Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-11-2001, 11:02
niceman1984
niceman1984 is offline
Ik heb vorig jaar maart 1 gemaakt die filmpje duurde ongeveer 5/6 minuten! mijn zusje speelde de hoofdrol (ze was toen 9 jaar) ze moest een robot wezen die is gestrand met zijn UFO op aarde (jaja een low buget SF film) dus ik maakt van een doos een robot kop met zilverfolie deromheen enzo en zilverachtige kleren zo en ik filmde het in een bruine kleur zeg maar (je kunt met een digitale camera dus gewoon en zwart wit en nog bruinig uitlaten zien) ik ging toen de bruinige doen beetje de sfeer van die sf films uit de jaren 50 weet je wel, zo heb ik die film gefilmd op de einde ging ze dood ! ik heb die film gewoon buiten ons dorp gefilmd moest ze op straat zo met die robot helm lopen en die rare pak al die mensen zo raar kijken he haha was wel komisch alleen regiesseur zijn heeft ook mindere kanten (heb ik geleerd) want die actrice mijn zusje dus zat te hele tijd te zeuren dat haar vingers waren bevroren (was die morgenvroeg heel koud wist ik nog wel)nouja eindresultaat zag er wel funny uit!

Zo hebben jullie ook eens een filmpje gemaakt? zoja waar ging ie dan over?

Ohja de titel was: "De Wezen op de afschuwelijke planeet" (ja klinkt dom he I know klink als een echte B-film )

[Dit bericht is aangepast door niceman1984 (28-11-2001).]

[Dit bericht is aangepast door niceman1984 (28-11-2001).]
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-11-2001, 11:09
Thetallguy
Thetallguy is offline
Voor school, mocht 1 minuut duren.

Dude ging naar school op zn fiets, fiets ging kapot, hij flikkert die fiets in de bosjes (wat je uit 20 verschillende hoeken ziet) en gaat rennen richting school om niet te laat te komen. Komt langs pizzeria waar 'bezorger gevraagd' staat. Hij rent naar binnen, komt naar buiten met pizza + helm, gooit pizza weg en rijd naar school.

9 voor gekregen
Oud 28-11-2001, 11:23
bubbeltjes
bubbeltjes is offline
Ja vroeger ging ik altijd met mijn zus filmpjes maken. Bijvoorbeeld wasmiddelenreclames nadoen en dat soort dingen. Was echt enorm grappig altijd. Of van die All You Need Is Love filmpjes. Dat mensen in dat busje zitten en dan een boodschap hebben voor iemand. Dat soort dingen allemaal, echt geweldig leuk om te doen
Verder heb ik voor CKV1 weleens wat gefilmd. We hadden voor het thema 'de 4 elementen' een meisje met heeeeele lange haren een plaats gegeven in de aarde, lucht, water en bij vuur en dat heel mooi door elkaar verwerkt. Kan het niet goed uitleggen maar ok.
Zelf filmen vind ik echt supercool! Alleen ik ben denk ik net niet fanatiek genoeg voor de filmacademie.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2001, 11:37
niceman1984
niceman1984 is offline
Citaat:
bubbeltjes schreef:
Zelf filmen vind ik echt supercool! Alleen ik ben denk ik net niet fanatiek genoeg voor de filmacademie.
Ja was bij mij ook zo op een geven moment vond ik het zo mooi dat ik naar de filmacademie wou maar ik ben er ook gewoon niet te fanatiek of goed genoeg in vind ikzelf ik hou het gewoon als een hobby

Met citaat reageren
Oud 28-11-2001, 11:52
Dark Angel
Dark Angel is offline
Met een clubje vrienden, voor de lol.

De teaser is hier te downloaden.
Oud 28-11-2001, 11:57
wereldofanime
wereldofanime is offline
Citaat:
Dark Angel schreef:
Met een clubje vrienden, voor de lol.

De teaser is hier te downloaden.

wat bedole jeh eigenlijk

Oud 28-11-2001, 11:57
wereldofanime
wereldofanime is offline
LOL hahahahaha
Oud 28-11-2001, 12:09
legatus
legatus is offline
3 korte films op het NYFA, 1 korte reportage, 1 commercial en 1 kort dramastukje op het UCK.

3 korte films waren; mise-en-scene oefening met een professionele jogger die een amateur jogger ramt om de persoon wat meer doorzettingsvermogen te geven. Een moord-scene in Central Park. Een man die z'n vrouw kwijt is geraakt en doormiddel van het boek der doden zijn vrouw's geest in die van de buurvrouw te krijgen.

Reportage ging over Ufo's in Utrecht.

Commercial ging over 'de jeugd van tegenwoordig' vanuit de ogen van oudere mensen.

Kort dramastuk was een soort onmogelijke romance tussen twee personen.

Allemaal super kort en matig. 3 van NYFA zijn op 16mm dus zien er wel erg mooi uit
Oud 28-11-2001, 12:12
niceman1984
niceman1984 is offline
NYFA? wat is dat een filmacademie?
Met citaat reageren
Oud 28-11-2001, 12:13
legatus
legatus is offline
leuke trailer Darkness is een leuke titel.

NYFA = New York Film Academy
UCK = Utrechts Centrum voor de Kunst

[Dit bericht is aangepast door legatus (28-11-2001).]
Oud 28-11-2001, 18:24
heavinly
heavinly is offline
Ik heb geen film gemaakt (we zijn nog wel bezig met een script voor een horror ) maar wel een videoclip van Eternal Flame van THE BANGLES een aantal jaar geleden. Was heel grappig. Ik zit in zo'n stoel te 'zingen' (ofwel playback). Was echt heel cool.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2001, 19:27
Neon_girl
Neon_girl is offline
Citaat:
Thetallguy schreef:
Voor school, mocht 1 minuut duren.

Dude ging naar school op zn fiets, fiets ging kapot, hij flikkert die fiets in de bosjes (wat je uit 20 verschillende hoeken ziet) en gaat rennen richting school om niet te laat te komen. Komt langs pizzeria waar 'bezorger gevraagd' staat. Hij rent naar binnen, komt naar buiten met pizza + helm, gooit pizza weg en rijd naar school.

9 voor gekregen

Deze is gewoon leuk
Met citaat reageren
Oud 29-11-2001, 08:32
bubbeltjes
bubbeltjes is offline
Citaat:
Neon_girl schreef:
Deze is gewoon leuk
Idd. Erg cool
Met citaat reageren
Oud 29-11-2001, 08:58
scala
scala is offline
Jah!
met ckv moesten we een praktische opdracht doen, en we kwamen met het idee om et met z'n allen te doen, een film ofzow?

uiteindelijk hebben een heel jaar gewerkt aan de film. Script geschreven, atributen geregeld, leraren overgehaald, rollen verdeeld etc. Op een gegeven moment kwam het erop neer dat ik de regisseur was omdak alles regelde enzow...anywees we begonnen in dec met filmen en waren klaar in mei. (we filmden alleen tijdens de ckv uurtjes)wel grappig, eerst met onze winterjassen en later in et zonnetje

et was heel gaaf om te doen, hoewel je allerlei problemen tegen kwam(batterij, iemand kan niet, geen zin meer, technische dingetjes etc)maar we hebben de film toch afgekregen door gwoon door te zetten. Helaas is het uiteindelijk mislukt met het monteren liep het hele bandje vast en geen enkele winkel kon ons helpen. DUS hele project naar de klote:\

Et verhaal was niet bijster origineel maar was gwoon fun om te doen we moesten de architectuur van almere erin betrekken. Dus we hadden et verhaal van westside story, 2 gangs (danswijk en filmwijk, das hier)en dan werd een jongen uit de ene en een meisje uit de andere op elkaar verliefd. We hadden scenes op school, buiten, een moord, liefdesverhaaltje en nog wat actiescenes.
Het duurde dus ook best lang, niet een kwartiertje ofzow eg jammer dat het mislukt is...(we hebben et bandje wel bewaard)
Met citaat reageren
Oud 29-11-2001, 09:01
JediJoel
JediJoel is offline
Een keer. Het duurde 1 minuut, 38 seconden.
Ik en iemand anders deden een lichtzwaardgevecht na, zonder lichtzwaarden. ik was Luke, en mijn achterbuurjongen was Vader. Mijn broer filmde. We deden ook zelf het zoemen van de lichtzwaarden na, dikke lol!
greetzzz
Oud 29-11-2001, 09:51
VJ
VJ is offline
Ik ga met een paar vrienden(HarryPjotter, DreXz en Flint) een DBZ film maken. Met de computer zetten we er dan special effects in.

Heheh....
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten