Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Seksualiteit
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-12-2002, 22:04
sean paul
sean paul is offline
ik vroeg em af als een meisje tijdens haar periode zwanger kan worden, maar??
als ze menstrueert dan is het eitje al voor bij haar baarmoeder toch??? en kan dus niet meer bevrucht worden??

dus eigenlijk is de menstruatie periode het veiligste periode????/ toch????

SJ
Oud 17-12-2002, 09:08
Órelindë
Órelindë is offline
de menstruatieperiode kan het veiligst zijn, maar een meisje kan elk moment van haar cycles zwanger worden. Dus ik zou er niet van uitgaan dat je tijdens een menstruatie niet/nooit zwanger kan worden.
Oud 17-12-2002, 09:38
Maurice
Maurice is offline
een zaadcel blijft soms tot wel 5 dagen leven en kan dus een doorslaggevende rol spelen.

feit is (inderdaad) dat je altijd zwanger kan raken en dat het risico niet in een bepaalde periode meer of minder is.
Oud 17-12-2002, 11:01
Verwijderd
als ze ongesteld is,is dat eitje al lang en breed niet vruchtbaar meer, dan issie dood en wordt t slijmvlies waar t in kan nestelen als t bevrucht is afgestoten.Dus dan kan ze niet meer zwanger worden, meestal is na de mestruatie 14 dagen later dat ze een eisprong krijgt, dus de kans dat ze zwanger wordt is dan zeer klein tot nihil.
Oud 17-12-2002, 13:08
inspiratieloos
inspiratieloos is offline
Hier ben ik het niet mee eens. Ik weet van enkele mensen die gewoon ongesteld waren maar ook zwanger. Het is dus gewoon mogelijk dat je zwanger wordt als je ongesteld zou zijn. De kans is wel klein maar hij is er wel!
Oud 17-12-2002, 15:53
eztah
eztah is offline
Ik weet niet precies hoe het zit, maar ik heb een aatal keer gelezen dat je tijdens een menstruatie zwanger kan worden...
Oud 17-12-2002, 20:27
Atje85
Atje85 is offline
T kan wel, alleen de kans is kleiner dan normaal, maar vaak nog wel redelijk 'groot' ...
Oud 18-12-2002, 18:29
very drunk driver
very drunk driver is offline
volgens mij kun je als jong meisje daar niet op rekenen. een eitje gaat dood na een bepaalde tijd. alleen de menstruatie houd daar geen rekening mee. als het eitje nog niet dood is tijdens de menstruatie dan kun je nog gewoon bevrucht worden want het eitje kan blijven leven in de neutrale omgeving van de menstruatie baarmoeder. en de zaadcellen kunnen dat ook. later als je wat ouder bent en wat "regelmatiger" aan het worden neem ik aan dat je het risico kan nemen
Oud 18-12-2002, 19:56
Verwijderd
de kans is kleiner dan meestal, maar het kan wel...
Oud 22-12-2002, 16:47
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
morris schreef:
een zaadcel blijft soms tot wel 5 dagen leven en kan dus een doorslaggevende rol spelen.

feit is (inderdaad) dat je altijd zwanger kan raken en dat het risico niet in een bepaalde periode meer of minder is.
Toch wel! Als vrouw zijnde kunnen wij wat leuks doen (veel werk) Een zogenaamde basaaltemperatuur curve maken. Elke ochtend, voor dat je ook maar iets hebt gedaan je temperatuur meten, als je dit gedurende een paar maad doet zul je zien dat een keer in de maand (rond die 14e dag dus) je temperatuur een halve graag (wow he?) hoger ligt. Dan heb je je eigsprong. Als je in die dagen sex hebt is er een verhoogde kans op zwanger raken omdat het eitje dan bloot is gesteld aan de omgeving en dus eventueel sperma.

Logischerwijs kan je niet zwanger raken tijdens je menstruatie (zou ook wel een zootje zijn met al dat bloed... juck) want dat houd in dat het eicelletje ten onder is gegaan, door de afname van hormonen die door dat eicelletje veroorzaakt werden wordt je ongesteld.
En om zwanger te worden heb je natuurlijk een eicel nodig.

(UITZONDERINGEN DAARGELATEN! want er is altijd wel een uitzondering)
Oud 22-12-2002, 21:00
Rah Digga
Rah Digga is offline
Citaat:
Qimm schreef:
Toch wel! Als vrouw zijnde kunnen wij wat leuks doen (veel werk) Een zogenaamde basaaltemperatuur curve maken. Elke ochtend, voor dat je ook maar iets hebt gedaan je temperatuur meten, als je dit gedurende een paar maad doet zul je zien dat een keer in de maand (rond die 14e dag dus) je temperatuur een halve graag (wow he?) hoger ligt. Dan heb je je eigsprong. Als je in die dagen sex hebt is er een verhoogde kans op zwanger raken omdat het eitje dan bloot is gesteld aan de omgeving en dus eventueel sperma.

De temperatuur methode.. in theorie heb je helemaal gelijk, maar
de temperatuur van een vrouw is niet alleen afhankelijk
van de eisprong maar kan door veel meer zaken beïnvloed worden. Bijna niemand heeft 1 constante temp. Deze methode
is daarom behoorlijk onbetrouwbaar, ook omdat een zaadcel
nog enige tijd actief kan zijn, is een mis-calculatie dus zo gemaakt.

Een vrouw kan in principe niet zwanger worden tijdens haar
menstruatie, maar uitzonderingen zijn er idd altijd.
Oud 22-12-2002, 21:04
Qimm
Qimm is offline
ja of als je een griepje tussendoor krijgt... dan is het weer mooi van slag. Maar het was ff om aan te geven dat er een vruchtbaardere periode is voor vrouwen
Oud 22-12-2002, 21:37
Rah Digga
Rah Digga is offline
Ja dat begrijp ik, maar ik wilde het wel even aangeven dat
de temp methode onbetrouwbaar is aangezien mijn beste vriendin deze manier als anti conceptie gebruikt heeft en over
4 weken uitgerekend is... mja ze is er zelf iig toch wel blij mee
Maar voor alle mensen die 2 replies geleden dachten een
super goedkope & handige vorm van anticonceptie gevonden te hebben ... ^^
Oud 22-12-2002, 22:11
Verwijderd
Hm, nu heb je je antwoord en omdat ik vind dat dit eigenlijk toch meer L&G is, sluit ik dit topic (na diep nadenken en als iemand vindt dat het weer open moet, mag je me het vertellen op feedback).
Topic gesloten

Regels voor berichten