Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / ARTistiek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-12-2002, 14:16
Type
Type is offline
Een rolletje foto's. Allemaal compleet mislukt, op deze na...

Ik heb hier een full color, een BW en een Sephia uitvoering. Zeg maar welke je het mooiste vindt, en natuurlijk wat je van de foto zelf vindt
Ben wel n00bje nog he

Staat op mijn eigen server, dus duurt denk ik een seconde of 10 per foto om te downloaden

Oud 24-12-2002, 14:18
mirthe
ik vind die tweede het leukst! ik vind dat gewoon altijd hele fijne kleur net iets meer dan zwrat wit en toch wat specialer dan gewoon kleur.
Met citaat reageren
Oud 24-12-2002, 16:58
Danny
Danny is offline
Wat voor rolletje heb je gebruikt? Het eerste dat me opvalt is dat het lijkt alsof je een hele grove korrel hebt. Kan mooi zijn, maar in dit geval vind ik het wat minder..

Verder vind ik de kleurenversie het mooist. Het lijkt wel alsof de foto "beweeg", "draait". Dat komt door de gebogen stengels van het plantje enerzijds, anderzijds door het groene vlekje rechtsboven. Wel o.k. foto

Danny
Oud 24-12-2002, 17:02
Type
Type is offline
heb idd een beetje grove korrel, maar dat vond ik wel mooi eigenlijk. Vooral omdat het alleen op de achtergrond uitkomt, en niet op de (lichte) bloemen.

Dat geeft dan weer wat meer de gecentreerde positie van de bloemen aan imho.

En mirthe: wat vind je van de foto zelf?
Oud 24-12-2002, 17:23
mirthe
Citaat:
Type schreef:

En mirthe: wat vind je van de foto zelf?
tja, ik vind de vaas met de bleomen gewoon wat minder, maar op de manier waarop het beeld dan weer vastgelegt is met die schaal erachter wordt het al iets mooier.
Met citaat reageren
Oud 24-12-2002, 21:56
Ninnoc
Ninnoc is offline
(ik heb geen verstand van fotografie)

maar vind de met kleur mooier, omdat de voorstelling opzich erg saai is en waarbij kleur een essentieel ding ik(bij bijv. een portret vind ik dat vaak niet).
Ik vind de foto opzich ook niet zoa mooi, hij is erg wazig en dan bedoel ik niet de achtergrond wat dat is juist okay maar ook het bloemstuk zelf lijkt niet scherp en verdre tja ik houd persoonlijk niet van bloemen en landschappen ed dus ik heb er geen feeling mee ofzo. Ook de achtergrond vind ik niet mooi, ik kan niet precies uitleggen waarom
Oud 24-12-2002, 22:51
WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Ik vind die tweede mooi omdat ie wel rustgevend is, maar juist daarom misschien toch ook weer iets te kil.

Die met die kleuren is juist weer wat vrolijker, mooier ook eigenlijk , maar daarbij vind ik de achtergrond niet mooi, stoort me op de een of andere manier. die kleur en dan dat het er maar voor de helft opstaat, zovan: lichtblauw, en aan de randen zwart. vind ik persoonlijk wat minder.

die zwart witte zou ik gewoon helemaal niet doen. te oppervlakkig
Met citaat reageren
Oud 29-12-2002, 20:09
Druppel
Druppel is offline
de tweede geeft absoluut het mooiste effect!!!!!
Met citaat reageren
Oud 29-12-2002, 20:23
ekki
ekki is offline
Het is heel flauw, maar ik weet het eerlijk gezegd niet zo goed. Ik vind kleur ook wel wat hebben, al zit er iets storends op de achtergrond, wat minder storend is met sepia en zwart-wit (is het echt sephia en geen sepia? Sephia zou ik namelijk uitspreken als 'sefia' en volgens mij is het 'sepia' (wat ik me nog kan herinneren van wat op m'n filter stond) en is het dus sephia in het Engels? Never mind...).

Ik denk dat ik sepia nog net iets mooier vind dan zwart-wit.

Verder is ie inderdaad niet helemaal scherp. Grove korrel is mooier bij dingen als portretten, niet bij fijne dingen als bloemen, vind ik dan. Of komt dat door de scanner?

Ik vind het verder op zich wel mooi, het is een mooie compositie bij elkaar, die bloemen.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt en onthou: de beste stuurlui staan aan wal .
Reageren

Regels voor berichten