Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-01-2003, 18:54
rodina
rodina is offline
*uit nhd van vandaag*

Thuiszitten ipv flink uitgaan. Roken is uit, vegetariers zijn hip, en kleding moet van de markt komen of 2ehands zijn. Dat zijn volgens jongeren de trends van 2003, blijkt uit onderzoek van jongerencommunicatiebureau Young Works in smanwerking met scholierentijdschrift Pauze.

Jongeren tussen de 14 en 22 jaar werd gevraagd naar hun mening over de trends van dit jaar, waarop ruim 500 reacties op volgden.
Een van de belangrijkste conclusies is dat jonge mensen somger zijn over de economie. Ze verwachten dat een slechtere economie effect heeft op veel delen van hun persoonlijke leven.
Ook de invoering van de euro heeft een negatieve invloed op de portenonnee, zo verwachten de jeugdien. Dat effect zal ook dit jaar blijven. Daarom wordt er minder ruig uitgegaan en blijven de jongeren liever thuis met vrienden of gaan ze naar de bios.
Tweedehandswinkels worden populairder maar dan wel in combinatie met dure merkkleding. Enkele respondenten verwachten dat het weer populair wordt om eigen kleding te breien.
Gezond leven is ook weer helemaal in. Veel jonge mensen gaan dit jaar vaker vegetarisch eten en gezonder snacken. Het huidige aanbod van snacks, drankjes en tussendoortjes kan de goedkeuring niet wegdragen van de ondervraagden. Snackbars en voedingsfabrikanten moeten meer inspelen op de behoefte van jongeren, zo is de wens.

---

Ben je het met dit artikel eens, merk jij aan mensen in je omgeving dat ze op deze manier veranderen? Verander jij zelf zo? En denk je dat het verder zal gaan veranderen, en zo ja hoe?
Oud 09-01-2003, 19:23
WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Ach, ik vind het niet opvallend, nu alles duurder is geworden. Al valt het allemaal wel mee, want ik zie nog zat mensen in dure spullen rondwandelen.

Ik zit zelf bijna altijd thuis, maar ik vind het wel raar dat de rest ook ineens meer thuis gaat zitten, want de kroeg was voor de euro al duur. en de bioscoop is duurder geworden. Maarja, ze doen allemaal maar.

In mijn omgeving heb ik nog niets opgemerkt, ofzo :\
Met citaat reageren
Oud 09-01-2003, 19:27
Uncle_Sam
Uncle_Sam is offline
Zullen we Nare Man en Ninh dan eindelijk in Wibratruien mogen aanschouwen?
Oud 09-01-2003, 19:37
rodina
rodina is offline
Citaat:
Uncle_Sam schreef:
Zullen we Nare Man en Ninh dan eindelijk in Wibratruien mogen aanschouwen?
nee

Ik merk er wel wat van veel vrienden geven de voorkeur aan thuis voor de buis ipv in de kroeg etc
Oud 09-01-2003, 20:04
Roxy
Roxy is offline
nou eerlijk gezegd merk ik dr weinig van... en ik denk dat merkkleding mensen eerder nog wat langer doen met de kleding die ze al hebben dan tweedehands kopen of zelf breien zelf heb ik hier ook nie echt last van ik ben altijd al een krent..
Oud 09-01-2003, 20:43
Verwijderd
idd, 500 mensen..

Waarschijnlijkw as dit via internet gedaan,
en er zitten veeel meer alternatieve mensen op internet dan kakkers, want die hebben eht te druk met scootertjes, kleding en vrouwen.

Dus echt betrouwbaar is zo'n onderzoek niet..
Met citaat reageren
Oud 09-01-2003, 20:47
Dwarfie
Dwarfie is offline
Ik ga zelf wel veel minder vaak uit en ga weer vaker gewoon met wat vrienden bij iemand thuis een biertje drinken. Maar dat komt bij mij echt niet doordat het "zo slecht gaat met de economie". Het is bij mij meer omdat de meeste leeftijdsgenoten inmiddels op kamers zitten, de "oude" groep mensen die eerder hier in de stad/dorp uitging komt er nooit meer...
Oud 09-01-2003, 21:13
SpiritX
SpiritX is offline
Citaat:
McLaren schreef:
idd, 500 mensen..

en er zitten veeel meer alternatieve mensen op internet dan kakkers, want die hebben eht te druk met scootertjes, kleding en vrouwen.

Oei, een kakker op een scooter
Met citaat reageren
Oud 09-01-2003, 21:32
S
S is offline
Huh.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2003, 21:33
WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Citaat:
McLaren schreef:
idd, 500 mensen..

er zitten veeel meer alternatieve mensen op internet
dat verklaart het vegetarisch eten
Met citaat reageren
Oud 09-01-2003, 21:43
Esmée
Esmée is offline
nou daar merk ik hier echt totaal niks van en het lijkt me ook helemaal niks.. ik wil roken en vet eten en het weekend anywhere but thuis doorbrengen
Oud 10-01-2003, 08:25
AtHell
AtHell is offline
stelletje hippies
Oud 10-01-2003, 08:37
Insane Juggalo
Insane Juggalo is offline
Ik draag de laatste jaren wel goedkopere kleding. Vooral We-men, H&M etc.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2003, 09:06
Gwen.
Gwen. is offline
Nou ik merk echt niet dat opeens 2ehandskleding hip word, in bepaalde kringen was het al veel langer hip, en vintage op de catwalk kwam vorig jaar geloof ik maar heeft niet echt veel invloed gehad op de samenleving. Breien is wel koel maar dat merk ik alleen bij een vriendinnetje van de kunstacademie.
Verder heb ik momenteel idd niet zoveel geld en is er waar ik woon niet zoveel te doen dus zit ik meestal films te kijken met mijn vriendje. Maar als er iets de moeite waard is ga ik wel. Maar ik ging al nooit zo superruig stappen dus is het niet zo gek.

En even over die bioscoop, als je 's avonds naar de bioscoop gaat met popcorn en frisdrankjes dan kan je al bijna uit eten of stappen want dat is ook echt achterlijk aan de prijs.
Oud 10-01-2003, 15:40
Breg
Breg is offline
Ik ben vegetarier, ga niet vaak uit en koop (bijna) nooit dure kleding. Alleen ik doe deze dingen al lang. (Nouja, ben psa half jaar vegetarier, maar de rest doe ik al lang).

Zelf vind ik dus niet echt dat ik veranderd ben. En eigenlijk merk ik het in mn omgeving ook niet echt.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2003, 15:53
Sade
Sade is offline
Citaat:
rodina schreef:

Ben je het met dit artikel eens, merk jij aan mensen in je omgeving dat ze op deze manier veranderen? Verander jij zelf zo? En denk je dat het verder zal gaan veranderen, en zo ja hoe?
Voor mij gaat dit wel op, ja. Roken deed ik al niet, dus dat scheelt. Maar ik merk dat het tegenwoordig steeds minder wordt. En de laatste tijd zit ik ook meer thuis, dat klopt ook wel, lekker gewoon met vrienden zitten en leuke dingen doen. Alleen zegt dat niet dat het uitgaan over is ofzo. Het is alleen zo dat ik het de hele week razendruk heb, en dan in het weekend wel gewoon lekker thuis wil zitten.
Ennn... ik heb al gemerkt dat de economie invloed heeft op mijn leven door de Euro is uiteraard alles duurder geworden, dus dat moet dan maar gecompenseerd worden door meer te werken.
En ja, ik ben ook wel bezig met oude en nieuwe kleren te combineren, maar dat deed ik al. Het komt ook door het hele vintage-gebeuren, dat vind ik echt geweldig Maar mij zul je niet zin breien
Verder... ik ben niet vegetarisch dus over snacks hoor je mij niet klagen
Oud 10-01-2003, 16:06
LiViNg EnD
LiViNg EnD is offline
Nouw, ik zie nog steeds een heleboel mensen met merkkleding lopen, en hoor veel mensen over uitgaan en dat ze bij de mcdonalds flinke cheeseburgers halen, dus ik zie het iig niet.
Bij mezelf; ach, de euro heeft veel impact om mijn koop en uitgaans gedrag. Gewoon omdat alles duur is en ik niet meer kan uitgeven dan dat ik binnenkrijg.. 2ehandskleding kocht ik vroger ook, en nu ook dus..
Roken doe ik nog steeds en vlees eet ik gewoon.. Huiselijk was ik eigenlijk altijd al wel een beetje!
Met citaat reageren
Oud 10-01-2003, 17:06
Verwijderd
Citaat:
McLaren schreef:
idd, 500 mensen..

psies. dat wou ik dus ook zeggen..
Met citaat reageren
Oud 10-01-2003, 17:34
Verwijderd
van anderen kan ik het natuurlijk niet zeggen hoe zei het ervaren.
en van mezelf: ik ging al zowiezo weinig uit, kocht redelijk goedkope kleding (ik hoef geen broek van 90 euro omdat er een merk op staat, een leuke hippe die ik nu heb was "slechts" 30 euro), en vegetaries eten, tja dat moeten ze zelf weten, ik eet gewoon vlees maar ik 'snack' niet veel of heb erg ongezonde gewoontes.

misschien ben ik wel een trendsetter
Met citaat reageren
Oud 10-01-2003, 18:13
Verwijderd
ik weet niet... voor mij klopt het wel, maar het is eigenlijk al veel langer zo. sinds ik een jaar of 2 draag ik goedkopere kleren (tsja, kleedgeld he), ik rook niet, drink geen alcohol, eet geen vlees en ga niet zo veel uit. voor mij verandert er dus niks. maar ik zie dit soort dingen eigenlijk bij mijn vrienden (nog) niet. ik denk wel dat steeds meer mensen dit gaan doen, omdat alles duurder lijkt te worden en nouja, ze komen er uiteindelijk wel achter dat je met wat minder geld ook leuke dingen kunt doen.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2003, 18:35
Verwijderd
Vegetarisch is hip. Ik ben al 5 jaar vegetarier. Woei, ik ben hip!
Met citaat reageren
Oud 10-01-2003, 19:14
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
Nou, hier in de buurt niet hoor. Op mn school word je doodgegooid met diesel, replay en karl kani.. Ik draag wel tweedehands kleding, maarjah, ik ben geen typische nederlandse jeugd denk ik Maar ik eet dan juist weer graag junkfood.. Achjah.. ik had dat trouwens ook op het nieuws gezien, dat de jeugd veranderd was wat betreft de punten die je noemde, maar ik vind t nogal vaag.. vraag me af aan wat voor mensen ze die vragen hebben gesteld, want het overgrote deel van de mensen hier is echt totaaal niet zo
Met citaat reageren
Oud 10-01-2003, 21:38
Verwijderd
Citaat:
perseus schreef:
Vegetarisch is hip. Ik ben al 5 jaar vegetarier. Woei, ik ben hip!
Draag je leer?
Met citaat reageren
Oud 10-01-2003, 23:42
ruby soho
ruby soho is offline
Citaat:
McLaren schreef:
Draag je leer?
zucht
Met citaat reageren
Oud 11-01-2003, 02:01
DutchGirl
DutchGirl is offline
Citaat:
McLaren schreef:
Draag je leer?
maarten ben nou eens niet zo bijdehand jongen
Oud 11-01-2003, 09:54
Verwijderd
Bij mij het idee dat het juist andersom is eigenlijk; laatste tijd koop ik eigenlijk vooral duurdere kleding dan eerder, ga ik sowieso vrijdagavond altijd uit, en meestal zaterdag ook nog. Al drink ik , vooral op zaterdag, veel minder omdat het allemaal zo belachelijk duur is geworden.

'gezonder' eten gaat bij mij wel weer redelijk op, eet sinds een paar maanden heel weinig vlees. Maar echt veel minder snoep/snacks eet ik dan weer niet..
Met citaat reageren
Oud 11-01-2003, 10:02
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
nee, ik merk daar helemaal niks van! Bij mij is ook meer het omgekeerde! als ze dit voorlegden op deze site zou er denk ik een heel anders uitslag uitkomen!
Oud 11-01-2003, 10:06
Verwijderd
Citaat:
McLaren schreef:
Draag je leer?
Zo zo, je bent nog meer bijdehand dan ik .

Helaas moet ik schoenen kopen van leer omdat ik hele aparte voeten heb. Ze zijn namelijk heel erg breed. Dus ik moet altijd naar een speciale winkel, en dan kan ik nog maar kiezen tussen 1 of 2 paar. En dan is dat meestal van leer
Met citaat reageren
Oud 11-01-2003, 18:02
shanli
shanli is offline
Nee,ik merk niets van verschil
Ik geef zelf meer geld uit dan voor de Euro
Met citaat reageren
Oud 11-01-2003, 18:26
Nuck
Nuck is offline
Een vriendin van mij heeft zelf haar sjaal gebreid, dus wat dat betreft .

Ik zit zelf nou niet echt op mijn geld te letten, geef niet overdreven veel meer of minder uit. Merkkleding draag ik nog steeds wel en ik zal ook niet gauw een tweedehands winkeltje binnenstappen denk ik .
Oud 12-01-2003, 10:37
Bram
Bram is offline
ik koop redelijk dure kleren, ga elke vrijdagavond weg, drink dan nog veel ook en eet dan voor ik naar huis ga een stevig pak frieten of een pitta ! Merk er dus niks van !
Reageren

Regels voor berichten