Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-11-2002, 18:13
Verwijderd
rtl nieuws verteld: jongeren op de vmbo worden eerder ontmaagd dan een aantal jaren terug.

toen was nog maar 4% tussen de 11-13 jaar ontmaagd... nu is dit 10%...

op de havo en vwo ligt dit iets lager...

GELOOF JET ZELF????? 1 OP DE 10 KINDJES OP VMBO TUSSEN 11-13 JAAR ONTMAAGD
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-11-2002, 18:33
UnknoWn EntiTy
UnknoWn EntiTy is offline
ze liegen :/
om stoer te doen

dat hoop ik tenminste
Oud 06-11-2002, 19:30
D@mien
D@mien is offline
Citaat:
UnknoWn EntiTy schreef:
om stoer te doen

dat hoop ik tenminste
Oud 06-11-2002, 19:39
Joostje
Joostje is offline
vuile @#%!#$^ !
achja, krijg je ervan als alle kinderen naar van die soaps krijgt, gaan kinderen zich identificeren met mensen van iets van 18 jaar -> eerde rontmaagd enz.

die jeugd van tegenwoordig
Oud 06-11-2002, 20:22
Dr. Oetker
Dr. Oetker is offline
ja
op je elfde
ja
Oud 06-11-2002, 20:44
Boogie
Boogie is offline
Citaat:
mloezjuh schreef:
rtl nieuws verteld:
Is dit betrouwbare informatie? Hoe is dit onderzocht? Door op straat groepjes kinderen te vragen?
Oud 06-11-2002, 21:02
Verwijderd
Citaat:
Boogie schreef:
Is dit betrouwbare informatie? Hoe is dit onderzocht? Door op straat groepjes kinderen te vragen?
leugendetector zou wel handig zijn
Met citaat reageren
Oud 06-11-2002, 21:29
Vervreemd
Vervreemd is offline
het gaat er niet om of de feiten kloppen. Iedereen weet dat er de laatste jaren door iedereen veel te open word gedaan door vooral media en pers. Ik wil niet zeggen dat ik dit geen goede ontwikelling vind, want iedereen zijn eigen normen en waarden dat voorop. Maar om het de kinderen zo gemakkelijk te maken op op zo´n jobge leeftijd al met sex in contact te komen vind ik nou ook weer te ver gaan. (voorbeeldje: als een kind op school iets op moet zoeken over het witte huis en hiervoor uiterst begrijpelijk trouwens www.thewhitehouse.com intypt) dan word het onmiddelijk belaagd met allerlei geslachtsdelen. Als ik zulke dingen zo hoor, dan verbaast het me niet eens meer dat kinderen veel vroeger seksueel actief raken. En ik denk dat het dan ook niet meer uit maakt of je nou op het vmbo of op het vwo zit.
Oud 06-11-2002, 21:29
Vice
Vice is offline
Citaat:
UnknoWn EntiTy schreef:
om stoer te doen

dat hoop ik tenminste
Oud 06-11-2002, 21:49
DarkRaven
DarkRaven is offline
het stond ook in het AD. Het was trouwens een onderzoek bij 1500 scholieren ofzo van het VMBO.
bijna 10% van 11-13 jarigen is al ontmaagd
en van de 14-15 jarigen is een kwart al ontmaagd

damnz...11-13 jarigen zijn nog 1e-klassers. Bijna onmogelijk dat zij al zitten te neuken Is idd gewoon om stoer te zijn/indruk maken
Met citaat reageren
Oud 06-11-2002, 21:58
Brain-Damage
Brain-Damage is offline
Ik weet niet welke organisatie deze onderzoeken nog doet hoor maar je kunt toch ook niet verwachten dat kinderen van 11-13 zo'n vraag serieus gaat beantwoorden... (hadden zeker niets te doen).

Strax vragen ze nog aan 4-7 jarigen of..... jeweetwel

Citaat:
UnknoWn EntiTy schreef:
om stoer te doen

dat hoop ik tenminste
Oud 06-11-2002, 22:00
Joostje
Joostje is offline
Vmbo
Oud 06-11-2002, 22:12
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Ach ja, sommigen zien dat als een soort statussymbool. Zegt ook wel wat over je niveau.
Oud 06-11-2002, 22:24
marlies
marlies is offline
Citaat:
Rollo Tomasi schreef:
Ach ja, sommigen zien dat als een soort statussymbool. Zegt ook wel wat over je niveau.
Inderdaad. Ik ken ook een aantal mensen..die zijn 4 jaar jonger dan ik en die voelen zich volwassener dan ik, omdat zij meer vriendjes gehad hebben en omdat ze make-up gebruiken etc.
Ja ja..Hoe men zich wel niet beter kan voelen dan een meisje van 18.
Ik trek me er niets van aan.. Ik vind mezelf wel volwassener dan zij zijn.
Oud 07-11-2002, 00:30
Verwijderd
Tja.... ik weet het niet hoor... Zelf was ik ook 14 toen ik ontmaagd werd, maar eigenlijk vind ik het ook veel te vroeg als ik er zo over nadenk... Ik vind 14 overigens nog wel in te denken, en 13 met heeeel veel moeite in grote uitzonderingen... maar 11 jaar!!!!? Overigens heb ik het idee dat het ook met cultuur te maken heeft. Veel allochtonen hebben al snel dat ze eerder bezig zijn met sex, drugs en alcohol enzo. Zoals iedereen weet zitten er op het VMBO relatief meer allochtonen dan op het vwo.. dat is gewoon zo. Er stond ook dat 3 kwart van de 3e klassen al had getongzoend en de helft onder kleren had gevoeld enzo. Als ik aan de 3e klas denk waar ik in zat hebben heeft hooguit de helft getongzoend en 10% meer... Hoe zit dat dan? Aan de andere kant, er zijn altijd een aantal klassen waarbij je het gevoel hebt dat iedereen het met iedereen doet... Ik vrees dat nederland nu echt aan het verloederen is.... sterkte allemaal... enne... (open einde)

IK KWAM ER NET ACHTER DAT DIT MIJN 200ste QUOTE IS!!!!! JEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE!!!!!!
Met citaat reageren
Oud 07-11-2002, 08:06
Anonymous John
Anonymous John is offline
Het Seksualiteit forum is ook een goede bron om dit te bevestigen, kijk naar de leeftijd van de mensen die daar posten.
Oud 07-11-2002, 09:29
MissCzechMeOut
MissCzechMeOut is offline
Citaat:
mloezjuh schreef:
rtl nieuws verteld: jongeren op de vmbo worden eerder ontmaagd dan een aantal jaren terug.

toen was nog maar 4% tussen de 11-13 jaar ontmaagd... nu is dit 10%...

op de havo en vwo ligt dit iets lager...

GELOOF JET ZELF????? 1 OP DE 10 KINDJES OP VMBO TUSSEN 11-13 JAAR ONTMAAGD
Dat van dat VMBO, heb ik dat niet opgevangen tijdens het nieuws ofzo, ik heb dat namelijk niet gehoord.

Zoals al eerder werd gezegt, ik hoop dat ze liegen ja.
Toen ik 11 was speeld ik nog met mijn barbies
Oud 07-11-2002, 09:52
*Fallen_Tear*
*Fallen_Tear* is offline
13 kan ik me idd nog voorstellen ( was ik zelf ook ) maar 11 of 12

Dat is echt wel jong, ik krijg dan gelijk allmaal creepy dingen over mijn zusje in gedachten *brrr*
Oud 07-11-2002, 09:57
Verwijderd
nou dat was vroeger ook al zo hoor, alleen werdt t vroeger niet toegegeven, en meestal is t niet eens op een leuke manier gebeurd,verkrachting bijv.

Nu zeggen de meeste t ook niet maar die t zeggen,zeggen t om stoer te doen.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2002, 10:08
Joostje
Joostje is offline
ik vind 13 iig ook wel erg jong, maja
Oud 07-11-2002, 10:22
BARON
BARON is offline
soms hebben de aanhangers van een bepaald geloof gelijk, zeker als ze beweren dat het westen decadent is...
Met citaat reageren
Oud 07-11-2002, 11:33
Verwijderd
was dit onderzoek op het Menno Buch College

elf jaar, pedofielen
Met citaat reageren
Oud 07-11-2002, 13:18
Balance
Balance is offline
Citaat:
James_25cm_Bond schreef:
Er stond ook dat 3 kwart van de 3e klassen al had getongzoend en de helft onder kleren had gevoeld enzo. Als ik aan de 3e klas denk waar ik in zat hebben heeft hooguit de helft getongzoend en 10% meer... Hoe zit dat dan?
Dat geloof ik best hoor, dat was bij ons iig wel het geval. Maar dat was vroeger ook al zo, alleen was het minder gewoon om van de ene jongen naar de volgende te springen en dat lijkt tegenwoordig maar gewoon

13 jaar... tja, als ik een beetje om me heen kijk (en idd toch echt op 't vmbo vooral) dan kan ik dat nog wel geloven, maar jonger...
Groep 8
Oud 07-11-2002, 15:40
Gatara
Gatara is offline
Misschien denken ze dat een kusje op de mond en elkaars handje vasthouden "ontmaagden" is
Met citaat reageren
Oud 07-11-2002, 16:21
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
*Fallen_Tear* schreef:
13 kan ik me idd nog voorstellen ( was ik zelf ook ) maar 11 of 12

Dat is echt wel jong, ik krijg dan gelijk allmaal creepy dingen over mijn zusje in gedachten *brrr*
19 kan ik me idd nog voorstellen ( was ik zelf ook ) maar 17 of 18

Dat is echt wel jong, ik krijg dan gelijk allmaal creepy dingen over mijn broertje in gedachten *brrr*

Ik bedoel, 12 of 13, dat maakt dan ook niet veel meer uit.
Oud 07-11-2002, 16:26
tacidvs
tacidvs is offline
Gewoon decadente genotszucht? Ach, ze worden er in ieder geval niet te dik van, tanden blijfen heel (ok, er zijn gevallen...), misschien raken ze er verslaafd aan, maar dat is geloof ik niet erg. Wat is het probleem nu eigenlijk, ik zie hier geen argumenten.
Oud 07-11-2002, 17:32
Violet15
Violet15 is offline
Dan loop ik achter want ik ben 17 en nog maagd
Met citaat reageren
Oud 07-11-2002, 19:28
Verwijderd
jemug zeg 11 jaar....wtje hoe erg egt ranzug gwoon. vint 16 al bes wel vroeg..kan mu niet voorstellen dat mun zusje van 13 al ontmaagd zou kunnen zijn
Met citaat reageren
Oud 07-11-2002, 19:32
Maria en Jezus
Maria en Jezus is offline
ik ken 1 of 2 mensen die op hun 13de ontmaagd zijn maar wat voor mensen
Oud 07-11-2002, 20:19
Margriet
Margriet is offline
gadverdamme
het idee alleen al
toen ik elf was had ik net mun eerste handje vast gehouden en dt vond ik al best vroeg
jezus
Met citaat reageren
Oud 07-11-2002, 20:43
UnknoWn EntiTy
UnknoWn EntiTy is offline
Citaat:
Violet15 schreef:
Dan loop ik achter want ik ben 17 en nog maagd
neuh, dan ben je verstandiger, anders en de ware nog niet tegengekomen :/
Oud 07-11-2002, 21:52
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
tacidvs schreef:
Gewoon decadente genotszucht? Ach, ze worden er in ieder geval niet te dik van, tanden blijfen heel (ok, er zijn gevallen...), misschien raken ze er verslaafd aan, maar dat is geloof ik niet erg. Wat is het probleem nu eigenlijk, ik zie hier geen argumenten.
sexuele frustratie he
Oud 07-11-2002, 22:03
Anonymous John
Anonymous John is offline
Eigenlijk hebben mensen/kinderen al vanaf de oertijd seks gehad op jonge leeftijd dus zo schokkend vind ik het ook weer niet. Het is dat in de laatste 100 jaar er veel veranderd is op dit gebied.
Oud 08-11-2002, 10:27
MissCzechMeOut
MissCzechMeOut is offline
Citaat:
Anonymous John schreef:
Eigenlijk hebben mensen/kinderen al vanaf de oertijd seks gehad op jonge leeftijd dus zo schokkend vind ik het ook weer niet. Het is dat in de laatste 100 jaar er veel veranderd is op dit gebied.
ja sorry, maar op je 11e hoor je nog met je barbies te spelen nietwetend wat seks is.
Het is wel zo dat seks vroeger een taboe was, tegenwoordig praat iedereen er openlijk over, dus misschien dat het daarom zo tegenvalt.
Oud 08-11-2002, 12:31
Marlous
Marlous is offline
Citaat:
Tweety2k schreef:
ja sorry, maar op je 11e hoor je nog met je barbies te spelen nietwetend wat seks is.
Het is wel zo dat seks vroeger een taboe was, tegenwoordig praat iedereen er openlijk over, dus misschien dat het daarom zo tegenvalt.
Ja inderdaad.

Wat seksualiteit betreft, ik denk dat de leeftijd dat een kind aan seks gaat denken wel verlaagd is, omdat het meer in de media is en dat men er openlijker over praat. Toch vind ik het persoonlijk echt onzin dat 12 of 13-jarigen al seks hebben. Ja dat gezeur over: "ik was er aan toe": imho is het echt belachelijk jong.
Met barbies spelen is misschien een beetje overdreven, ik denk echt wel dat kinderen nadenken over seks, maar waar is het hele zoen-gebeuren gebleven?! Gebeurt dat tegenwoordig al op je 9e? Iedereen moet het zelf weten hoor, maar als je kijkt naar het niveau wat twee onvolgroeide vmbo'ertjes hebben en wat zij seks noemen, denk ik dat het onderzoek nog een hele andere uitkomst zou kunnen hebben/krijgen.
Oud 08-11-2002, 12:48
Gatara
Gatara is offline
Kinderen van 11 en 12 jaar zijn zich net lichamelijk aan het ontwikkelen en zover ik weet zichzelf (lichamelijk) aan het onderzoeken.
Als ik de media moet geloven (waaronder de muziekzenders)
is het heel normaal dat je altijd maar sex moet hebben.
En een kind dat net volwassen begint te worden, meent dat je daar niet vroeg genoeg bij kan zijn.

Jezus, man. Blijf kind zolang je kunt! Da's de fijnste periode van je leven...... believe me
Laat je toch niet indoctrineren door een zogenaamd - hoe moet ik me gedragen- beeld.
Ben jezelf en leef vrij zoals jij dat wilt (als je er maar geen
wetten mee overtreedt )!
Met citaat reageren
Oud 08-11-2002, 13:31
Verwijderd
Citaat:
Marlous schreef:
Ja inderdaad.

Wat seksualiteit betreft, ik denk dat de leeftijd dat een kind aan seks gaat denken wel verlaagd is, omdat het meer in de media is en dat men er openlijker over praat. Toch vind ik het persoonlijk echt onzin dat 12 of 13-jarigen al seks hebben. Ja dat gezeur over: "ik was er aan toe": imho is het echt belachelijk jong.
Met barbies spelen is misschien een beetje overdreven, ik denk echt wel dat kinderen nadenken over seks, maar waar is het hele zoen-gebeuren gebleven?! Gebeurt dat tegenwoordig al op je 9e? Iedereen moet het zelf weten hoor, maar als je kijkt naar het niveau wat twee onvolgroeide vmbo'ertjes hebben en wat zij seks noemen, denk ik dat het onderzoek nog een hele andere uitkomst zou kunnen hebben/krijgen.
ik heb een redelijk geheugen en weet nog aardig wat ik toen ik 11/13 jaar was dacht en deed, en sex is zeker tot mn 14/15 de maar iets lacherigs geweest, alhoewel ik vanaf eind twaalf ertoe in staat was.
het lijkt me dan ook zeer logisch dat deze statistieken enkel voor meisjes gelden, en zeker voor die meisjes die te vroeg een fancy lezen. ik heb overigens van een insider gehoort dat de meeste ingezonden brieven bij zulke sexrubriekjes worden bedacht, maar dat aan de andere kant sommige extreme brieven wel degelijk echt zijn. dus meisjes van elf die sex hebben komt zeker voor alhoewel het er toch zeker niet meer zullen zijn dan één op de duizend (duimzuigschatting) denk ik. het merendeel van die ontmaagde leeftijdsgroep zal wel dertien zijn geweest.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2002, 18:14
Dr.FEY
Dr.FEY is offline
kijk ik ben 15 en denk dus als jongen al aardig aan sex en ik denk wel meedere jongens van mijn leeftijd en nu had ik dus tog liever naar VMBO gegaan op men 11de
Oud 10-11-2002, 18:30
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Dr.FEY schreef:
kijk ik ben 15 en denk dus als jongen al aardig aan sex en ik denk wel meedere jongens van mijn leeftijd en nu had ik dus tog liever naar VMBO gegaan op men 11de
Heerlijk he,.. die hormoontjes....
Met citaat reageren
Oud 10-11-2002, 20:48
smak!
smak! is offline
tis tog belachelijk
Oud 10-11-2002, 20:50
Dr.FEY
Dr.FEY is offline
haha ik snap nog steeds niet waarom vrouwen daar later mee beginnen zou een stuk makkelijker voor de jongens zijn als ze net zo vroeg beginnen
Oud 10-11-2002, 21:42
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Dr.FEY schreef:
haha ik snap nog steeds niet waarom vrouwen daar later mee beginnen zou een stuk makkelijker voor de jongens zijn als ze net zo vroeg beginnen
Omdat vrouwen geestelijk volwassener zijn.

(nu tevreden?)
Met citaat reageren
Oud 10-11-2002, 21:43
Dr.FEY
Dr.FEY is offline
nee vin nogal jammer maarre welke meiden zijn dan wel snel?
Oud 10-11-2002, 21:46
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Dr.FEY schreef:
nee vin nogal jammer maarre welke meiden zijn dan wel snel?
Ga naar een hoer ofzo als je zo nodig moet, maar val dit forum niet lastig met je puberaal gedoe.

Jezus.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2002, 21:48
Dr.FEY
Dr.FEY is offline
KUNNEN WE DAN NIKS MEER GOED DOEN? PUBERAAL GEDRAG IK BEN TOG GODVER EEN PUBER OF NIET SOMS DOE NIET ZO VOLWASSEN KAN IK OOK ZEGGEN. EN AL MOEST IK NAAR DE HOEREN ZOU IK BIJ JOU AANKLOPPEN
Oud 10-11-2002, 21:50
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Dr.FEY schreef:
(...)
Dat begint al ergens op te lijken

(maar even serieus: jouw reactie had niet echt een bijdrage in deze discussie, toch? Daar is het sexualiteitsforum voor )

(overigens ben ik veels te duur )
Met citaat reageren
Oud 10-11-2002, 21:51
Dr.FEY
Dr.FEY is offline
ten eerste moet je een stuk terug kijken want toen had ik ook een bericht neer gezet.

en ten tweede ik ben rijker dan jij denkt
Oud 10-11-2002, 22:00
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Dr.FEY schreef:
ten eerste moet je een stuk terug kijken want toen had ik ook een bericht neer gezet.

Deze?
"kijk ik ben 15 en denk dus als jongen al aardig aan sex en ik denk wel meedere jongens van mijn leeftijd en nu had ik dus tog liever naar VMBO gegaan op men 11de "

Goed.. dan moet je me even ophelderen over hoe je dacht toen je 11 was.
Dat je NU aardig (veel) aan sex denkt, lijkt me wel normaal (dat je het doet is nog een tweede).

Citaat:

en ten tweede ik ben rijker dan jij denkt
Niet zo rijk
Met citaat reageren
Oud 10-11-2002, 22:41
Folklore
Folklore is offline
die leefdtijd dacht ik nog niet eens aan seks.
Toen was ik nog rein en puur
Oud 10-11-2002, 23:24
Verwijderd
Vrij dubieus...denk wel dat het waar is trouwens...deze wereld ontaardt.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten