Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-01-2003, 23:50
dystopia
dystopia is offline
Zijn behoorlijk wat boeken over geschreven! En nu dus ook eindelijk een 2de film, binnenkort

Vervolg op Dune (2000). Komt uit in maart.
Trailers hier: http://www.scifi.com/dune/trailers

Dune (1984): http://us.imdb.com/Title?0087182 -> tamelijk baggere samenvatting van het boek imo.
Dune (2000): http://us.imdb.com/Title?0142032 -> meer uitgebreid dan 1984, en stukken beter gespeeld.
Dune: Children of Dune (deel 2): http://us.imdb.com/Title?0287839 -> ???

ik ben benieuwd!
Oud 28-01-2003, 01:16
Silent Enigma
Silent Enigma is offline
ik vond de Dune uit 1984 erg amusant...als je het boek niet hebt gelezen vrijwel onvolgbaar, helaas..

van de boeken heb ik de eerste 4 gelezen, daarna ben ik afgehaakt.. werd me iets te saai..

heb de miniserie uit 2000 nog niet gezien, zal die binnenkort even huren..

het valt trouwens op hoeveel analogiën er bestaan tussen bepaalde elementen in de boeken over Dune en de StarWars-films van Geprge Lucas.. beter goed gejat...
Met citaat reageren
Oud 28-01-2003, 01:44
Carn
Carn is offline
Ik haakte ook af toen het alleen nog maar om de Achtenswaardige Matres (ofzoiest) en de Bene Gesserit ging, en Duin al een paar duizend jaar naar stof is geknald.
Oud 28-01-2003, 01:46
Carn
Carn is offline
MEjaar, dat trailertje ziet er toch goed uit!

Is die mini serie ook van dat productie niveau?
Oud 28-01-2003, 02:11
Carn
Carn is offline
http://www.scifi.com/dune/trailers/m...railer_320.mov

direct linkje
Oud 28-01-2003, 07:50
dystopia
dystopia is offline
Is Dune dan gejat van Star Wars? Hoe wil je dat bewijzen?

Citaat:
Carn schreef:
MEjaar, dat trailertje ziet er toch goed uit!

Is die mini serie ook van dat productie niveau?
Ja de mini-serie is ook van dergelijke kwaliteit. GOED dus. Stukken beter dan Dune/1984. Ik vind mini-serie overigens een nogal lamme benaming. Trilogie is het ook niet. Het is gewoon een film van pak 'm beet 4-5 uur. Om dat nou een serie te noemen... die uren, zijn nodig om in het verhaal te komen. Want dat is waar Dune/1984 duidelijk in faalde. Ik vind Dune/2000 stukken beter om meerdere redenen: veel mooiere effecten, duidelijkere Fremen, duidelijker/uitgebreider/meer-op-waarheid-berust verhaal, het eindplot is stukken beter weergegeven, Chani e.a. hoofdrolspelers zijn mooier (), interne conflicten tussen Fremen/Alia/Jessica/Stilgar en anderen, worden beter weergegeven, de kleding van hoofdrolspelers ziet er beter uit/moderner jasje, en zo kan ik nog wel even een half uur doorgaan. Minpunt: natuur/uiterlijk van Calladan is niet weergegeven. En de humor is wat minder, hoewel ik in Dune/1984 af en toe meer moest lachen om de ideoterie van de effecten (vampierbaron, oren van harkonnen, de schietende loser-emperor met 15 geweertjes op 't einde), waar verafschuwing is voorkomt, dan omdat het echt grappig is. Overigens, hij staat momenteel op USEnet

Hier enkele foto's van Dune/2000. Meer heb ik er helaas niet, zijn wel op te zoeken.
Foto's van Barbara Kodetova (Chani).
Oud 28-01-2003, 08:45
Manus J. van Alles
Manus J. van Alles is offline
Citaat:
dystopia schreef:
Is Dune dan gejat van Star Wars? Hoe wil je dat bewijzen?
Andersom, Star Wars zou een rip-off van Dune zijn. Ik heb Star Wars nooit gelezen/gezien, maar ik heb op het dune2k forum wel ergens een link gezien naar een vergelijkingspagina, ik zoek hem ff op...
Oud 28-01-2003, 09:00
Manus J. van Alles
Manus J. van Alles is offline
http://www.dune2k.com/forum/?board=1...;threadid=3181

Ik zou zweren dat er in dat topic ergen nog een link stond naar een pagina gewijd aan de overeenkomsten tussen die twee...

Nou ja, ik zoek nog wel ff verder
Oud 28-01-2003, 10:22
morlock
morlock is offline
Citaat:
dystopia schreef:
Ja de mini-serie is ook van dergelijke kwaliteit. GOED dus. Stukken beter dan Dune/1984.
Nou, iedere keer dat ik de Originele " Dune" zie, geniet ik er nog met volle teugen van. En ook al ziet een remake er dan nog zo mooi uit of zit het zo goed in elkaar, toch blijf ik dan vergelijken met het origineel.

Ik vind Dune/1984 veel beter dan de nieuwe mini-serie. Lang leve kult
Oud 28-01-2003, 14:43
Carn
Carn is offline
vooral die muziek van Toto zeker, haha

Als Lynch zn zin kreeg duurde die film ook iets van 3 tot bijna 4 uur als ik het me goed herrinner.

Enfin, ik koop die miniserie wel n keer op dvd

Ik vond trouwens de muziek vrij goed bij de trailer
Oud 31-01-2003, 13:34
Silent Enigma
Silent Enigma is offline
heb die miniserie ff snel gedownd..

ik vind er eerlijk gezegd niks aan

het origineel uit 1984 heeft veel meer sfeer
Met citaat reageren
Oud 01-02-2003, 12:46
kHebTrekInWatLekkers
kHebTrekInWatLekkers is offline
Als ik de film en de serie met elkaar vergelijk tov het boek is de vertaling van de serie beter. Het kind van Paul en het gevangenschap van de Mentat komen in de film niet naar voren en in de serie wel... Echter ik vond de karicaturen in de film wel beter.
Zo wordt Pieter de Vries omschreven als een manwijf wat in de film toch wel tot zijn recht komt....
Ik moet eerlijk zijn dat ik wel uitkijk naar Children of Dune.....
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten