Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-12-2002, 19:58
Shibby
Shibby is offline
Hallo!

Ik heb het al een tijdje in mn hoofd. Ik wil viool gaan spelen. Nu ben ik al wat rond gaan kijken en heb gezien dat violen erg duur zijn. Snap ik ook wel, mooie instrumenten die veel gevoel kunnen vertalen. Maar ik vraag me dus af of het moeilijk is? Ik namelijk van wel. Nou ja ik wil er in ieder geval wat meer over weten

Brand maar los
Oud 28-12-2002, 20:29
DusseldorferVam
DusseldorferVam is offline
WAAROM GA JE VIOOL SPELEN??

Ga cello spelen meid, is veel koelerder (ik speel zelf al 11 jaar cello hoor )
Oud 28-12-2002, 21:31
Rhinus
Rhinus is offline
Violen zijn gaaf. Wil je in mijn band?
Met citaat reageren
Oud 29-12-2002, 10:45
Shibby
Shibby is offline
uh... ja hoor alleen moet ik eerst nog aan een viool komen. ennuh het nog leren

cello is trouwens zooo grooooot. Een viool vind ik gewoon supergaaf. Als ik het iemand hoor spelen krijg ik gewoon de rillingen
Oud 29-12-2002, 10:55
hairsprayqueen
hairsprayqueen is offline
vraag bij je plaatselijke muziekschool of je eens een proefles mag nemen, dan weet je een beetje hoe en wat en kun je aan de leraar of lerares wat dingen vragen en hou je eens zo'n ding echt vast.

de meeste muziekscholen doen dat wel!
Met citaat reageren
Oud 29-12-2002, 11:12
Smiley_Knorretje
Smiley_Knorretje is offline
Ik wil ook graag viool leren spelen!!
Bij onze muziekschool kun je de eerste twee jaar een instrument huren, misschien dat dat een idee is, als je toch les neemt bij de muziekschool.
Jammer dat het zo duur is
Oud 29-12-2002, 12:33
load_harmony
load_harmony is offline
heeej , jaaaa ik speel viool. Ik heb er laatst een all-in op de kop getikt voor 130 euro. Was wel in Duitsland, maar jah...

Ik speel ook in een band viool (ook gitaar trouwens). Viool is een instrument waar je veel me kan, en je liedjes een stuk mooier kan maken.. (een stuk zieliger).

Echt een aanrader... je kan het jezelf leren, maar eerst een jaar les is handig! (tenzij je een heel goed gehoor hebt).

Moet je doet joh!

LOVE, PEACE
Oud 29-12-2002, 17:51
Shibby
Shibby is offline
ik moet er wel ff bij zeggen dat ik niet zo super muzikaal ben.

Ik heb ongeveer 3 jaar gitaar en piano tegelijk gedaan. Het ging wel redelijk maar ik oefende eigenlijk na een tijdje niet meer omdat ik van the lady in pink (ze had alles roze; auto, piano, meubilair, kleding, noem maar op ) het hele jaar door van die k*tkerstliederen moest oefenen en allemaal van die kinderachtige rotliedjes.

Maar dit wil ik dus graag Moet je er nou eigenlijk heeeeel veel voor studeren of kan het ook met een half uurtje a uurtje per dag?

dat vind ik trouwens ook het mooie aan de viool...dat je de muziek zo diep kunt laten gaan, doordat je het treuriger kan laten klinken. Zoals bij de film titanic...die muziek raakt je echt...ja ik weet dat je om dat te kunnen spelen vast en zeker jaren moet oefenen...maar dit was ff als voorbeeld

oh ja en die muziek van schindlers list... is toch met viool? dat ik me herinner

Laatst gewijzigd op 29-12-2002 om 17:55.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2002, 14:03
Black Soul
Black Soul is offline
Ik speel ook viool!!
Echt gaaf hoor!
Euh....wat wil je precies weten eigenlijk? Het is iig erg leuk en ik geloof dat het wel heel erg meezit dat je gitaarles hebt gehad (ik heb zelf na 6 jaar vioolles ook 8 maanden (electrisch) gitaarles erbij gehad, en dat ging heel goed!). Misschien is het handig om erbij te zeggen dat je de eerste 1 a 2 jaar behoorlijk vals speelt. (maar daar heb je zelf niet zoveel last van ) Wel minder voor je omgeving, maar dat boeit niet
Oud 30-12-2002, 15:18
Shibby
Shibby is offline
Hmmmzz dat wordt dus niet na 9 uur 's avonds viool spelen
Oud 30-12-2002, 15:48
Roozie
Roozie is offline
Hoi! Ik speel al zo'n 10 jaar viool (op dit moment op een heeeeeeeeeeeeel laag pitje!)

Ik wilde al op mijn 4e viool spelen maar ben begonnen op mijn 8e (zónde )
Het is een erg mooi instrument, alleen duurt het erg lang voordat je een bepaald niveau bereikt, ligt natuurlijk ook erg aan je wilskracht en aan je muzikaal talent. Je moet wel rekenen op zo'n 5 jaar voordat je echt mooie klassieke stukken kan spelen... maar het is de moeite waard!!!

Het leukste is dat je met een viool makkelijk in een symfonieorkest kan meespelen, ze zijn áltijd nodig en dit is echt een aanrader. Ik heb zelf een aantal jaren in een jeugdorkest gespeeld waar mee ik ook op reis ben geweest.
Oud 01-01-2003, 10:52
Shibby
Shibby is offline
Het duurt bij ieder instrument toch wel gem. een jaar of 4 voordat je klassiek kunt spelen...en ligt waarschijnlijk ook aan je leeftijd...
Reageren

Regels voor berichten