Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-01-2003, 19:23
Verwijderd
Een kort vraagje.

Is 256Mb geheugen te weinig om Windows XP lekker te kunnen draaien? Ik heb behoorlijk veel gezeik ermee, namelijk. Als ik de computer een koude boot heb gegeven is er meestal maar iets van 110-120Mb fysiek geheugen beschikbaar, en een pagefile load van zo'n 100Mb.

Ik heb bijna niks draaien: alleen MSN, Download Accellerator, Norton Antivirus 2002, Pulse en vaak ook nog GrabIt om van USEnet te kunnen leechen.

Vooral tijdens het spelen van Ut2003 is dat een groot probleem...het ding ratelt als een gek, draait ontzettend traag door dat laden, terwijl ik toch geen trage schijf heb (IBM Deskstar 60GXP 40Gb).

Nu kan ik voor 50 euro er nog 256mb PC2100 CAS2 DDR bijkrijgen. Werkt het met 512mb zoveel lekkerder onder XP?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-01-2003, 19:27
TIGEK
TIGEK is offline
Ik denk dat hij dan wel lekkerder zal gaan lopen omdat er dan meer geheugen vrij is. Maar welke procesor heb je.
Oud 02-01-2003, 04:16
JJzD
JJzD is offline
ik draai zelf XP met 256 mb ram

dat werkt op zich redelijk maar heb er ook wel 128 mb bijgehad en dat scheelde echt

ik begin meestal met een 120 mb ram vrij met een pf van 120

momententeel heb ik een uptime van 12 uur en ng 49 mb vrij met all1 msn en mozilla open
en een pagefile van 192

mijn tip is idd om er wat bij te prikken dat scheelt een heel hoop
Reageren

Regels voor berichten