Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-03-2003, 20:54
Isa
Isa is offline
Deze link leid naar het deel over geluk, onderaan staan links naar andere begrippen.

ik vind dit wel interresant, het focust zich op filosofische aspecten in religie.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-03-2003, 08:00
Toemoesh
Toemoesh is offline
Er zal zeker per religie verschil zijn in gedachte over liefde/geluk/vergeving, maar het lijkt mij dat je iets dergelijks niet per religie kunt benoemen omdat elk persoon afzonderlijk andere denkwijzen heeft over eerdergenoemde zaken. Je kunt wel naar de ideologieën kijken van de religies, maar het lijkt me raadzamer om te kijken naar de gedachten van de religieuzen zelf...
Oud 20-03-2003, 13:33
*Burning water*
*Burning water* is offline
Citaat:
Toemoesh schreef op 20-03-2003 @ 09:00:
Er zal zeker per religie verschil zijn in gedachte over liefde/geluk/vergeving, maar het lijkt mij dat je iets dergelijks niet per religie kunt benoemen omdat elk persoon afzonderlijk andere denkwijzen heeft over eerdergenoemde zaken. Je kunt wel naar de ideologieën kijken van de religies, maar het lijkt me raadzamer om te kijken naar de gedachten van de religieuzen zelf...
Het punt is dat die religieuzen als het goed is zijn aangesloten bij een religie, omdat ze het met de denkbeelden in grote lijnen eens zijn. De genoemde thema's zijn zo algemeen, dat ze, denk ik, van toepassing zijn op de verschillende stromingen die weer binnen de religie bestaan.
Ik vind het trouwens een interessante link, dank je
Reageren

Regels voor berichten