Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-12-2002, 19:44
Verwijderd
Mja, mn poes poept sinds dr 1e nestje alsmaar naast de bak, daarvoor deed ze het gewoon erop..

We proberen van alles, maar het werkt niet..

nog tips?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-12-2002, 18:31
Verwijderd
Citaat:
Dusjcrib schreef:
Mja, mn poes poept sinds dr 1e nestje alsmaar naast de bak, daarvoor deed ze het gewoon erop..

nog tips?
bril kopen voor dr kopen.
Met citaat reageren
Oud 07-12-2002, 18:47
Verwijderd
Citaat:
Havock schreef:
bril kopen voor dr kopen.
oh maar natuuurlijk! Dat ik daar nog niet aan heb gedacht!! Wow dankjewel!!!

Met citaat reageren
Oud 07-12-2002, 18:56
Verwijderd
Misschien een keertje langs de dierenarts (als je dat nog niet gedaan hebt dan)...? Misschien is het iets 'lichamelijks' oid...? En anders hebben ze misschien wel tips. 'k weet het anders ook niet... Wel rot.
Met citaat reageren
Oud 07-12-2002, 22:42
Verwijderd
Citaat:
Dusjcrib schreef:

nog tips?
Het klinkt misschien stom, maar kan het niet zijn dat ze haar bak als een soort nest is gaan beschouwen en dat ze die schoon wil houden? Ik zou alleen niet weten hoe je haar dat af kan leren.
Met citaat reageren
Oud 08-12-2002, 02:08
Verwijderd
Citaat:
ABgirl schreef:
Het klinkt misschien stom, maar kan het niet zijn dat ze haar bak als een soort nest is gaan beschouwen en dat ze die schoon wil houden? Ik zou alleen niet weten hoe je haar dat af kan leren.
hmz, wie weet? Ze houdt er in ieder geval duidelijk van als ie schoon is.. Maar ja, idd, hoe verhelp je dat?
Met citaat reageren
Oud 08-12-2002, 09:18
Verwijderd
Citaat:
Dusjcrib schreef:
Maar ja, idd, hoe verhelp je dat?
Bak vaak verschonen? Dan heb je iig kans dat ze het er weer op gaat doen.
Met citaat reageren
Oud 08-12-2002, 12:30
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef:
Bak vaak verschonen? Dan heb je iig kans dat ze het er weer op gaat doen.
We verschonen de bak minstens om de dag, halen elke dag de drollen dr uit en als ik em verschoon maak ik em zelfs helemaal schoon met bleekmiddel.. Kzou niet weten hoe veel schoner ik die bak kan houden??
Met citaat reageren
Oud 08-12-2002, 16:49
Verwijderd
Citaat:
Dusjcrib schreef:
We verschonen de bak minstens om de dag, halen elke dag de drollen dr uit en als ik em verschoon maak ik em zelfs helemaal schoon met bleekmiddel.. Kzou niet weten hoe veel schoner ik die bak kan houden??
Ik ook niet... Misschien niet schoonmaken met bleekmiddel? Katten houden van hun geur, zeg maar...bleekmiddel ruikt heel sterk...'k kan me voorstellen dat ze er dan niet meer op wil... 'k weet niet of je dat altijd al deed of sinds de laatste tijd?
Met citaat reageren
Oud 08-12-2002, 19:19
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef:
Ik ook niet... Misschien niet schoonmaken met bleekmiddel? Katten houden van hun geur, zeg maar...bleekmiddel ruikt heel sterk...'k kan me voorstellen dat ze er dan niet meer op wil... 'k weet niet of je dat altijd al deed of sinds de laatste tijd?
Dat heb ik pas een paar keer gedaan, dat was zeg maar een tip van iemand om te zorgen dat ze het er wel weer op deed, katten zouden het lekker vinden ruiken.. Dus daar ligt het iig niet aan
Met citaat reageren
Oud 08-12-2002, 20:20
Verwijderd
Citaat:
Dusjcrib schreef:
Dat heb ik pas een paar keer gedaan, dat was zeg maar een tip van iemand om te zorgen dat ze het er wel weer op deed, katten zouden het lekker vinden ruiken.. Dus daar ligt het iig niet aan
Naar wat ik gehoord heb moet je een kattenbak niet schoonmaken met sterk ruikende schoonmaakmiddelen, omdat ik een kat zeg maar zijn/haar terretorium af zet. Zodra de bak 'stinkt' willen ze er niet meer op.

Mijn vader zei ons dat we onze kat met haar neus in haar plas moesten duwen als ze het naast de bak had gedaan, dan zou ze het nooit meer doen. Ik vind dat zielig, heb het ook nog niet gedaan, ben ook niet van plan om het te gaan doen. Sommige mensen zeggen dat het echt helpt. Ik ga het niet proberen.
Met citaat reageren
Oud 08-12-2002, 21:36
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef:
Naar wat ik gehoord heb moet je een kattenbak niet schoonmaken met sterk ruikende schoonmaakmiddelen, omdat ik een kat zeg maar zijn/haar terretorium af zet. Zodra de bak 'stinkt' willen ze er niet meer op.

Mijn vader zei ons dat we onze kat met haar neus in haar plas moesten duwen als ze het naast de bak had gedaan, dan zou ze het nooit meer doen. Ik vind dat zielig, heb het ook nog niet gedaan, ben ook niet van plan om het te gaan doen. Sommige mensen zeggen dat het echt helpt. Ik ga het niet proberen.
Nou ja, toen ie wel naar haarzelf rook ging ze er ook niet op. Bij de vrouw die die tip gaf had het dus geholpen dus het valt altijd te proberen.. Ze heeft het er ongeveer de helft van de tijd wel gewoon op gedaan ondanks het bleekmiddel, en ons andere poesje doet het er ook gewoon nog op.

Mja, dat laatste heeft mn moeder inderdaad ook gedaan. Wij hebben de kleintjes van het laatste nestje ook zindelijk moeten maken want de moeder deed dat dus niet. Dat moest op die manier en werkt inderdaad. Ik doe het alleen ook niet, ik vind het echt vreselijk om te doen idd. Mn moeder heeft dat dus wel geprobeerd maar hierbij hielp het niks.

Mn moeders nieuwe taktiek is dr altijd buiten de deur zetten als ze dr niet is en als ze gaat slapen, want dat zijn de momenten dat het gebeurd omdat we dr dan neit in de gaten kunnen houden. Het is echter eigenlijk een ontzettende binnenkat, ik ben het er daarom ook niet mee eens. Ik vind het vreselijk om haar voor de deur te zien zitten, mauwend, en dr dan niet naar binnenlaten. En 's nachts, het idee vind ik gewoon naar. Ik heb er ook ruzie over gehad met mn moeder en nou ja, nu mag ze 's nachts meestal wel binnen blijven.

Nou goed, we blijven proberen...
Met citaat reageren
Oud 08-12-2002, 22:52
Eva*
Eva* is offline
Misschien helpt het om andere kattenbakkorrels te gebruiken.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2002, 17:52
murwari
murwari is offline
[enkele posts verwijderd]

Komaan he jongens
De sfeer die mag en moet zelfs gezellig zijn maar belachelijke grappen passen toch even niet bij deze vraag neem ik aan?
Het lijkt me niet zo lachwekkend als je er zelf mee zit namelijk
Oud 10-12-2002, 18:17
murwari
murwari is offline
Citaat:
Dusjcrib schreef:
hmz, wie weet? Ze houdt er in ieder geval duidelijk van als ie schoon is.. Maar ja, idd, hoe verhelp je dat?
Heeft de kat een plekje voor zichzelf? Het is namelijk goed mogelijk dat deze de kattebak gaat beschouwen als dr mand oid en die zeer schoon wil houden... Als dat de reden zou zijn kan het aanbieden van een lekker warme mand of kussen oid wel een oplossing bieden..

Wat betreft dat bleekmiddel dat is geen ramp dat je dat gebruikt, het kan namelijk idd een goede manier zijn om dit probleem op te lossen. Katten willen namelijk zoals gezegd hun territorium afbakenen, als jij dat weer afbreekt met bleekmiddel kunnen ze bv wel eneigd zijn om door te plassen in de bak dit weer af te bakenen. (net zoals wanneer je erg veel hebt schoongemaakt en te poes wrijft overal tegenaan..)

Andere nuttige tips zoals anderekattenbakkorrels of speciale vulling (op basis van hout bv) kunnen je misschien ook vooruit. Het helpt misschien ook de kat meermaals in de bak te plaatsen, en de bak niet op een drukke plek te zetten...

