ik t.. als ik wat wakkerder ben en wat minder ziek doe ik mn best wel weer.
Met citaat reageren
Oud 29-12-2002, 16:31
ShoarmaSchaap
ShoarmaSchaap is offline
Gebruik gewoon mijn antwoord en zoek zelf een paar grensgevalletjes
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten