Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
het gaat er niet om of de feiten kloppen. Iedereen weet dat er de laatste jaren door iedereen veel te open word gedaan door vooral media en pers. Ik wil niet zeggen dat ik dit geen goede ontwikelling vind, want iedereen zijn eigen normen en waarden dat voorop. Maar om het de kinderen zo gemakkelijk te maken op op zo´n jobge leeftijd al met sex in contact te komen vind ik nou ook weer te ver gaan. (voorbeeldje: als een kind op school iets op moet zoeken over het witte huis en hiervoor uiterst begrijpelijk trouwens www.thewhitehouse.com intypt) dan word het onmiddelijk belaagd met allerlei geslachtsdelen. Als ik zulke dingen zo hoor, dan verbaast het me niet eens meer dat kinderen veel vroeger seksueel actief raken. En ik denk dat het dan ook niet meer uit maakt of je nou op het vmbo of op het vwo zit.
||
Citaat:
Ja ja..Hoe men zich wel niet beter kan voelen dan een meisje van 18. Ik trek me er niets van aan.. Ik vind mezelf wel volwassener dan zij zijn.
|
Verwijderd
|
Tja.... ik weet het niet hoor... Zelf was ik ook 14 toen ik ontmaagd werd, maar eigenlijk vind ik het ook veel te vroeg als ik er zo over nadenk... Ik vind 14 overigens nog wel in te denken, en 13 met heeeel veel moeite in grote uitzonderingen... maar 11 jaar!!!!? Overigens heb ik het idee dat het ook met cultuur te maken heeft. Veel allochtonen hebben al snel dat ze eerder bezig zijn met sex, drugs en alcohol enzo. Zoals iedereen weet zitten er op het VMBO relatief meer allochtonen dan op het vwo.. dat is gewoon zo. Er stond ook dat 3 kwart van de 3e klassen al had getongzoend en de helft onder kleren had gevoeld enzo. Als ik aan de 3e klas denk waar ik in zat hebben heeft hooguit de helft getongzoend en 10% meer... Hoe zit dat dan? Aan de andere kant, er zijn altijd een aantal klassen waarbij je het gevoel hebt dat iedereen het met iedereen doet... Ik vrees dat nederland nu echt aan het verloederen is.... sterkte allemaal... enne... (open einde)
IK KWAM ER NET ACHTER DAT DIT MIJN 200ste QUOTE IS!!!!! JEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE!!!!!! |
![]() |
||
Citaat:
Zoals al eerder werd gezegt, ik hoop dat ze liegen ja. Toen ik 11 was speeld ik nog met mijn barbies ![]()
||
Citaat:
![]() 13 jaar... tja, als ik een beetje om me heen kijk (en idd toch echt op 't vmbo vooral) dan kan ik dat nog wel geloven, maar jonger... Groep 8 ![]()
||
Citaat:
![]() ![]() Dat is echt wel jong, ik krijg dan gelijk allmaal creepy dingen over mijn broertje in gedachten *brrr* Ik bedoel, 12 of 13, dat maakt dan ook niet veel meer uit.
|
![]() |
|
![]() |
Gewoon decadente genotszucht? Ach, ze worden er in ieder geval niet te dik van, tanden blijfen heel (ok, er zijn gevallen...), misschien raken ze er verslaafd aan, maar dat is geloof ik niet erg. Wat is het probleem nu eigenlijk, ik zie hier geen argumenten.
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Het is wel zo dat seks vroeger een taboe was, tegenwoordig praat iedereen er openlijk over, dus misschien dat het daarom zo tegenvalt.
||
Citaat:
Wat seksualiteit betreft, ik denk dat de leeftijd dat een kind aan seks gaat denken wel verlaagd is, omdat het meer in de media is en dat men er openlijker over praat. Toch vind ik het persoonlijk echt onzin dat 12 of 13-jarigen al seks hebben. Ja dat gezeur over: "ik was er aan toe": imho is het echt belachelijk jong. Met barbies spelen is misschien een beetje overdreven, ik denk echt wel dat kinderen nadenken over seks, maar waar is het hele zoen-gebeuren gebleven?! Gebeurt dat tegenwoordig al op je 9e? Iedereen moet het zelf weten hoor, maar als je kijkt naar het niveau wat twee onvolgroeide vmbo'ertjes hebben en wat zij seks noemen, denk ik dat het onderzoek nog een hele andere uitkomst zou kunnen hebben/krijgen.
|
Kinderen van 11 en 12 jaar zijn zich net lichamelijk aan het ontwikkelen en zover ik weet zichzelf (lichamelijk) aan het onderzoeken.
Als ik de media moet geloven (waaronder de muziekzenders) is het heel normaal dat je altijd maar sex moet hebben. En een kind dat net volwassen begint te worden, meent dat je daar niet vroeg genoeg bij kan zijn. Jezus, man. Blijf kind zolang je kunt! Da's de fijnste periode van je leven...... believe me ![]() Laat je toch niet indoctrineren door een zogenaamd - hoe moet ik me gedragen- beeld. Ben jezelf en leef vrij zoals jij dat wilt (als je er maar geen wetten mee overtreedt ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
het lijkt me dan ook zeer logisch dat deze statistieken enkel voor meisjes gelden, en zeker voor die meisjes die te vroeg een fancy lezen. ik heb overigens van een insider gehoort dat de meeste ingezonden brieven bij zulke sexrubriekjes worden bedacht, maar dat aan de andere kant sommige extreme brieven wel degelijk echt zijn. dus meisjes van elf die sex hebben komt zeker voor alhoewel het er toch zeker niet meer zullen zijn dan één op de duizend (duimzuigschatting) denk ik. het merendeel van die ontmaagde leeftijdsgroep zal wel dertien zijn geweest. |
![]() |
|||
Citaat:
Deze? "kijk ik ben 15 en denk dus als jongen al aardig aan sex en ik denk wel meedere jongens van mijn leeftijd en nu had ik dus tog liever naar VMBO gegaan op men 11de " Goed.. dan moet je me even ophelderen over hoe je dacht toen je 11 was. Dat je NU aardig (veel) aan sex denkt, lijkt me wel normaal (dat je het doet is nog een tweede). Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Wist je dat.. Missy | 122 | 13-05-2009 18:53 | |
Seksualiteit |
Op welke leeftijd ben jij ontmaagd? Deliveran©e | 223 | 25-06-2008 14:11 | |
Seksualiteit |