Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-08-2004, 18:03
Verwijderd
SCHULZE GETS THE BLUES

Regie & Scenario: Michael Schorr / Camera: Axel Schneppat / Cast: Horst Krause, Harald Warmbrunn, Karl-Fred Müller / Duur: 110 minuten / Bijzonderheden: Duitsland 2003 /

Schultze (Horst Krause) is een jaar of vijftig en werkt in een kalimijn in voormalig Oost-Duitsland. Samen met twee vrienden wordt hij met vervroegd pensioen gestuurd en worden hun dagen gezapig met vissen, bier drinken en schaken gevuld. Schultze vermaakt bejaarden met het spelen van traditionele polka’s op zijn accordeon. Dan hoort hij voor het eerst Cajunmuziek op de radio en is meteen verkocht. Dat er zulke levenslustige klanken uit een accordeon kunnen komen! Hij stort zich op de Zuid-Amerikaanse cultuur, kookt jambalaya voor zijn vrienden, en gaat op reis naar Louisiana, op zoek naar een nieuw leven. Deze aandoenlijke tragikomedie doet authentiek aan. Michael Schorr deed ervaring op als documentairefilmer en toont beelden met weinig woorden en filmde veelal op locatie.

bron: http://www.schuttershoftheater.nl

Deze film draait op dit moment in het culttheatertje waar ik vrijwilligerswerk doe. Ik ben erheen geweest en vond 'm eerlijk gezegd vreselijk tegenvallen. Zo langzaam en saai. Maar er zaten ook wel komische momenten in. Op IMDB krijgt 'ie een 7,5! Wie heeft 'm gezien en wat vonden jullie ervan?

Laatst gewijzigd op 12-08-2004 om 18:21.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-08-2004, 18:30
legatus
legatus is offline
Niet gezien, alhoewel ik wel benieuwd ben naar de stijl. Schorr heeft veel ervaring met documentaires en heeft deze ervaring gebruikt bij het schieten.
Oud 12-08-2004, 18:32
Verwijderd
Citaat:
legatus schreef op 12-08-2004 @ 19:30 :
Niet gezien, alhoewel ik wel benieuwd ben naar de stijl. Schorr heeft veel ervaring met documentaires en heeft deze ervaring gebruikt bij het schieten.
Wees voorbereid op hele lange shots van omgeving e.d.
Met citaat reageren
Oud 12-08-2004, 18:48
Verwijderd
Ik ga hem wel eens kijken, al was het alleen maar voor het kijken

Ik ben al 2001: A Space Odyssey gewend, dus dit moet ik dan ook wel aankunnen
Met citaat reageren
Oud 12-08-2004, 18:48
Verwijderd
Citaat:
N00dles schreef op 12-08-2004 @ 19:48 :
Ik ga hem wel eens kijken, al was het alleen maar voor het kijken

Ik ben al 2001: A Space Odyssey gewend, dus dit moet ik dan ook wel aankunnen
Dit is iets héél anders, Colin
Met citaat reageren
Oud 12-08-2004, 18:50
legatus
legatus is offline
Citaat:
MargotTenenbaum schreef op 12-08-2004 @ 19:32 :
Wees voorbereid op hele lange shots van omgeving e.d.
En dat levert vaak prachtige beelden op. Mensen met ervaring in documentaires weten ook veel beter te decouperen en wanneer, in plaats van de razendsnelle (adhd) montage die de MTV-generatie levert, of vaak voor hun geleverd worden. Alsof ze hun concentratie onmiddelijk verliezen.
Oud 12-08-2004, 18:54
Verwijderd
Citaat:
MargotTenenbaum schreef op 12-08-2004 @ 19:48 :
Dit is iets héél anders, Colin
ik doelde op de lange shots, he

Trouwens, die Schultze is net zo bol als het lampje van HAL
Met citaat reageren
Oud 12-08-2004, 18:56
Verwijderd
Citaat:
N00dles schreef op 12-08-2004 @ 19:54 :
ik doelde op de lange shots, he

Trouwens, die Schultze is net zo bol als het lampje van HAL
Ja. Misschien nog wel boller.
En:
Spoiler
Met citaat reageren
Oud 12-08-2004, 18:57
Verwijderd
Citaat:
legatus schreef op 12-08-2004 @ 19:50 :
En dat levert vaak prachtige beelden op. Mensen met ervaring in documentaires weten ook veel beter te decouperen en wanneer, in plaats van de razendsnelle (adhd) montage die de MTV-generatie levert, of vaak voor hun geleverd worden. Alsof ze hun concentratie onmiddelijk verliezen.
Ik ben tóch benieuwd wat je er van vindt!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten