Advertentie | |
|
![]() |
|
Maar wel een bijzondere uitdrukking!
![]() Kots-etende aliens willen een fastfood restaurant beginnen... alle films in Chimera's rijtje zijn CULT. Geliefde bij de filmkenners en misbegrepen dor het grote publiek. Of ze vonden het 'cool' of ze vonden het 'boring'.
|
Ik vraag me af of Pulp Fiction nog wel cult is... hij was cult... maar de groep bewonderaars is inmiddels zo groot geworden dat je het bijna niet meer cult kan noemen. Volgens mij dan...
Zou '12 monkeys' onder cult vallen? Boondock Saints?
|
...en welke films die nu uit zijn zullen in de toekomst als cult worden bestempelt?
en een film als go..is dat cult? en hackers? op zich niet een film die algemeen door het filmpubliek aanbeden wordt, maar wel een soort...historische waarde aan wordt gehecht ik bedoel, tieners die uit hun bol gaan om een 28.8bps modem? ..internet als middel om de wereld te domineren? en angelina jolie met kort haar! en..the breakfast club?
||
Citaat:
![]() Hackers misschien wel jah, is nu al cult onder de nerds ![]()
|
Tja goeie vraag
![]() exacte defenitie weet ik ook niet, al weet ik wel welke films ertoe behoren, want over het algemeen kijk ik alleem cult film omdat ze mij heeeel erg aanspreken ![]() o.a. The rocky horror picture show (naar mijn idee zeg maar de "voorvader" van alle cult films omdat de grapjes erin gewoon nu nog in films gebruikt worden) resevoir dogs the breakfast club edward scissorhands Van deze tijd denk ik dat bv. The ice storm later wel tot de cultfilms zal gaan behoren en lost highway enzo ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Cultfilm van de dag: L.A. Confidential
|
ik denk uiteindelijk toch maar dat het CULT stempel opgelegd wordt door een hoog in de ladder staande filmrecent (wellicht omdat hij het een leuke film vond) gecombineerd met het feit dat bepaalde sleutelpersonen een rol voor de schermen of achter de schermen van de produktie heeft gehad.
RESERVOIR DOGS omdat het een script van een nieuwkomeling is die een goed script heeft maar een nog imponerendere Cast. PULP FICTION door de vertelwijze, ook de cast en de inmiddels door iedereen geaccepteerde Quentin Tarantino die 'cool' is.
|
![]() |
Tarantino vind ik geen Cult
A Clockwork Orange ook niet Cult is, ja vernieuwend, zo van 'ja wat moeten we hier nu weer mee' The Blair Witch project, maar inderdaad teveel uitgegroeit tot een hype en dus geen cult meer Écht cult zijn denk ik films waar na 10 jaar niemand de naam er nog van kent.
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|
TARANTINO is ook geen cult. Het is ook GEEN film. RESERVOIR DOGS is wel degelijks CULT. PULP FICTION valt in principe nog over te twisten.
En cult is vooral niet films die je na 10 jaar vergeet. Dan hebben wel wel extreem veel cult-films op handen ![]() en dat gedeelte over 'apartere' films. Neem bijvoorbeeld de films BLOODY ANGELS van Karin Julsrud. Voor sommigen 'apart' maar voor mij gewoon een steengoeie film. Sommigen mensen kunnen er niks mee en noemen hem maar 'apart'.
|
Nog eentje. Wat vinden we van AI?
Geregisseerd door Spielberg, geen cult-film regisseur (hoewel Close Encounters of the Third Kind onder UFO-freaks toch een aardige cult-status heeft gekregen). Het script is van Kubrick, (A Clockwork Orange, 2001), wat wel een echte 'cult' regisseur is. Ik vond het einde prachtig, terwijl 50% blij was dat de film uberhaupt was afgelopen. Hoor ik dan bij een select groepje dat het verhaal verassend en origineel vind? |
![]() |
|
![]() |
gelijk naar de video, afgekraakt door critici, onbekende acteurs.
Goed verhaal.sterk verhaal.afwijkend van 't normale film patroon. extreem ranzig. voorbeelde die goed zijn Hellraiser films Texas chainsaw massacre SLC punk evil dead films night of the living dead. alle films met in de hoofdrollen hotrods en andere customcars. clockwork orange. Sgt sabuki man(dies echt zoooow vaag) the acid house fear and loathing in las vegas en verder....cult films heerschen gwoonweg [Dit bericht is aangepast door *Nancyboy* (16-11-2001).] |
![]() |
||
Citaat:
Hij heeft er wel potentie voor. Ik dnek trouwens dat Moulin Rouge ook best een cultfilms zou kunnen worden bestempelt in de toekomst...
|
NANCYBOY:
gelijk naar video, afgekraakt door critici, onbekende acteurs. THE TEXAS CHAINSAW MASSACRE kwam in zijn release-jaar in de bioscoop, kreeg lovende reacties en is een van de grootste horrorklasiekers, wellicht onbekende acteurs maar GUNNAR HANSON is dat wel geworden. TOBE HOOPER regisseert nog steeds. THE EVIL DEAD kwam in zijn release-jaar in de DRIVE-IN , kreeg lovende reacties en is een van de grootste horrorklassiekers, wellicht onbekende acteurs maar BRUCE CAMPBELL is dat wel geworden. De regisseur is alom bekend, vooral omdat hij SPIDERMAN heeft geregisseerd die volgend jaar in de bioscoop zal verschijnen. HELLRAISER kwam in zijn release-jaar in de bioscoop, kreeg lovende reacties en is een van de grootste horrorklassiekers, wellicht onbekende acteurs maar sommigen doen het aardig verdienstelijk en spelen nog steeds in films. De vervolgen zijn slecht. De regisseur is een bekende schrijver en regisseert af en toe. NIGHT OF THE LIVING DEAD kwam in zijn release-jaar in de bioscoop, kreeg lovende reacties en is een van de grootste horrorklassiekers. De meesten kennen we niet meer maar de regisseur wel. SLC PUNK zegt me zo niks. NIET ALLE CULTFILMS HEERSEN. [Dit bericht is aangepast door legatus (17-11-2001).]
|
![]() |
Cult-films hebben een kleine aanhang, maar hoeven niet perse een live-action film te zijn. Als voorbeeld pak ik de groep fanatiekelingen die van Tex Avery cartoons houden, die lui zijn zo gek op Tex Avery, dat zijn films eigenlijk ook cult zijn.
P.S. Tex Avery is de bedenker van Droopy, Big Wolf en werkte veel voor MGM, hij was een meester op cartoon gags. |
![]() |
|
Duel (1971) van Steven Spielberg bijna niemand kent die titel maar het is echt een cult stond laast ook in de ncrv blad, vond het zelf ook een schitterende film! was eigenlijk gemaakt voor de TV was tevens de eerste (onofficiele) film van Spielberg omdat deze film later pas in 1983 in de bioscoop kwam met 2 nieuwe scenes
|
![]() |
|
DUEL is cult omdat het de eerste film van SPIELBERG is... ik persoonlijk vind het niet echt een cultfilm.
--- CULT is denk ik uiteindelijk een 'toevoeging' aan het hedendaagse klimaat. STAR WARS is cult omdat het geestelijk geinjecteerd is en een gedeelte van het dagelijkse bestaan geworden. De reden waarom buitenlandse films cult genoemd worden reikt niet verder dan het feit dat cult nu het woord voor alternatief (lees: niet Amerikaans, of onbekend bij het grote publiek) is geworden. [Dit bericht is aangepast door legatus (18-11-2001).]
|
![]() |
||
Citaat:
een goed voorbeeld van een slechte cult film is "plan 9 from outer space" Dit is zon slechte film dat er zelfs fans van zijn. Acteer werk is bedroevend. Props zijn amateuristisch. en camera werk ook bedroevend slecht. Bad taste is daar ook een voorbeeld van, hoewel deze orgineeel is en voor het budget redelijk goed is te noemen. Ik behoor dan ook tot de Peter jackson bewonderaars. Alles lekker nep, maar wat een film. Ik kan er geen genoeg van krijgen
|
Nancyboy: ook in Nederland kwam NOTLD in de bios en TCM. CONCORDE zorgde daarvoor. THE EVIL DEAD geloof ik niet en HELLRAISER ook niet, maar niet geheel zeker.
Critici waren lovend over alle films, ook Nederlandse. Uitzonderingen daargelaten. en dat gedeelte over Onbekende Acteurs klopt ook voor geen meter. [Dit bericht is aangepast door legatus (20-11-2001).]
|
Bruce Campbell (THE EVIL DEAD), Doug Bradley (HELLRAISER, Gunnar Hansen (TEXAS CHAINSAW MASSACRE), Bill Mosely (TEXAS CHAINSAW MASSACRE)
Die mensen zijn in elk geval nog actief. Qua regisseurs; GEORGE. A ROMERO, CLIVE BARKER, SAM RIAMI, TOBE HOOPER. Daar hoef ik niks over te zeggen, als je die namen niet kent..
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Here Comes The Saai #847 Batave | 500 | 31-01-2010 18:37 | |
De Kantine |
Is hier soms iemand die een saai heeft gezien #846 Rivka | 500 | 31-01-2010 12:09 | |
Films, TV & Radio |
Cultfilms Myuki | 123 | 01-03-2005 18:06 | |
Films, TV & Radio |
oudje: Cube Verwijderd | 13 | 11-03-2004 18:27 | |
Films, TV & Radio |
Film begrippen Demon of Fire | 1 | 10-04-2003 00:24 | |
Films, TV & Radio |
cult films Verwijderd | 35 | 22-09-2002 18:45 |