Advertentie | |
|
![]() |
|
Je moet proberen wat meer afstand te nemen. Stel dat hij bij je weggaat, wie heb je dan over?
Je loopt je ook te verontschuldigen dat je je ergert. Nou als ik 1,5 jaar met mijn vriend zo hebben en hem elke dag zou zien dan zoi ik me ook ergeren. Je komt over alsof je vriend belangrijker is dan jezelf. Je zal hem echt niet kwijt raken als je hem niet elke dag ziet. Da voelen jullie je allebei wat vrijer, is het niet meer zo benauwend. Denk aan jezelf!
|
Verwijderd
|
Oh dat heb ik ook (gehad)... Ik kan er sowieso niet tegen dat mensen afschuwelijk chips kraken tijdens een film, maar daar gaat het niet zo echt om natuurlijk
![]() Ik ben nu.. 2,5 jaar samen met mijn vriend, waarvan ik 6 maanden nu bij hem woon. We hebben 1 kamer, daarin slapen we, eten we, koken we, kijken we televisie en werken we wanneer hij niet op z'n werk ik... Daarnaast hebben we ook een badkamer... We doen dus eigenlijk alles in die ene kamer en in het begin (zeker 2 maanden) zorgde dat wel eens voor problemen.. hij wilde muziek luisteren, ik wilde tv kijken ofzo... Mja, dan kan je elkaar echt wel schieten.. Nu zetten we gewoon omstebeurt een kop telefoon op.. Hij mag dus zo eens zonder koptelefoon muziek luisteren, kijk ik met koptelefoon tv, dan zet hij de keer erna dat ding weer op etc etc (gelukkig komt dat niet vaak voor). Maar veel van die kleine dingetjes zorgden voor ruzies of juist.. tja.. irritaties. Ik kon zijn gehoest eerst niet hebben, of zijn gesnuf wanneer hij verkouden was.. maar op een of andere manier heb ik me daar over heen gezet... Maar goed, daar heb je nog weinig aan he.. Ga eens een dagje niet naar hem toe, of twee dagen.. ga wat anders doen, met vrienden, of gewoon alleen. Waarschijnlijk ga je hem dan missen, zo vergeet je waar je je aan ergerde en denk je weer aan hoe mooi en lief hij is ![]() ![]() Of leg hem uit dat hij sommige dingen met mate moet doen (dus niet de hele film door chips eten, maar af en toen eventjes.. of niet meer roken op zijn kamer, of alleen wanneer het raam open kan oid..). Samen een comprimis vinden, helpt vast wel... (Mijn vriend eet nu chips met pauzes ![]() ![]() (Nog even toevoegen: Nadat mijn vriend en ik nu 6 maanden op deze kleine kamer wonen, samen, zijn we nog dichter bij elkaar gekomen. We houden véél meer rekening met elkaar en zijn helemaal op elkaar aangepast. Maar toch gaan we in februari verhuizen ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd op 06-01-2003 om 11:31. |
![]() |
|
![]() |
Dank jullie allemaal wel.
![]() Maar eigenlijk zou ik graag nog wat tips hebben omtrent het 'geen interesse meer hebben in andere zaken'. Ik kan best eens met een vriendin naar de film, maar dan zit ik daar vast de hele avond te denken aan hoe fijn het zou zijn als ik daar met mijn vriend zou zitten. Ik ken mezelf, dat is gewoon zo. Bovendien heb ik meer vrije tijd dan hij, elke dag wel 4 uur. Dan heb ik alles wel zo'n beetje gedaan en wil ik hem zien. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Jezelf wegcijferen is echt slecht. Ik ken dat; dat je aan niks anders denkt behalve die ene persoon en al het andere op de achtergrond verdwijnt. Inclusief werk, studie, hobbies, vrienden en kennissen, etc. Heb daar geen echte tips voor. Bij mij heeft het veel met onzekerheid te maken. Waarschijnlijk bij jou ook .. je wil hem niet kwijt, je bent ontzettend onzeker over de relatie .. en daardoor denk je voortdurend na en wil je alles zo goed mogelijk hebben .. wat helaas averechts kan werken. Hmm. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Het is heel logisch dat je je na zo'n tijd aan dergelijke dingen gaat irriteren. Om maar een stom voorbeeld te noemen irriteer ik me ook mateloos aan het geluid van mn moeder die kauwt, of dr rinkelende oorbellen. Of bij mn vader als ie op zn nagels zit te bijten, dat soort dingen...
Ik denk dat het heel normaal is als je zo lang samen bent en elkaar zo goed kent dat je je dan ook een beetje gaat irriteren aan kleine, onbenullige dingen. Ik denk zeker dat een beetje afstand nemen alles behalve kwaad kan.. Het is juist een slecht teken dat je dat niet kunt en je uren bijna wel met hem moet vullen.. Maar of die kleine irritaties daar nou echt minder van worden weet ik niet.. Ik zie mn ouders nu ook een stuk minder omdat ze uit elkaar zijn, maar nog steeds irriteer ik me even erg aan die dingetjes. Op zo'n moment zelf is het misschien een teken om even tijd voor jezelf te nemen, ookal is hij er ook. Je kan ook samen zijn maar toch beiden je eigen ding doen.. Het is inderdaad ook een beetje vroeg om je druk te maken over het interieur van het huis en dergelijke, laat dat pas een probleem zijn als dat ook echt een probleem is! |
![]() |
|
meid, ik begrijp je volkomen. ik erger me sowieso al vlug aan dingen en ik ben ook vreselijk bang dat ik me aan mn vriend ga ergeren. gewoon aan van die idiote dingen, waar je moeilijk altijd iets van kan zeggen, maar die je wel steeds opmerkt.
ik zou niet weten wat je eraan kan doen. je kan proberen je voor te bereiden op die ergernis, en het proberen op voorhand al te aanvaarden. dat is makkelijker dan het proberen te negeren als het bezig is met je te ergeren. ik hoop dat je eruit raakt. groetjes, Eva
||
en toch nog steeds superverliefd op elkaar ?
ben benieuwd hoe dat gaat als die superverliefdheid wat over gaat .. het is geven en nemen in een relatie .. en voor je gevoel geef je altijd meer dan dat je terugkrijgt . wil je echt bij hem zijn ? maak dan niet zo,n probleem van dat ie een droger en een vaatwaser wil .. als jij het niet wil , dan laat het hem zelf in z,n 1tje betalen . opgelost toch ? en dat je geirriteerd raakt van z,n chipsgekraak .. mja .. zeg er wat van .. maar het is een beetje overdreven dat je daar zo geirriteerd van moet raken.. doe relaxt .. maar je niet zo druk om dingen die eigenlijk gewoon niet belangrijk zijn . of je moet hem kwijt willen dan heb je weer alle rust voor jezelf maar is dat wat je wil dan? Citaat:
maar je moet toch echt proberen gewoon je eigen ook te kunnen vermaken ... beetje eigen leven leiden ,, niet je plezier en geluk van hem af laten hangen . this makkelijk gezegd maar moeilijk gedaan .. de enigste tip die ik voor je heb ,, is serieus proberen als je sochtends wakker word, niet gelijk aan hem te denken maar aan iets wat jij leuk vind om te doen ( winkelen , lezen , filmpje kijken ect. ) en dan alleen jij ,, dus niet iemand erbij denken en mocht je savonds er nog zin in hebben dan doe je het gewoon alleen het lijkt dan alsof je de hele dag bij elke actie die je doet nadenkt , maar na een paar dagen leer je het vanzelf wel en verander je jezelf een beetje in een wat zelfstandiger iemand Laatst gewijzigd op 06-01-2003 om 17:21. |
![]() |
|
![]() |
hahahaha wat zijn sommige dingen toch super grappig om te lezen. Je gaat toch pas ruzieen over die dingen als je pas gaat samenwonen. en dat hij rookt op z'n kamer is iid misschien wel ranzig maarja dat is toch liefde
![]() succes ermee.
|
![]() |
Nou, als dat liefde is...ik kan er al niet eens tegen om in een afgesloten kamer zonder open raam te slapen, laat staan als er ook nog in wordt gerookt.
Het is wel heel erg ongezond waar hij mee bezig is en als jij ook nog in die kamer moet slapen dan vind ik dat je daar best wat van mag zeggen. Voor de rest zou ik me er inderdaad pas druk om maken als je echt gaat samenwonen en als je je zo aan hem ergert, toch proberen om wat dingetjes voor jezelf te hebben. Gun jezelf ook je eigen privacy. |
![]() |
|
![]() |
met hem erover praten. vertel aan mekaar wat je aan elkaar irriteert. dan kun je er beter mee leren leven.. misschien moet je ook iets minder vaak bij em zijn.. bijv. niet iedere dag, maar om de dag ofzo.. of een paar dagen niet, na een tijdje merk je vanzelf dat je em zult missen..
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Ik doe nu een paar gokken:
1. Je moet ongesteld worden. (ik krijg altijd de neiging om dan de boel aan gort te slaan) 2. Al deze kleine ergernissen zijn de symptomen van een groter probleem. (goh, ik klink als dr phil.) 3. Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Ik zie hem overigens ma-do alleen 's avonds 3 uurtjes, dan komt hij naar mij. Op vrijdag ga ik van 19 tot 23u naar hem,op zaterdag doen we onze eigen dingen en vanaf 17u zijn we samen en op zondag zoms de hele dag en anders vanaf de middag.
Maar zoals ik al zei; ik vind geen andere dingen meer interessant. Winkelen doe ik altijd alleen, en ik lees best veel. Maar verder wil ik gewoon niet zonder hem. Denk dat ik weer met een maatschappelijk werker ga praten op school. Ik wil hem niet zo opsluiten, ik wil hem vrij laten. Maar dan moet ik het ook kunnen en leren om weer plezier in dingen te krijgen. Ik word gewoon met de dag meer verliefd op die jongen...Vanochtend moest ik gewoon bijna huilen bij het wakker worden, dat is toch niet normaal? Straks kunnen ze me opsluiten!! Laatst gewijzigd op 07-01-2003 om 07:04. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Mja... spreek eens af dat je hem een tijdje niet ziet, ik denk echt dat dat veel op zal lossen.. Natuurlijk mis je hem dan en wil je hem graag zien, maar zet je daar wat overheen.. Ga een paar dagen echt dingetjes ondernemen (alleen of met vrienden) zodat je ook buiten hem om dingen wil en kan doen.. (En als je niet wil, dan dwing je jezelf gewoon.)
Zelf heb ik dat ook gehad, ik leefde telkens naar hem toe, deed wat ik moest doen (naar school gaan) en verder niets.. Toen heeft mijn zus me goed uitgelegd dat ik ook mijn eigenlijk dingen moet hebben wanneer hij weg is, dat mijn leven niet om hem draait.. en tja.. nu ben ik toch wat minder om hem gaan leven en wat meer voor mezelf ![]() ![]() (misschien beetje vaag...) |
![]() |
|
ik heb dat ook weleens dat irriteren en dan weet ik dat ik niet zo dom moet doen omdat ik gwoon een rotbui heb trek ik me irritaties erger aan, en dat kan idd komen door het teveel zien van elkaar, maar dat is bij mn huidige vriend niet t geval heb ik zo t idee we hebbe t leuk wat we ook doen we kunnen gewoon alles doen hebbe zelfde intresses enzo, en ik merk duidelijk het verschil bij mn ex (gelukkig) maar ik heb t idee dat als je je zo irriteerd (en ik zelf ook) dat je gewoon ff tot 10 moet proberen te tellen omdat het dan misschien al wel over is, misschien ook niet maar t kan helpen bij mij soms wel
![]() |
![]() |
|
![]() |
ik heb dat met dat chips eten dus ook!
ik zie me vriend niet elke dag maar in de vakantie was dat wel zo en toen zat ik me ook te irriteren aan alles wat hij deed! ook dat hard ademen en dan werd ik kwaad waarom weet ik niet! normaal zat ik er ook niet om te zeuren... volgens mij ist gewoon omdat je elkaar elke dag ziet en dan ga je automatisch overal op letten wat hij doet en zegt! gewoon om de domste dingen en veel dingen doe je zelf ook terwijl hij er geen last van heeft! tis gewoon raar en volgens my nixz aan te doen!
|
Het lijkt wel alsof jullie al GETROUWD zijn.
stel je niet aan, hij zal ook dingen bij jou hebben die hem niet aanstaan. een relatie is geven en nemen mijn vriend maakt behoorlijk veel troep in zijn kamer, overal kleding etc. Nou, dat ruim ik dan op, zonde rmokken, 5 minuutjes werk. Als ik me echt aan ieder klein ding zou gaan irriteren, dan wordt IK eerder gek dan hij het probleem ligt bij jou
||
![]() |
Citaat:
Je kan die troep ook gewoon proberen te negeren, het is zijn kamer en zijn troep en er is vast nog wel een plekje waar je kunt gaan zitten. Mijn vriend hield ook niet van troep en ik ben dan wat minder net dan hij, maar op een gegeven moment ging ik er zelf ook op letten en meer opruimen, op een gegeven moment doe je dat vanzelf wel. Nu wonen we samen en zitten we meer naar het midden, een beetje meer naar de nette kant, maar dat vind ik nu zelf ook wel prettig. En verder heb je wel gelijk, behalve dat met dat raam. Als jij bij je vriend slaapt en hij zet zijn raam niet open en je ligt in de rooklucht dan is dat behoorlijk ongezond en dat is geen klein ergernisje meer wat aan jezelf ligt. Daar mag je dan wel wat van zeggen en tuurlijk, het blijft zijn kamer, maar dat vind ik wel wat anders dan een paar irritaties. Dan moet je dus gewoon thuis gaan slapen als je je er niet lekker in voelt, of het slikken (maar dat zou ik al bijna niet kunnen, want ik ben heel erg allergisch en heb gewoon frisse lucht nodig, kan niet goed tegen rook). Da's dus niet altijd even leuk. |
![]() |
||
Citaat:
![]() mischien beetje stomme vraag op een sirieuse topic als dit ![]()
||
Citaat:
Waarom erger je je er nu wel aan? Aan bijvoorbeeld het gekraak van de chips? Of deed je dat altijd al?
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
De wraak van Harry: Deel VI tss | 3 | 29-11-2006 20:17 | |
Liefde & Relatie |
je ex heel erg missen ookal is het al geen hele tijd uit en kan het niks meer worden. meisje833 | 7 | 12-07-2004 21:22 | |
Liefde & Relatie |
Ik voel me bedrogen maar ben ik het ook.... BELLEKE | 7 | 10-04-2003 14:44 | |
Psychologie |
Als ik het eens wist...lees asjb MissVistikje | 5 | 16-05-2002 08:56 | |
Psychologie |
Onderwerp kan ik het geven ? een verhaal over een bij voorbaat verneukt leven ofzo Waarom? | 2 | 02-02-2002 16:30 | |
Liefde & Relatie |
radeloos.........ex........wat moet ik doen? HelpMePlease | 4 | 02-02-2002 15:02 |