Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
ik zou zeggen volg je hart.. (en natuurlijk ook een beetje je verstand)
|
Verwijderd
|
Ik denk dat het juist goed is dat je erg op je vrijheid gesteld bent en niet zo aan iemand hangt. Daar ben ik bestwel jaloers op eigenlijk.
Bij de relaties die ik heb gehad, bestond m'n leven alleen nog maar uit m'n toenmalige vriendje. Net alsof ik in m'n eentje niets voorstelde ofzo. Ik zou dolgraag willen dat ik soms wat meer afstand van mensen kon nemen. Ik probeerde aan m'n vriendjes wel steeds duidelijk te maken dat ze alleen moesten afspreken/bellen/etc als zij het echt wilden en niet omdat ze zich verplicht voelden ofzo. Jij kunt dus ook het beste zorgen dat je wat dat betreft voor jezelf opkomt...en dus niet dat je je na een tijdje gevangen gaat voelen en dat het dan al zo ver is gekomen dat je het liefst helemaal vrij wilt zijn.. Gewoon vanaf het begin al duidelijk zijn en geen dingen doen om alleen een ander het naar de zin te maken. |
![]() |
|
![]() |
Mijn ervaring is dat je juist als je gaat samenwonen weer veel flexibeler bent met het afspreken met vriendinnen enzo. Als je net een relatie hebt dan moet je altijd heel erg plannen, van 'dan ga ik naar m'n vriend', 'dan ga ik met een vriendin eten', 'dan ga ik naar m'n ouders', enzovoort. Nu ik samenwoon kan ik juist veel spontaner dingen plannen. Natuurlijk plan ik ook nog wel dingen die ik samen met mijn vriend doe, want je moet ook weer niet zoiets hebben van 'nu wonen we samen, nu doen we nooit meer iets leuks samen', maar het kan op de een of andere manier allemaal wel veel spontaner en je hoeft niet steeds te plannen om elkaar te zien.
Dus ik denk dat samenwonen niks te maken heeft met gevangen zitten, je zit dan heus niet elke avond hand in hand op de bank of zo. Maar als je er niet aan toe bent moet je het niet doen natuurlijk, en als je het nooit ziet zitten moet je het ook niet doen. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Het is helemaal niet vreemd. Twee jaar geleden dacht ik er echt precies zo over, meer dan een jaar geleden zelfs nog. Toen had ik eigenlijk ook zovan ik ga me echt zo snel aan iemand irriteren dat het nooit goed kan gaan. Ook met vriendinnen had ik het erover van nee een vriendje dat gaat niet goed. Daarnaast zag ik om me heen verdrietige meisjes omdat hun vriendje hun niet meer leuk genoeg vonden, of omdat zij hun vriendje niet meer leuk genoef vonden en dus het uit wilde maken, maar ze ook zoiets hadden van ik wil hem geen pijn doen... Toen had ik echt van o my god... Ik was dus op een bepaalde manier best wel ''tegen'' vriendjes hebben!
Ook had ik zoiets van als ik dan een vriendje heb dan hoef ik hem echt niet iedere dag te zien, ik moet dagen ''voor mezelf'' hebben, even rust, anders is de lol er helemaal van af! Zo dacht ik toen... maar blijkbaar kan je niet oordelen over een situatie waar je nog nooit echt in hebt gezeten... want nu... ... heb ik een vriendje ... waar ik me helemaal nooit aan irriteer ... die ik elke dag wil zien ... die ik elke dag zie ![]() ![]() ![]() ![]() ... waar ik meer om geef dan om de hond ![]() ![]() ![]() Maar goed, zoals jij was ik dus ook, en nu is dat ''ineens'' over, en eigenlijk had ik dat zelf ook niet verwacht, een jaar geleden! |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Helemaal hetzelfde in mijn geval!! Ik ben altijd verkeerde jongens tegengekomen en de liefde was nooit wederzijds, op den duur kreeg ik steeds meer zin om alleen te zijn omdat ik dacht dat het aan mij lag en ik toch nooit 'de juiste' zou tegenkomen. Dus ja steeds opnieuw geloofde ik er niet in en zag ik dat het fout zou lopen. Ik ergerde me snel aan mensen en was liever alleen. Tot ik die ene jongen tegenkwam, zo plots op 1 dag veranderde mijn visie compleet. En het rare eraan is dat ik net als jou babbelde voorheen, en dacht dat ik als vrijgezel of af en toe met komende en weggaande liefdes doorheen 't leven zou gaan. Maar ja een mens kan zich duidelijk vergissen... |
![]() |
|
je bent nog 17 , en je houd van je vrijheid niks mis mee . Houden zo! ..ooit zul je klaar zijn om met iemand je leven te delen maar daar hoef je nu zeker niet aan te denken, en jah met andere meisjes hoef je jezelf ook niet te gaan vergelijken want iedereen is anders en beleeft dingen op zijn eigen manier.!
|
![]() |
Iedereen voelt zich denk ik wel eens zo. En meestal het vaakst wanneer je aan een relatie begint.
Ikzelf had het in het begin van mijn relatie... Hij belde me iedere dag en soms wel meerdere keren per dag op (ook als ik hem net gezien had) dat ik er gewoon helemaal gek van werd! Je krijgt dan zo'n benauwd gevoel. Dat komt gewoon omdat je normaler wijze een bepaalde vrijheid hebt en die je op moet geven als je aan een relatie begint. Maar je moet er iets voor over hebben toch?! Ik zeg niet dat je je totale vrijheid voor hem moet opgeven zodat je verder helemaal niets meer voor jezelf hebt en in een soort "gevangenis" terecht komt (want dan is je relatie ook niet helemaal in orde lijkt me ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Hmm ja. Ik dacht van zoveel dingen dat het niks voor mij zou zijn. Maarjah, dan kom je een leuk meisje tegen en ken je jezelf niet meer. Ineens wil je het wel allemaal
![]() Oftewel: probeer niet te oordelen over situaties waar je nog nooit in verkeerde. Je maakt dan een beeld van jezelf wat waarschijnlijk voor geen meter klopt en dan raak je nogal in de war. Been there, done that. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Oh en trouwens: misschien ontken je het wel tegen jezelf. Misschien voelt het onwijs rot diep van binnen dat je nog steeds alleen bent, terwijl iedereen om je heen iemand heeft en probeer je daar een goede verklaring voor te vinden. Het is dan makkelijker om te zeggen dat je het niet wilt dan toe te geven dat je het wel wilt, maar niet hebt.
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ik kon het me ook niet voorstellen (dat ik kon samen wonen met iemand zonder gek te worden)...tot ik een jongen ontmoette waar ik echt nooit meer zonder wilde en het liefst de hele dag bij wou zijn. En ik was ontzettend gelukkig toen dat ook kon. ![]() En die vrijheid verlies je echt niet. Ik woon samen, maar ik ben toch echt vrij in mijn doen en laten, net als hij. Gelukkig wel, anders zou het idd niet gaan. En wat Angeles zegt, als je samenwoont kun je spontaner plannen. Met je vriend(in) hoef je iig minder af te spreken, die zie je toch wel. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Wat trouwens niet wil zeggen dat ik persé de rest van m'n leven alleen wil blijven, ik weet wel dat ik óóit misschien wel wil samenwonen enzo (huisje boompje beestje) alleen de komende tijd niet.. Okay ik vraag me nu af wat het nut van deze post is, naja in ieder geval geeft dit aan dat je niet de enige bent (chrissey), het enige advies wat ik je kan geven, is: wacht maar lekker af. Leef je leven zoals je het leven wilt, en kijk maar wat er op je pad komt.
||
![]() |
Citaat:
Trouwens, mijn topic heeft niks te maken met wel of geen vriendje hebben. Het gaat erom om je eigen vrijheid en je eigen waarde te behouden als je een vriendje hebt! |
![]() |
||||||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
![]() De sleutel is dan om de juiste middenweg te vinden. Ik kan ook de hele dag aan iemand denken en diegene missen, maar in de tussentijd weinig contact opzoeken. Dat komt ook omdat ik van nature uit graag mijn eigen dingen doe en tijd voor mezelf neem om na te denken etc. Maar, als de ander jou juist wel vaak wil zien, denk ik niet dat je kunt redeneren van "ik heb mijn vrijheid nodig! je stoort! dit werkt zo niet.. doei!" .. beetje cru ![]() Het is geven en nemen. Citaat:
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
|
Ik heb zelf lang een partner gehad, het is *eigenlijk* min of meer stuk gelopen op het feit dat ik hobby's had waar ik op den duur heel veel tijd en geld in ging steken. In de zomer vakantie had ik bijvoorbeeld een full time baan soms van 9uur 's ochtends tot half 10 's avonds, dan kwam ik daarna thuis maar ipv dan bij mijn vriendin te kruipen was ik met mijn hobby bezig en als mijn vriendin dan al lang sliep kroop ik naast haar in bed.
Dat is eigenlijk ook de reden dat het stuk gelopen is. Of ik het anders zou willen als dat ik het nu heb? Ik weet het niet. Ik besteed erg veel tijd aan mijn hobby en er gaat ook veel geld in, zo niet al het geld dat ik verdien. Ik denk ook niet dat ik super snel en zomaar weer een vriendin zou willen (ben alweer meer dan een half jaar vriendin-loos). Ik wil graag mijn hobby kunnen bedrijven en lekker mijn geld in zaken kunnen steken waar ik het in wil steken, uitgaan wanneer ik dat wil etc. Weet ook niet of ik zo'n mens ben voor een gezin dus, ach ik zie wel, maar voorlopig vermaak ik me prima en ab-so-luut geen dingen die ik mis door geen vriendin te hebben, alleen maar lekker zo. Roderick
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Nou ik heb een beetje een dubbelzinnig gevoel, ik vind vrijgezel zijn echt fijn, lekker geen verplichtingen. Maar ooit was ik echt super verliefd en ik kan zeggen dat dat echt super voelt. Ik ben nu vrijgezel, maar hoop heel erg stiekem dat ik binnekort een keer een heel lief meisje tegen kom, want dat heeft mijn hartje wel een beetje nodig
![]()
|
nou, ik vind t juist heerlijk iemand te hebben om van te houden, alles mee samen te doen ed. ik hou van mn vriend en wil ook niet anders meer dan een vriend. ik vind t vreselijk om alleen te zijn, heb ik altijd al gehad. dus jah...
soms zou ik t wel fijner vinden als ik minder aan mn vriendje hing en hem meer vrijheid zou geven. want ja, je weet maar nooit. opeens kan ik m kwijt zijn en wanneer ik altijd bij hem ben komt t dan toch harder aan lijkt mij. maar oke, dit heeft weer niets met t topic te maken. ik vind t wel vreemd te horen dat er toch mensen zijn die wel alleen door t leven willen. dat lijkt mij namelijk totaal niets.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Liefde & Relatie |
Zijn vrouwen kille wezens? Verwijderd | 142 | 06-03-2012 14:57 | |
Liefde & Relatie |
19 jaar single. Wat doe ik fout? herby | 345 | 18-11-2004 13:30 | |
Liefde & Relatie |
waarom zijn de meeste mannen zo bang om zich te binden? danielle84 | 16 | 18-08-2004 21:37 | |
Liefde & Relatie |
Citaat: "De leukste meiden/jongens zijn al bezet." summer1986 | 55 | 06-07-2003 11:53 | |
Liefde & Relatie |
Stelling: mensen die bewust (of liever) vrijgezel zijn houden zichzelf voor de gek Verwijderd | 25 | 06-08-2002 09:55 | |
Liefde & Relatie |
Waar knapt de man af bij een meisje? Verwijderd | 210 | 21-07-2002 10:05 |