Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
alleen stond er idd niet bepaald duidelijk |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Uit mijn ervaring (niet dat het geweldig veel is ![]() Ik vind veel dingen in Linux veel trager reageren, m'n muis is in Linux altijd trager.. |
![]() |
|
misschien dat linux iets sneller is... ik vraag het me af eigenlijk
het is in ieder geval niet 300x zo snel, daar kan je een driewieler op innemen (2x zo snel ook nog lang niet)
||
Citaat:
Komt waarschijnlijk door de soort grafische schil die je hebt (kde/gnome/weetikveel) en als je suse/redhat hebt, dan is het sowieso veel trager (niet mee te werken ![]() Hoeveel sneller kan je gewoon niet zeggen, het hangt er namelijk helemaal vanaf wat voor soort distributie je hebt e.d. Opstarten gaat over het algemeen erg snel in ieder geval. Dat niet rebooten is ook top: je hoeft pas te rebooten als je hardware vervangt (duh) of een andere kernel hebt 'geïnstalleerd' (hoe noem je dat?).
||
![]() |
Citaat:
2: het zeggen hoeveel keer sneller is onmogelijk, het is als server OS (dus zonder grafische zooi) sneller en stabieler dan windows, maar dat zijn geen verschillende die je in een hoeveel keer sneller kan uitdrukken.. 3: het is een geheel ander OS, en werkt dus ook geheel anders. drive letters kent het niet (dus geen c: d: etc...) maar het is opgebouwd de laagste directorie is / daar heb je weer allemaal verschillende subdirs onder, elke subdir kan een apparte partitie zijn, maar dat merk je niet. dat kan /home zijn (waar de user dirs staan) maar kan net zo goed /boot zijn of weet ik veel wat bij wijze van spreken kan een partitie 'gemount' zijn op /home/zazzie/documenten/school/bla/blabla/bla/ 4: het kan dus ook werken zonder dat er een grafische schil is geinstalleerd in een soort van dos omgeving, maar dan 1000en keren uitgebreider (scheelt weer een hele boel resources). 5: er zijn geen/weinig virii voor linux, dit is mede doordat het minder gebruikt wordt dan windows, maar ook doordat er een stuk beter file/dir permissie systeem in zit. zo kan ik als gewone gebruiker sommige directories niet eens lezen/inkijken, en heb ik zo'n beetje alleen in mn home dir schrijf rechten. op die manier kan bijvoorbeeld een virus nauwelijks schade aanrichten, omdat ie geen rechten heeft op het systeem, en alleen op mijn office documentjes, mp3's etc.. 6: het werkt ook niet met .exe bestandjes voor binairies, maar het systeem kijkt naar de mime-types en rechten van een bestand of het een programma is of nie.. zo kan ik nog uren door typen over verschillen, en ik denk dat je het beste een keer een oude p166 ofzo van zolder kunnen plukken en die eens inrichten als gateway/firewall/webserver oid.. (verwacht niet dat het makkelijk werkt als je op de shell werkt, lees je goed, wees bereid om te lezen en te zoeken etc.. als je dat niet bent, dan zal ik er niet aan beginnen als ik jou was... ) wil je het een keer de desktop proberen, dan kan ik je linux mandrake aanraden. (de 3 cd's daarvoor kan je downloaden op: ftp://ftp.nluug.nl/pub/os/Linux/dist...e/Mandrake/iso (dr staat ook een readme in die dir, lees die ook even...)) Laatst gewijzigd op 07-01-2003 om 15:43. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|