Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Mystiek

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-12-2002, 19:53
~Third Day~
~Third Day~ is offline
Ik ben christen en ik vroeg me af hoe wicca's, paragnosten, boeddhisten en verder tegenover christenen doen/staan.

Als je bijvoorbeeld een christelijke vriendin zou hebben, zou je haar dan vertellen dat je wiccan (?) oid bent?
Oud 28-12-2002, 20:32
*Lady of Hope*
*Lady of Hope* is offline
Heyz...

Ik zelf, als wicca, zou iemand niet beoordelen op godsdienst.
In de zin van hoe ik wicca zie, moet je mensen niet beoordelen op godsdienst etc. Maar ja, dat kan mijn visie zijn.

Alleen zou ik als ik aan mijn vriendinnen niet gelijk gaan vertellen van, ik ben Wicca als ik weet dat zij een ander geloof aanhangen als ik.

Ik vind dat je zoiets niet gelijk bekend hoeft te maken. Zoek er een goed moment voor, en dan zou ik het er met een vriendin over hebben.

Het kan natuurlijk dat als je als Christen misschien helemaal achter je geloof staat, dat je dan niks van Wicca's moet hebben. Volgens mij is het ook nog zo, dat als je niet goed geinformeerd bent over Wicca, dat sommige mensen denken dat je de duivel aanbid. (wat natuurlijk helemaal niet zo is)
Christenen zijn volgens mij toch tegen de duivel, en dat zou dus wel eens problemen kunnen geven.

Ik denk dat als je er met een boeddhist over zult praten, dat er ook onenigheid zal komen. Een Christen geloofd in de hemel, en een boeddhist in reincarnatie. Het zijn maar voorbeelden....

Het lijkt mij wel interessant om het hier met een vriendin over te hebben die een andere religie aanhangt als ik.

Liefs,

Lady of Hope
Oud 29-12-2002, 17:32
wicce
wicce is offline
tja, als diegene mijn geloof zal accepteren zal ik dat van diegene ook doen. Maar dan keur ik niet zijn of haar geloof af maar haar of zijn gedrag tegenover het mijne.
Oud 30-12-2002, 10:44
~Third Day~
~Third Day~ is offline
Citaat:
*Lady of Hope* schreef:

Het kan natuurlijk dat als je als Christen misschien helemaal achter je geloof staat, dat je dan niks van Wicca's moet hebben. Volgens mij is het ook nog zo, dat als je niet goed geinformeerd bent over Wicca, dat sommige mensen denken dat je de duivel aanbid. (wat natuurlijk helemaal niet zo is)
Christenen zijn volgens mij toch tegen de duivel, en dat zou dus wel eens problemen kunnen geven.
Het is inderdaad zo dat heel veel (vooral "strenge") christenen niet weten wat wicca inhoud. Daardoor oordelen ze (vind ik) te snel. Dan hebben ze het over "duivelsaanbidders". Die bestaan natuurlijk ook wel, maar wicca is toch heel anders.
Ik zal natuurlijk zelf geen wicca worden of meedoen aan "glaasje draaien", oid, omdat ik het persoonlijk fout vind dat te doen. In de Bijbel wordt geschreven dat dat niet juist is.
Oud 30-12-2002, 12:08
*Lady of Hope*
Citaat:
Bertine schreef:
Het is inderdaad zo dat heel veel (vooral "strenge") christenen niet weten wat wicca inhoud. Daardoor oordelen ze (vind ik) te snel. Dan hebben ze het over "duivelsaanbidders". Die bestaan natuurlijk ook wel, maar wicca is toch heel anders.
Ik zal natuurlijk zelf geen wicca worden of meedoen aan "glaasje draaien", oid, omdat ik het persoonlijk fout vind dat te doen. In de Bijbel wordt geschreven dat dat niet juist is.
Ik kan me voorstellen dat je zo denkt. Ik weet niet precies hoe alles in de bijbel wordt omschreven maar ik wil wel even benadrukken dat het in de Wicca niet gebruikelijk is om ''glaasje te draaien''. Er zijn natuurlijk Wicca's die dat zullen doen, maar in mijn ogen is dat ook fout, ondanks dat ik mezelf als wicca beschouw.

Liefs,

Lady of hope
Oud 30-12-2002, 13:13
Black Sugar
Black Sugar is offline
Ik heb een christelijke vriendin die ook geinteresseerd is in paranormale dingen

Een andere vriendin van mij heefd ook haar eigen geloof. Wat zij geloofd geloof ik niet in en andersom. Mja als vriendinnen kan dat wel. We hebben het er gewoon niet zo vaak over. Soms discusseren we wel maar we komen er toch nooit uit, dan stoppen we dr maar mee.
Oud 30-12-2002, 21:30
Silver Moonfox
Silver Moonfox is offline
Citaat:
Black Sugar: Soms discusseren we wel maar we komen er toch nooit uit, dan stoppen we dr maar mee.
Hhaha nou dat komt me wel bekend voor. Bij mij gaat het ook vaak zo. Ik vind het altijd leuk om te discussieren met mensen/mn vrienden maar meestal eindigt het zo. Mn vrienden respecteren mijn levenswijze en ik die van hen. Ze komen zelfs vaak voor me op als iemand vervelend tegen me doet over mijn overtuiging. Hoewel ik het zelf wel afkan vind ik het heel lief!!
Ik merk wel dat ik de neiging heb om me te omringen met mensen die spiritueel bezig zijn of daarvoor open staan. Of dat komt omdat je dan haast zeker weet dat ze het 'accepteren" of dat je graag gelijkstemde om je heen hebt weet ik niet. Misschien allebei.

Blessed be!
Oud 31-12-2002, 19:21
*Lady of Hope*
Citaat:
Silver Moonfox schreef:

Ik merk wel dat ik de neiging heb om me te omringen met mensen die spiritueel bezig zijn of daarvoor open staan. Of dat komt omdat je dan haast zeker weet dat ze het 'accepteren" of dat je graag gelijkstemde om je heen hebt weet ik niet. Misschien allebei.

Blessed be!
Dat heb ik ook. Misschien omdat je bang bent dat mensen die niks met het spirituele te maken hebben je gaan afkraken??

BB

Lady of Hope
Oud 01-01-2003, 15:56
FireCracker
FireCracker is offline
ik heb christelijke vrienden en de meeste van hen accepteren het wel gewoon, maar er zijn er ook wel ene paar die toch pogingen blijven doen me te bekeren
Oud 01-01-2003, 17:00
Andora
Andora is offline
mij maakt ut niet uit als iemand christelijk enzo is, als diegene mij maar niet probeert te bekeren of van alles wat ik zeg zegt dat het niet waar is.
Bij mij op school hadden we bijv. een discussie over geloof enzo, eigenlijk gewoon wat je gelooft. Ik dus geloof in reincarnatie en geesten en dat soort dingen. 1 meisje me dus zo'n beetje me voor gek verklaren en met geesten was ut al helemaal dat ik zo'n beetje in de hel zou komen.
Maar verder maakt het me niet uit, iedereen heeft zo in zo andere ideeen, dat respecteer ik ook.... zolang ze mij ook respecteren met mijn ideeen.

Blackdolfin
Advertentie

Regels voor berichten