Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-01-2003, 01:44
Verwijderd
Okee, mijn vriendin en ik hebben al zeg maar 4 maanden sex met alleen de pil en dat ging altijd gewoon goed. Nu zou je menstruatie krijgen in de laatste week van deze vakantie (dus deze week jah). Maar we zouden gaan zwemmen en nog wat dingen gaan doen, dus ze zou gaan doorslikken. Dat kon wel 1 keertje per jaar!

Oke, als dat kan en jij voelt je er prettiger bij, ik vind het best! Nu had ze dus bij mij geslapen en was ze de pil vergeten en niet meer ingenomen de 1e 12 uur na de inneemtijd (ofzoiets, ik slik hem zelf niet). Dus, nu is er het volgende aan de hand:

Hele maand de pil geslikt en ook gewoon seks gehad. Nu zou ze dus menstrueren, maar ging ze doorslikken. Nu is ze dus in de 1e week van het doorslikken 1 pil vergeten, maar dat is dus in de week dat ze normaal gesproken zou menstrueren. Hebben we nu verhoogde kans dat ze zwanger is omdat we in de week voor het vergeten van de pil nog seks hebben gehad>?

In de bijsluiter staat daar niks over en ze belt ook met de dokter, maar we willen alvast wat weten! In de bijsluiter staat alleen dat vergeten van de pil in de 1e week verhoogde kans geeft op zwangerschap, maar het probleem is dat dit geen normale week is, maar een doorslikweek, en daar staat niks over in de bijsluiter. Ze slikt trouwens de Lovette.

Please help, want we voelen ons beiden best rot ...

(excuus als mijn verhaal niet helemaal klopt, maar ik ben een jongen en ben geen expert natuurlijk!)
Oud 01-01-2003, 01:53
Verwijderd
Grote piltopic?
Oud 01-01-2003, 01:55
Verwijderd
Ik denk...maar ik weet dit absoluut niet zeker, dat voor een doorslikweek de 'normale regels' gelden...maar wat ik al zei, ik weet het absoluut niet zeker. 't zou ook kunnen dat je dan echt altijd de pil moet slikken...iemand had het er een keer over dat dat wel moest en op precies dezelfde tijd, omdat je anders toch ongesteld werd... Ik zou voor de zekerheid zeker even met de dokter gaan bellen. Ik durf niks met zekerheid te zeggen...
Oud 01-01-2003, 15:08
Verwijderd
Nou, ze heeft met de doktersdienst gebeld, (tis net nieuwjaar en der huisarts zat niet) en die zei dus dat het een 4e week is en eigenlijk niet echt erg, als je maar altijd slikt. Klopt dat een beetje? Wij voelen ons wel wat prettiger, maar toch! Mensen met hetzelfde probleem ooit meegemaakt?

@ Leonoor: Maybe grote piltopic, maar vind dit echt heel belangrijk en wilde gewoon snel een reactie ....

Misschien nog wat meer mensen met antwoorden of ervaringen ...
Oud 01-01-2003, 15:22
aquafemme
aquafemme is offline
Citaat:
Dat kon wel 1 keertje per jaar
Je kant de pil slikken, en nooit meer een stopweek inlassen... weet niet of het gezond is.. maar het kan wel..

Citaat:
Nu is ze dus in de 1e week van het doorslikken 1 pil vergeten, maar dat is dus in de week dat ze normaal gesproken zou menstrueren. Hebben we nu verhoogde kans dat ze zwanger is omdat we in de week voor het vergeten van de pil nog seks hebben gehad>?
ik weet het niet 100% zeker, maar volgens mij is er weinig aan de hand. Hoelang is het geleden dat jullie seks hadden gehad voordat ze de pil vergat in de eerste week? Als het meer dan 3 a 4 dagen geleden is, dan is er niks aan de hand. De kans is klein dat jou zaadcellen zolang in leven zijn gebleven.

Als dat niet het geval is? Dan weet ik het niet 100% zeker. Ze zou officieel in der stopweek horen te zitten, maar doordat ze doorslikt is dat helemaal weer van voor af aan begonnen.

Om van de onzekerheid af te komen, haal een zwangerschapstest... dan weet je het meteen. Ik weet dat het rot is, een test doen, met het idee dat je zwanger kunt zijn...

Je vriendin moet er meer op gaan letten... het is moeilijk, ik vergeet mijn pil ook wel eens, of ik braak hem uit... (heb eens teveel gezopen en toen uitgebraakt, helemaal in de stress)
Zodra je vriendin begint met de eerste pil van de strip, dan is ze super veilig! Altijd binnen 12 uur, zeker als jullie zonder condoom vrijen..

succes.

aquafemme

lovette?
Oud 01-01-2003, 15:54
Verwijderd
Citaat:
aquafemme schreef:

ik weet het niet 100% zeker, maar volgens mij is er weinig aan de hand. Hoelang is het geleden dat jullie seks hadden gehad voordat ze de pil vergat in de eerste week? Als het meer dan 3 a 4 dagen geleden is, dan is er niks aan de hand. De kans is klein dat jou zaadcellen zolang in leven zijn gebleven.

Als dat niet het geval is? Dan weet ik het niet 100% zeker. Ze zou officieel in der stopweek horen te zitten, maar doordat ze doorslikt is dat helemaal weer van voor af aan begonnen.

Om van de onzekerheid af te komen, haal een zwangerschapstest... dan weet je het meteen. Ik weet dat het rot is, een test doen, met het idee dat je zwanger kunt zijn...

Je vriendin moet er meer op gaan letten... het is moeilijk, ik vergeet mijn pil ook wel eens, of ik braak hem uit... (heb eens teveel gezopen en toen uitgebraakt, helemaal in de stress)
Zodra je vriendin begint met de eerste pil van de strip, dan is ze super veilig! Altijd binnen 12 uur, zeker als jullie zonder condoom vrijen..

succes.

aquafemme

lovette?
Normaal is ze altijd op tijd maar nu dus 1 keertje vergeten. Jah, 12 uur daarvoor nog sex gehad .... Maar zit ze nu technisch in haar menstruatietijd maar wordt ze het alleen niet omdat ze de pil slikt (je kan als je menstrueerd natuurlijk niet zwanger worden) of is ze nu weer overnieuw begonnen met de weken. Ons hoofd slaat beetje op hol ...

Tsja, werkt een zwangerschaptest nu al??? We hebben geen idee, morgen naar de dokter toe

Ja, ze slikt Lovette ..

Maar de GGD zei dat ze nu in een 4e week zit i.p.v. 1e week...

Hoe zit dat allemaal toch!
Oud 01-01-2003, 16:54
ekki
ekki is offline
ik zal eerst even uitleggen en dan sluiten, want dit hoort echt in de grote piltopic.

Het gaat erom dat je de pil minstens 7 dagen achter elkaar doorslikt. Als je 'm een keertje vergeet, maar je hebt daarvoor al wel 7 dagen geslikt en daarna slik je ook weer 7 dagen de pil, dan is er niet zo veel aan de hand. Moet je 'm dus wel die avond erna nemen (dus wel 'inhalen').

Maar deze week kan je niet vergelijken met de eerste week ofzo, omdat je doorslikt. Je lichaam weet echt niet dat je nu in de stopweek had moeten zitten, dat bedenkt je lichaam pas als je een paar dagen stopt met de pil.

Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Succes en ik weet ook niets zeker, artsen weten altijd meer dan ik.

Regels voor berichten