Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-02-2002, 11:40
MeCute1983
MeCute1983 is offline
Ik heb een tijdje het boek gelezen.. best interessant Ik wou de film eigk ook gaan kijken, maar waarschijnlijk zal dat wel weer een teleurstelling gaan worden zoals bijna alle verfilmde boeken (Silence of the Lambs uitgezonderd ) Dus, wie heeft hem al gezien en is hij aan te raden??

Owjah, is hij geschikt om evt. met parents &Co te kijken? Naar ik me kan herinneren zaten er behoorlijk wel seks-scènes in dat boek, en ik weet niet of ik daar dan zo'n behoefte aan heb
Oud 22-02-2002, 12:09
Anonymous John
Anonymous John is offline
Ik heb hem gezien en hij is wel aan te raden. Vergeleken met het boek is hij minder gewelddadig aangezien veel ervan off-screen is. Ook een goede rol van Christian Bale als de psychopaat.

Ik zou hem maar niet met je ouders kijken, er is één best wel heftige trio-sexscene in de film.
Oud 22-02-2002, 12:53
Verwijderd
Ik heb het boek ook gelezen...
het is inmiddels een paar maanden geleden, maar ik ben er nog steeds van onder de indruk, ik heb het er nu nog steeds over. volgens mij worden mijn vrienden echt gek van me...
ik ga waarschijnlijk met een goede vriendin de film kijken. Want ik heb haar ook al aangestoken met mijn enthousiasme...

Wat vond jij van het boek?
Ik heb gemengde gevoelens over. ik vond die hoofdpersoon soms best wel kewl, hoewel je zo'n creep eigenlijk helemaal niet kewl mag vinden...
Heb in ieder geval heel veel geleerd. Ik weet nu wat voor schoenen je bij welk pak moet dragen en hoe je kan voorkomen dat je overhemd van je smoking omhoog kruipt...

Ach volgens mij moet je die film inderdaad niet met de familie gaan kijken. Mijn moeder was aardig geschokt over een ander boek van bret easton ellis wat ik haar heb laten lezen...
Met citaat reageren
Oud 22-02-2002, 13:25
detention grrl
detention grrl is offline
k vond et een vage film, wel cool, maar ik snapte hem niet echt. Komt wel veel geweld en bloed in voor, de sex valt wel mee.
Oud 23-02-2002, 19:18
ratsja
ratsja is offline
Citaat:
MeCute1983 schreef:
Ik heb een tijdje het boek gelezen.. best interessant Ik wou de film eigk ook gaan kijken, maar waarschijnlijk zal dat wel weer een teleurstelling gaan worden zoals bijna alle verfilmde boeken (Silence of the Lambs uitgezonderd ) Dus, wie heeft hem al gezien en is hij aan te raden??

Owjah, is hij geschikt om evt. met parents &Co te kijken? Naar ik me kan herinneren zaten er behoorlijk wel seks-scènes in dat boek, en ik weet niet of ik daar dan zo'n behoefte aan heb

ach die film
meer humor ...
ik denk niet dat als het niet kijkt iets mist...
en die scene's
stellen niks voor...
kan je gerust met je ouders kijken lijkt...
ze maken vast ook nog wel eens een wippie

we leven niet meer in de jaren 60 hoor..
film is aardig maar zeker niet bijzonder..
het kijken op zich wel aardig
niks mis mee
Oud 24-02-2002, 13:22
snoopy
snoopy is offline
ik vond er niet echt veel aan. Ik heb het boek niet gelezen, maar ik vond de film dus echt tien keer niets. Ik vind idd trouwens een heleboel verfilmingen minder leuk dan de boeken zelf.
Oud 26-02-2002, 12:59
Not for Sale
Not for Sale is offline
als je het boek niet kent snap jhe niks van de film ...
Oud 26-02-2002, 13:02
legatus
legatus is offline
De satirische kant van de film drukt wel veel van de gruwel en intensiteit weg waardoor het vaker glimlachen is. De waanzin is meer te zien in Bale's voortreffelijke acteerspel maar de film zelf is een beetje aan de slappe kant.
Oud 27-02-2002, 21:50
konflict
konflict is offline
Citaat:
Coolkast schreef:
als je het boek niet kent snap jhe niks van de film ...

zit wel wat in... maar de film zuigt naar mijn mening: alle gruwelen die niet in de film voorkomen maar wel in het boek, maakten het beeld van de schrijver juist extra duidelijk. Ook de gevoelens van de hoofdpersoon waarop diep wordt ingegaan, komen in de film niet echt terug. Geen aanrader dus.

Met citaat reageren
Oud 28-02-2002, 11:16
the exploding boy
the exploding boy is offline
Ik heb het boek en dat was zo cool dat ik de film wilde zien (ben christian Bale fan ) maar vergeleken emt het boek vond ik niks aan de film. Hij was wel heel cool, maar het boek was zoveel beter.

Je krijgt wel medelijden met 'm vooral als ie zeg maar aan de telefoon gaat bekennen en dat ze'm niet eens geloven enzo...

Neej het boek is veel beter vind ik . Je krijgt veel meer zijn geest te zien dan.
Met citaat reageren
Oud 01-03-2002, 20:04
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Film is leuk maar een beetje oppervlakkig. Boek was een tikkie beter.
Reageren

Regels voor berichten