Advertentie | |
|
![]() |
|
Ik denk dat ik het eens ben met de Secreet. Tenminste als ik snap wat zij bedoelt. Ik vond hier niets moois aan, en dat er spelfouten in zitten (die had ik trouwens ook in mijn dingetje
![]() Het hele gedicht is een grote herhaling van zinnen die eigenlijk hetzelfde betekenen en hetzelfde inhouden. Het lijkt in structuur wellicht op dat gedicht van Andreus (vrijwel het enige gedicht dat men kent van hem, de grote nederlandse dichter van het licht!) maar als je ze naast elkaar legt zie je al gauw waarom dit gedicht het niet heeft: de voorbeelden zijn cliché, waar HA schrijft over kinderen die nog jong genoeg zijn om iets te begrijpen (sjow!) lees je hier van uren kijken naar iemand. Wellicht ook zie je nu dat deze voorbeelden allemaal eenzinnig zijn, te kort van stof, van verbeelding en van inhoud. Goed goed goed. Ik heb trouwens ook helemaal niet het gevoel dat dit gedicht af is, het einde is daar niet sterk genoeg voor. Waarom ik dit gedicht tenslotte heb gelezen is omdat het hier staat om gelezen te worden, en om een mening tegen zich aangeslingerd te krijgen. Of het een positieve of negatieve is, maakt dat veel uit? |
![]() |
|
![]() |
Het gevoel is wel duidelijk, maar ik vind het ook niet een geweldig gedicht. Niet echt orgineel. (en spelfouten vind ik op zich niet heel erg, maar de spelfouten die hier in staan vind ik wel erg.)>Houw, graaf.
Maar goed, het is eigenlijk ook allemaal al wel gezegd. Groet.
|
hmm.. beetje zo'n 1 minuut gedicht die iedereen uit zijn kop kan knallen. niet bijzonder vind ik het.
nu vraag ik me af he wat durf je dan wel? enne het valt me op dat je in het gedicht in herhaling valt. de zin "Ik zou er veel meer voor je willen zijn, maar dat durf ik niet" is de hele essentie van het gedicht. en dat zegt opzich een hoop over de inhoud
|
Verwijderd
|
Hey!
Ik kan er niet eeuwig naar kijken, maar ik vind dat je wel je eigen gedachten op papier mag zetten en als dit die van jou zijn vind ik ze mooi. iedereen is anders en heeft ook andere gedachten, dat maakt een persoon uniek, en ook dit gedichtje. WANT als je erover nadenkt is het wel precies wat je zeggen wilde of niet?!?! Kusjes Vera |
![]() |
|
Ik vind je gedicht heel erg mooi,en voor de gene die over spelfouten lopen te knkre,dat maakt geen fok uit,het gaat om de schrijfstijl en niet om spelfouten,ja toch?
||
![]() |
Citaat:
Nee toch!, Da8 het niet. Als de spelfouten zo duidelijk en "erg" zijn als hierboven, dan vind ik dat Super storen en maakt het, het voor mijn gevoel al een stuk minder!. Wat is het nou voor een moeite, je gedicht nadat je het hebt ingezonden, evn bij langs te gaan, om te kijken naar de groffe spelfouten?> deze er eventueel uit te halen door het te wijzigen. Is dat nou zo moeilijk?. Als je wilt dat je gedicht een beetje serieus wordt genomen, doe er dan ook wat je moeite voor.
|
Als ik terugblik op wat ik net gelezen heb denk ik 'dat durf ik niet'.
Wat bedoel ik hiermee? Ik heb gevoel dat het 'niet durven' tevaak herhaald wordt. Herhaling komt vaak voor in gedichten, en vaak is het ook erg mooi, hier is het alleen een beetje teveel. Ik denk dat dit komt omdat er rond deze herhaling niet veel meer wordt gebouwd van sfeer en verhaal. Je benoemd de dingen teveel en houdt die vaste structuur van: ... durf ik niet ... durf ik niet ... durf ik niet... durf ik niet Mooier had kunnen zijn: ...durf ik niet want .... en.... maar dat durf ik niet Ik durf niet ... Is het een beetje duidelijk? Ik bedoel dus maar dat je bij het hanteren van een andere structuur ook meer vrijheid zou hebben om bepaalde sfeerplekken in het gedicht te krijgen, om er wat meer verhaal in te brengen. Je einde vind ik toch nog het sterkste van het gedicht. Eigenlijk is die regel dan wel weer goed. Wat ook leuk had geweest in dit gedicht is een contra element zoals ' maar... durf ik wel.' Wat betreft de spelfouten in een gedicht: Dit vind ik ook wel belangrijk. Als je een gedicht schrijft gaat het niet alleen om de woorden, het gaat om hoe je de regels bouwt, welke strructuur, je leestekens, en je taalgebruik en correctheid. Al deze dingen bepalen mee of een gedicht goed of niet goed is.
||
Citaat:
Danny
||
![]() |
Citaat:
Natuurlijk gaat het ook om de betekenis die het gedicht uitstraalt, maar niet alleen!. Ik begrijp het gedicht, ook mét de fouten er in, maar het gaat mij gewoon om het feit dat een goed gedicht qua stijl, techniek en taalgebruik correct moet zijn.(orginaliteit ook belangrijk!) En natuurlijk komt de dichterlijke vrijheid ook wel eens de hoek om kijken, maar de letterfouten in dit gedicht zijn wel heel duidelijk en horen er gewoon uit te zijn!. Naar mijn mening post je, je gedicht hier met de intentie, opbouwende kritiek(feedback) te krijgen/ontvangen, zodat je gedicht er beter op wordt en je dit ook weer mee kan "nemen" naar je volgende gedicht. Als je daar niet mee kan omgaan, kan je naar mijn idee beter een andere forum opzoeken.... Ik zou wel graag een reactie willen van de schrijver van het gedicht, hoe er tegen de feedback wordt aangekeken, eerder zeg ik niet iets meer.(lijkt mij wel zo netjes).
Laatst gewijzigd op 12-01-2003 om 10:08. |
![]() |
|
na heel aandachtig lezen heb ik 1 spelfout gevonden,zo graaf tegen graaf in plaats van graag maar so whut over spelfouten lees je standaart overheen
![]()
||
Citaat:
Je geeft aan dat volgens jou een gedicht grammaticaal correct, volgens de spellingsregels voldoende opgebouwd en door de Van Dale goedgekeurd pas geplaatst mag worden? Ik wil je er even aan helpen herinneren dat dichten voor iedereen is; ook de mensen die minder begaafd zijn in het vormen van volgens het groene boekje correct in elkaar stekende zinnen. Iedereen; ook mensen die niet afgestudeerd zijn aan een of andere hogeschool voor letterkunde. Als ik voor mn verjaardag een cadeautje krijg, maakt het niet uit of het mooi ingepakt is met strikje er op, of in een gebruikt boterhamzakje aangeboden wordt. Het gaat om de boodschap, de inhoud van het cadeautje, of dit geval gedicht. Danny
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Het gedicht is -zoals ik al heb gezegd- matig tot slecht. Waarom? Ik vind het te duidelijk. Er zit geen enkel ritme in. Er is een storende herhaling en ik vind het gevoel te sterk overdreven. Het komt over alsof het in minder dan een minuut gewoon even op papier is gezet en de naam 'gedicht' heeft gekregen. Er zou zoveel meer in hebben kunnen zitten. Het eindigt plotseling, afgekapt. Alsof je opeens geen zinnetjes meer met 'durf ik niet' hebt kunnen verzinnen. Je begint in een redelijk aardig ritme, terwijl je er dan opeens het graf van de moeder bijhaalt. Dat loopt gewoon niet, het is nutteloos. Het enige wat het toevoegt, is dat de lezer weet wat er is gebeurd. Niet nodig, houd wat achter. Dat maakt het lezen vaak nog leuker ook. Code:
Maar dat durf ik niet Ik kan uren naar je kijken Ik zou altijd bij je willen blijven Maar dat durf ik niet.. Ik had je zo graag getroost Ik zou er voor je willen zijn Maar dat durf ik niet.. Ik zou graag tegen je willen zeggen Hoeveel ik eigenlijk van je hou Maar dat durf ik niet.. Ik ben bang Zo bang om zonder jou te leven Ookal durf ik eigenlijk niet... |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Vrije tijd |
Wil fuiven maar durf niet. __JustAGirl__ | 2 | 18-08-2015 20:08 | |
Seksualiteit |
ik durf niet hoop | 9 | 25-03-2013 19:18 | |
Seksualiteit |
Durf niet klaar te komen klaaaar | 33 | 27-07-2012 12:53 | |
Seksualiteit |
Durf niet klaarkomen Michael19 | 9 | 20-10-2011 19:12 | |
Liefde & Relatie |
Ik durf niet af te spreken met een jongen. hartjesanne | 2 | 09-11-2010 23:38 | |
Seksualiteit |
Ik durf niet verder Sperzieboon | 19 | 31-12-2004 17:22 |