Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-01-2003, 11:03
twim
twim is offline
ik heb een progje voor de omgekeerde stelling van pythagoras gemaakt.
Maar als ik hem in mijn Programmeer omgeving draai (visual C++) vraagt ie als het programma klaar is om op een toets te drukken en dan sluit ie af.

Maar als ik de .exe run sluit hij direct af nadat ik het tweede getal heb ingevoerd.

Ook wil ik het programma in windows laten draaien dus niet in DOS.

iemand enig id wat ik daaraan kan doen???
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-01-2003, 12:59
Druk ALT+F4
Druk ALT+F4 is offline
Ik denk dat je aan het einde van het programma een soort cin.getline() moet plaatsen om niet direct het programma te beeindigen na de laatste uitvoer. Een DOS programma dat in Windows wordt uitgevoerd, sluit volgens mij het venster direct nadat het volledig is doorlopen.

En om een programma voor Windows te maken, moet je zoiets als "Windows" bibliotheken gebruiken. Verder zal er wel een soort compiler directive voor bestaan, maar dat weet ik niet zeker.

Als ik maar wat blaat, dan hoor ik dat wel
Met citaat reageren
Oud 30-01-2003, 13:31
Dr HenDre
Dr HenDre is offline
om niet meteen af te sluiten gebruik ik getchar (); en dan pas return 0; dan moet de ebruiker op een toets drukken. Maar om een vraag te stellen bv van nog een keer druk [enter] of iets anders om te stoppen moet je iets anders doen, als ik zo logisch nadenk denk ik dat we dan het beste een if/else lus kunnen pakken.
Met citaat reageren
Oud 30-01-2003, 15:36
McMotion
McMotion is offline
Citaat:
Druk ALT+F4 schreef:
En om een programma voor Windows te maken, moet je zoiets als "Windows" bibliotheken gebruiken. Verder zal er wel een soort compiler directive voor bestaan, maar dat weet ik niet zeker.
je hoeft geen windows.h te includen om een windows programma te maken hoor, alleen als je echt vensters wil maken enzo... voor zover ik weet kunnen alle programma's voor dos ook wel voor windows worden gecompileerd en gelinkt (okay direct hardware aanspreken enzo werkt dan natuurlijk niet, maar je krijgt wel een windows PE)
Oud 30-01-2003, 15:40
Wasp
Wasp is offline
zet eens 2 keer een cin.get(); op het einde van je programma..
Oud 31-01-2003, 20:30
BossNL
BossNL is offline
Post anders even de source-code, dan kunnen we zien wat er precies moet gaan gebeuren en waarom.
Reageren

Regels voor berichten