Is het btw een open? want dat kan ook de reden zijn...
Oud 10-12-2002, 19:11
Verwijderd
Citaat:
murwari schreef:
Heeft de kat een plekje voor zichzelf? Het is namelijk goed mogelijk dat deze de kattebak gaat beschouwen als dr mand oid en die zeer schoon wil houden... Als dat de reden zou zijn kan het aanbieden van een lekker warme mand of kussen oid wel een oplossing bieden..

Wat betreft dat bleekmiddel dat is geen ramp dat je dat gebruikt, het kan namelijk idd een goede manier zijn om dit probleem op te lossen. Katten willen namelijk zoals gezegd hun territorium afbakenen, als jij dat weer afbreekt met bleekmiddel kunnen ze bv wel eneigd zijn om door te plassen in de bak dit weer af te bakenen. (net zoals wanneer je erg veel hebt schoongemaakt en te poes wrijft overal tegenaan..)

Andere nuttige tips zoals anderekattenbakkorrels of speciale vulling (op basis van hout bv) kunnen je misschien ook vooruit. Het helpt misschien ook de kat meermaals in de bak te plaatsen, en de bak niet op een drukke plek te zetten...

Is het btw een open? want dat kan ook de reden zijn...
Bedankt voor je tips!
We hebben nu een aantal dingen aangepast. Ten eerste was de deksel er namelijk af omdat dat makkelijker was voor de kleintjes, dus die hebben we er weer opgedaan. Ten tweede hebben we de bak nu verplaatst naar de berging, waar het een stuk rustiger is. Ten derde hebben we ander kattegrind gekocht. Nu es kijken hoe het nu gaat, ze heeft het er sindsdien nog maar 1x naast gedaan maar is ook redelijk vaak buiten geweest.

Over de oorzaak, dat ze het ms als haar nestje is gaan beschouwen zou je best eens groot gelijk kunnen hebben! Ze heeft niet echt een eigen plekje, maar niet zozeer omdat dat er niet is. We hebben namelijk boven zo'n kattenhangmatje en beneden een mand staan. Het hangmatje is het plekje van onze kater geworden, maar van de mand maakt onze poes geen gebruik. Ze had echter eerst wel een plekje op een rieten stoel met een kussen, en die is nu weg. Ik zal eens aan mn moeder vragen of het weggaan van die rieten stoel niet samenhangt met dat ze het naast die bak is gaan doen! Wie weet kunnen we die stoel weer terughalen.. We zullen eens wat dingen proberen om haar een plekje te geven, ms de mand ergens anders neerzetten ofzo.

In ieder geval heel erg bedankt!
Met citaat reageren
Oud 12-12-2002, 07:10
Verwijderd
Of gewoon ergens, op een onlogische plaats, een deken of een kussentje of een doos ofzo neerzetten. Wij hebben een kattenkrabpaal (met zo'n huisje), een mand, enz., maar daar gaan die katten niet in of op liggen. Ze willen op de stoelen, op de vensterbank (ligt nu overigens ook een deken), op de bank, op de tafel, enz. zitten/liggen. De plekjes die voor ze bedoeld zin willen ze heel vaak niet, alle andere plekken vaak wel.
Met citaat reageren
Oud 22-12-2002, 12:14
Verwijderd
Onze kat (de oudste) plast de laatste tijd ook heel vaak buiten de bak...in alles wat vier wandjes heeft en gister op bed... 'k ga maar eens aan de dierenarts vragen waar het aan kan liggen...
Met citaat reageren
Oud 22-12-2002, 13:22
murwari
murwari is offline
Citaat:
Leonoor schreef:
Onze kat (de oudste) plast de laatste tijd ook heel vaak buiten de bak...in alles wat vier wandjes heeft en gister op bed... 'k ga maar eens aan de dierenarts vragen waar het aan kan liggen...
Zelfde bak als Fleur? Dat kan namelijk het probleem voor de poes wel maken...
Oud 22-12-2002, 18:22
Verwijderd
Laat ik dan nog maar even melden dat het verplaatsen van de bak+het veranderen van grind+het schoonmaken met bleek iig hebben geholpen. Ik weet niet welke van de 3 dingen het is geweest, maar ze doet het tegenwoordig zelden tot niet meer naast de bak!
Met citaat reageren
Oud 22-12-2002, 19:48
Verwijderd
Citaat:
murwari schreef:
Zelfde bak als Fleur? Dat kan namelijk het probleem voor de poes wel maken...
Dat vindt ze niet zo erg, tenminste, ze hebben het altijd op dezelfde bak gedaan en ze heeft er nog nooit een probleem van gemaakt... Ze doet het er meestal ook wel op, maar soms er naast...en zolang dat in een (niet ingebruikzijnde) doos is, is het wel viezig, maar verder niet heel erg...op bed vind ik toch wat minder...
Met citaat reageren
Oud 22-12-2002, 20:45
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef:
Dat vindt ze niet zo erg, tenminste, ze hebben het altijd op dezelfde bak gedaan en ze heeft er nog nooit een probleem van gemaakt... Ze doet het er meestal ook wel op, maar soms er naast...en zolang dat in een (niet ingebruikzijnde) doos is, is het wel viezig, maar verder niet heel erg...op bed vind ik toch wat minder...
Is het niet mogelijk dat er een keer een vreemde kat binnen is geweest en het op die bak heeft gedaan of iets dergelijks?

Verder zou ik dan toch proberen van kattengrind te veranderen, het werkte bij onze poes dus in ieder geval wel.. terwijl die eerst toch geen problemen had met het oude kattegrind..

(Verder heb ik van mensen gehoord dat katten bijv. Lavendel vies vinden ruiken, dus ms je bed daar mee besprenkelen of iets dergelijks? )
Met citaat reageren
Oud 23-12-2002, 11:04
Verwijderd
Citaat:
Dusjcrib schreef:
Is het niet mogelijk dat er een keer een vreemde kat binnen is geweest en het op die bak heeft gedaan of iets dergelijks?
Nee.

Citaat:
Verder zou ik dan toch proberen van kattengrind te veranderen, het werkte bij onze poes dus in ieder geval wel.. terwijl die eerst toch geen problemen had met het oude kattegrind..

(Verder heb ik van mensen gehoord dat katten bijv. Lavendel vies vinden ruiken, dus ms je bed daar mee besprenkelen of iets dergelijks? )
Zal het allebei eens proberen.
Met citaat reageren
Oud 26-12-2002, 01:23
TheOneWhoLeft
TheOneWhoLeft is offline
2 bakken neerzetten?
Oud 26-12-2002, 22:24
Verwijderd
kee...we hebben nu twee bakken (naja, één bak en een doos, met kerst zijn de winkels dicht en eerst maar ff kijken of het werkt, voor we er €15,- oid aan uit geven (das niet erg als het werkt, wel als het niet werkt)) en ik heb lavendelgeur gedaan op de plekken waar ze vaak plast...hopen dat het werkt nu maar...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-12-2002, 15:00
oudeknar
oudeknar is offline
...Probleem met Poes...

moet deze topic niet naar seksualiteit verplaats worden
Oud 30-12-2002, 12:08
Verwijderd
Wat ik me afvraag...zou het kunnen zijn dat ze haar terretorium af wil zetten ofzo? Dat ze krols is oid...? 'k weenie of het daar aan kan liggen? Bij een kater is het zo dat als hij gekastreerd is, hij (over het algemeen) niet meer gaat sproeien. Speelt zo iets ook bij poesen?
Met citaat reageren
Oud 30-12-2002, 12:29
Thomas
Thomas is offline
Citaat:
oudeknar schreef:
Moet deze topic niet naar seksualiteit verplaatst worden.

Doe toch gewoon normaal.
Kindje.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2002, 15:41
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef:
Wat ik me afvraag...zou het kunnen zijn dat ze haar terretorium af wil zetten ofzo? Dat ze krols is oid...? 'k weenie of het daar aan kan liggen? Bij een kater is het zo dat als hij gekastreerd is, hij (over het algemeen) niet meer gaat sproeien. Speelt zo iets ook bij poesen?
Geen idee eigenlijk, maar misschien wel... zou best mogelijk kunnen zijn denk ik, want op zich klinkt het wel logisch

mja, kweetniet
Met citaat reageren
Oud 30-12-2002, 15:49
Verwijderd
Citaat:
Dusjcrib schreef:
Geen idee eigenlijk, maar misschien wel... zou best mogelijk kunnen zijn denk ik, want op zich klinkt het wel logisch
Ze heeft nl twee min of meer 'vaste' plekjes waar ze het doet...en dan soms ergens anders... Niet echt lekker... Ik zit nu in een deo-walm. 'k ga in het nieuwe jaar maar eens naar de dierenarts om te vragen waar het aan kan liggen...en niet te vergeten: wat we er aan kunnen doen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten