Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-12-2002, 20:28
JJzD
JJzD is offline
Hoi,

eerst de artikelen
ZDnet bericht dat Mandrake beetje in de problemen zit

http://netscape.com.com/2100-1104-978593.html?type=pt

Mandrake zelf is een heel stuk optimistischer maar geeft wel toe geld nodig te hebben

http://www.mandrakelinux.com/en/future.php3

is dit het einde denk je van de eerste linuxdistro??
is er miss niet gewoon een overkill aan aantal distro's??
zou de community zich moeten richten op een goed producty ipv allemaal verschillende te levren?
Oud 24-12-2002, 21:13
Koen
Koen is offline
Mandrake is één van de velen. Wel een grote van de velen, maar mocht Mandrake verloren gaan; ik lig er niet wakker van. Tis best een aardige distro, maar een newbie zou ik sowieso eerder Redhat aanbevelen.

Zelf gebruik ik Mandrake al jaren niet meer. Het is veel te opgeblazen, leert je geen moer van Linux, en heeft niet echt iets waardoor het zich onderscheidt van andere distro's.
Met citaat reageren
Oud 24-12-2002, 23:03
JJzD
JJzD is offline
Citaat:
Koen schreef:
Mandrake is één van de velen. Wel een grote van de velen, maar mocht Mandrake verloren gaan; ik lig er niet wakker van. Tis best een aardige distro, maar een newbie zou ik sowieso eerder Redhat aanbevelen.

Zelf gebruik ik Mandrake al jaren niet meer. Het is veel te opgeblazen, leert je geen moer van Linux, en heeft niet echt iets waardoor het zich onderscheidt van andere distro's.
ik was nou niet van plan om het zoveelste linuxdistro topic te starten maar het juist te hebben over de toekomst van linux
Oud 24-12-2002, 23:53
Koen
Koen is offline
Citaat:
JJzD schreef:
ik was nou niet van plan om het zoveelste linuxdistro topic te starten maar het juist te hebben over de toekomst van linux
Linux heeft heus wel toekomst. Het ligt niet aan Linux dat 't met Mandrake zo slecht gaat. Het ligt aan de manier waarop Mandrakesoft Linux gevormd heeft. Die manier schijnt niet te werken, of er is iets mis met hun manier van inspelen op de markt..
Met citaat reageren
Oud 25-12-2002, 13:27
zazzie
zazzie is offline
ik gebruik mandrake al tijden en moet zeggen dat het me erg goed bevalt (op de desktop wel te verstaan) zeker de sprong die ik heb gemaakt van 8.0 > 9.0 is een hele vooruitgang geweest. het werkt makkelijk en snel (wat wil je nog meer?)..

maar het punt waarop mandrake is stuk gelopen, is dat de inversteerders een degelijke directie hebben gewilt. met een dik betaalde CEO etc.. door slechte verkopen (sja, waarom kopen als je het gratis kan downloaden) en weinig rand produkten (zoals support, trainingen etc) kost dat je je kop vrees ik.

als je bijvoorbeeld naar red-hat kijkt, die hebben hun zaakjes goed op orde en maken zelfs winst.. (mede door contracten met ibm over de RHCE trainingen etc)..

erg jammer dat het zo slecht gaat met mandrake, maar ik hoop (en verwacht) dat het wel weer goed zal komen met mandrakesoft..
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten