Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-01-2003, 23:45
mystress-darqyr
mystress-darqyr is offline
ik heb sinds een paar weken ontzettend veel last van jeuk en op mn bovenbenen zitten grote rode plekken die ook warmer voelen dan de rest van mn lichaam. ook is er plotseling op mn buik een hele rits soort van rode pukkeltjes(maar het zijn geen pukkeltjes) ontstaan. die rode plekkenop mn been waren eerst ook ontzettend droog(je zag de schilfers etc) maar toen ben ik het op aanraden van mn moeder gaan insmeren met vet maar dit lijkt behalve dat het minder droog wordt niet echt te werken.
weet iemand hoe dit kan komen, wat het is en wat ik eraan kan doen? alvast bedankt
Oud 02-01-2003, 00:51
Balance
Balance is offline
mss een allergie?
Oud 02-01-2003, 09:50
N*A*Shezbaernon.temp
N*A*Shezbaernon.temp is offline
Als je geen eczeem hebt (das' aangeboren, dus zou je er al eerder in je leven last van hebben), is het waarschijnlijk een allergische
reactie ... de oorzaak daarvan kan van alles zijn, verkeerde materiaal kleding, voedsel, drinken, iets in zeep of creme, ook in lucht waar je mee in aanraking bent gekomen ... Ik denk zowiezo dat je naar de huisarts/allergoloog moet gaan om iets er tegen te krijgen (alleen maar vette cremes helpen inderdaad meestal niet), en hopelijk kan hij je dan ook meer vertellen.

Succes !
Oud 02-01-2003, 10:37
Snufje
Snufje is offline
ik heb er ook last van.. Aan de binnenkant van mijn bovenbenen, mijn onderbuik, armholte (op dit moment niet..)
Ik ben d'r mee naar de dokter geweest en die heeft me zalf meegegevenen iets anders wat niet genezend is omhet vet te houden. Het werkt wel goed, alleen het is irritant om het erop te smeren, ik gun mezelf daar de tijd niet voor omdat het best vet is en ik wil altijd gelijk m'n kleren aan kunnen en zitten enzo..
maar het werkt (bij mij) wel
Het kan ook liggen aan jullie wasmiddel / bepaalde stof kleding. Waar het bij mij precies door komt weet ik niet, m'n moeder is niet van wasmiddel geswitched.. maar het kan best door bepaalde kleding komen bij mij...

succes ermee!
Met citaat reageren
Oud 02-01-2003, 12:05
mystress-darqyr
mystress-darqyr is offline
Citaat:
Snufje schreef:
ik heb er ook last van.. Aan de binnenkant van mijn bovenbenen, mijn onderbuik, armholte (op dit moment niet..)
Ik ben d'r mee naar de dokter geweest en die heeft me zalf meegegevenen iets anders wat niet genezend is omhet vet te houden. Het werkt wel goed, alleen het is irritant om het erop te smeren, ik gun mezelf daar de tijd niet voor omdat het best vet is en ik wil altijd gelijk m'n kleren aan kunnen en zitten enzo..
maar het werkt (bij mij) wel
Het kan ook liggen aan jullie wasmiddel / bepaalde stof kleding. Waar het bij mij precies door komt weet ik niet, m'n moeder is niet van wasmiddel geswitched.. maar het kan best door bepaalde kleding komen bij mij...

succes ermee!
ik heb altijd al wel dat ik jeuk etc krijg van bepaalde soorten wasmiddel, maar dat is het nu niet want met het wasmiddel waarmee ik nu was heb ik nog ooit last gehad,
wat voor zalf heb je gekregen dan? want mn moeder die zei dat er hormoonzalf ofzo was maar dat jehuid daar dunner van wordt...

een allergie is mss inderdaad mogelijk. alleen ik hou er niet van om naar de dokter te gaan dus ik heb tegen mn moeder gezegd dat ik het nog ff een paar weekjes aankijk...
Oud 02-01-2003, 18:00
Mariebel
Mariebel is offline
Citaat:
Snufje schreef:
m'n moeder is niet van wasmiddel geswitched..
maar een allergie kun je ontwikkelen, ik heb ook jaren dezelfde deo gebruikt en ben nu opeens allergisch
Met citaat reageren
Oud 02-01-2003, 18:28
Snufje
Snufje is offline
Citaat:
Mariebel schreef:
maar een allergie kun je ontwikkelen, ik heb ook jaren dezelfde deo gebruikt en ben nu opeens allergisch
ja, weet ik.....

Maar wat ik heb ? *pakt tube*

Citaat:
cremor hydrocortisoni
Met citaat reageren
Oud 02-01-2003, 18:30
Qimm
Qimm is offline
het klink een beetje als Psoriasis... weet het niet zeker hoor.

Heb je misschien ook hooikoorts of astma? Want dan heb je een grote kans dat je Psoriasis hebt.
ik heb hier een plaatje waar meestal Psoriasis voor komt. Kijk maar of dat bij jou ook zo is.
Het zou ook goed een allergie kunnen zijn, voor wasmiddel of kleding.
Ga gewoon ff naar je dokter die kan je helpen om het op te lossen.
Oud 02-01-2003, 19:52
Miracle
Miracle is offline
Eeehmmm ja... ik heb alles ff gelezen... ik heb zelf ook eczeem (gehad) en ben allergies voor een aantal dingen (ik wordt een allergies persoon genoemt) Dus een beetje ervaring heb ik wel... Maar het is moeilijk er iets over te zeggen... En ook als je een creme ervoor wilt kun je het beste naar je huisarts gaan...
Ik kan wel een heel verhaal gaan houden erover... maar dat heeft niet veel zin... Je kunt het beste naar de huisarts gaan als je er veel last van hebt... Eventueel kun je nog Cardiflor van Vsm gebruiken.. dat hielp bij mij even en daarna kwam het weer terug... Maar je kunt het altijd proberen...
Als je het echt snel opgelost wilt hebben kun je beter gewoon naar je huisarts gaan... Hij heeft er verstand van.. en als het echt heel erg stuurt hij je door naar een Dermatoloog (Huidarts)

Sorry voor het warrige verhaal

Succes ermee!!!!
Oud 02-01-2003, 22:57
Verwijderd
denk datt komt door de kou want ik heb precies hetzelfde, en ik krijg t als ik van enorme kou opeens in een wamre ruimte kom.

(ik heb ook eczeem, maar dat wat jij beschrijft is geen eczeem)
Met citaat reageren
Oud 02-01-2003, 23:19
slimmieslak
slimmieslak is offline
klinkt een beetje als een onderhuidse ontsteking. een ontsteking is eigenlijk altijd warm en rood....
klinkt veel erger als dat het is hoor!
maar als je ff langs je huisarts gaar kan ie het ff bekijken, mocht het eczeem of een ontsteking of zo zijn dan krijg je waarschijnlijk een pilletje en of zalfje en dan is ;t zo over!
sterkte ermee!!
x
Oud 04-01-2003, 11:50
Rocksaan
Rocksaan is offline
neeheeej geen onderhuidse ontstkeing...de plekken die jeuken zijn altijd rood en warm. Denk niet dat het exceem is, exceem is toch net iets ander. Als het door de kou is, (vriezen, of gewoon weersveranderingen) lijkt het ook op exceem. Denk dat het heel goed een alelrgie kan zijn, omdat je zecht dat het pukkelerig is. Iets waar je nu opeens wel allergische voor bent. Een allergie is het resultaat van een ophoping van problemen. Je kan langzamerhand allergische worden voor dingen.
Maar daar ook weer vanaf komen natuurlijk. Zoals ik 2 jaar steeds gevoeliger werdt voor allerlei dingen, steeds meer allergieeen, en uiteindelijk een serieuze voedsel allergie. Nu ik dus die voedselallergie heb aangepakt, verdwijnen mn alelrgieen, en ga zo door, totdat ik ook weer alles kan eten.

Maar maar smeer er geen vet op! vet smeert je huid dicht, waardoor gaat het broeien, en dus nog meer jeuken.
Erm, Melkzuurwascreme, dodezeezout (in bad), en gewoon een hypoallergene creme die je huid neit dichtsmeert zijn heel goed.
Hormonenzalf is wel oké, maar moet je alleen doen als het echt te erg wordt, hormonenzalf verdunt idd je huid, maar dat is gewoon een krwestie van niet meer dan 1../2 keer per dag opsmeren en heel dun. Het verdwijnt dan als sneeuw voor de zon, maar als je de oorzaak van de (allergie?) niet weet is het ook weer in no-time terug.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten