Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-01-2003, 00:41
Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Ik ging gezellig weg vanavond.. krijg ik t ineens heel erg warm, misselijk,overal spierpijn, duizelig..

en diz nu al de hele avond zo....

Ik heb dit nog nooit gehad...
Oud 04-01-2003, 06:43
Martin
Martin is offline
Vooral duizelijk met opstaan? Dan kon je wel eens een te lage bloeddruk hebben. In dat geval is het raadzaam om even wat producten te eten waar zout in zit. Bijvoorbeeld zoute drop.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2003, 09:50
Gothic
Gothic is offline
heb je goed gegeten afgelopen dagen en goed geslapen?
Oud 04-01-2003, 09:58
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef:
heb je goed gegeten afgelopen dagen en goed geslapen?
Of misschien krijg je de griep ofzo?
Met citaat reageren
Oud 04-01-2003, 10:11
Verwijderd
Of je bent gewoon heel moe. En je kan ook te weinig gegeten hebben (denk hierbij vooral aan zout idd, en suikers).
Met citaat reageren
Oud 04-01-2003, 12:32
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef:
Of misschien krijg je de griep ofzo?
hier dacht ik dus ook aan
Met citaat reageren
Oud 04-01-2003, 21:21
Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Ik loop de laatse tijd erg te sukkelen met eten idd (zie psychologie)

maar is dan de enige oplossing fatsoelijk eten....?..
Oud 04-01-2003, 21:44
gothicje
gothicje is offline
Citaat:
Aragnabite schreef:

ja denk het eigenlijk wel...
je lichaam heeft voeding nodig om normaal te funcitioneren, om het even kort te houden
Oud 05-01-2003, 10:10
iamre18
iamre18 is offline
Citaat:
gothicje schreef:
ja denk het eigenlijk wel...
je lichaam heeft voeding nodig om normaal te funcitioneren, om het even kort te houden
Ja. Als je niet goed eet, ga je vaak een stuk minder functioneren en kan je lichamelijke klachten krijgen. (je lichaam weet niet waar ze aan toe is) Als ik je zo hoor Arganabite, zal het eerder de griep zijn. Maar, het niet goed eten, kan ook bepaalde symptomen veroorzaken, of het ziek zijn verergeren. Ben je al naar de huisarts geweest?
Oud 05-01-2003, 11:01
Verwijderd
Citaat:
Aragnabite schreef:

Jup. Als je ook nog ziek bent is de enige manier om je weerstand weer te verhogen (en dus beter te worden) goed eten.

Suc6
Met citaat reageren
Oud 05-01-2003, 17:14
feline
feline is offline
Citaat:
Aragnabite schreef:

Ja, dat betekent niet dat je ontzettend veel moet eten. Maar je lichaam heeft bepaalde voedingsstoffen nodig. Als hij dat niet krijgt, vermindert je energie en krijg je de klachten die je had. Ik weet niet wat er aan de hand is met je eetgedrag (so correct me if i'm wrong) , maar misschien kan je beter een dietiste om hulp vragen dan zelf proberen af te vallen op een verkeerde manier.
Oud 05-01-2003, 17:20
mood indigow
mood indigow is offline
jah als jke weinig eet en ook weinig wwerstand hebt..
dan word je lichaam zwak.
dus het is een teken van zwakte.

aanrader: goed eten, op tijd naar bed, veel vitamines eten(fruit etc..)
Met citaat reageren
Oud 05-01-2003, 17:26
snoopy
snoopy is offline
klinkt mij in de oren als een beginnend griepje. Ik voel me iig altijd zo als ik griep krijg.
Oud 06-01-2003, 11:35
Herrie
Herrie is offline
Citaat:
Aragnabite schreef:

Ja! 70% van de lichamelijke klachten waarvoor mensen naar de huisarts gaan, wordt veroorzaakt door voeding!

Vaak zijn het tekorten aan bepaalde vezels, mineralen en vitaminen. Vitaminentabletten kunnen al aardig wat helpen!
Met citaat reageren
Oud 07-01-2003, 15:30
Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Citaat:
snoopy/mamo schreef:
klinkt mij in de oren als een beginnend griepje. Ik voel me iig altijd zo als ik griep krijg.

Die griep heb ik nu intussen.

Maar omdat k vaak erg moe ben moes k vandaag bloedprikken, en die lui hadden me bijna daargehouden wegens bloedtekort omdat k flauwviel NA t bloedprikken en sowieso al bleek was
Oud 07-01-2003, 20:42
Verwijderd
Citaat:
Aragnabite schreef:
Die griep heb ik nu intussen.

Maar omdat k vaak erg moe ben moes k vandaag bloedprikken, en die lui hadden me bijna daargehouden wegens bloedtekort omdat k flauwviel NA t bloedprikken en sowieso al bleek was
Van te weinig eten kun je ook moe worden en je slap voelen. Zeker als er een griepje aan zit te komen. Wat iemand al zei, als je lichaam ziek is (geweest) dan heeft het ook eten nodig om op te knappen. Zie het als een auto; die rijdt zonder benzine/gas ook niet; eten is de brandstof voor je lichaam, zonder brandstof doet je lichaam niet wat er van hem/haar verwacht wordt, net als een auto.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2003, 20:46
~Sjeherazade~
~Sjeherazade~ is offline
Als je niet eet heb je geen weerstand, en dat weet je volgens mij zelf ook
Met citaat reageren
Oud 10-01-2003, 19:38
Joehoedith
Joehoedith is offline
heb je dat vaker gehad anders denk ik dat het gewoon een warmte toeval was dat kan nog wel eens gebeuren als het warm is op een feestje en je iets te warm heb gekleed op iets te veel alcohol heb gehad
Met citaat reageren
Oud 12-01-2003, 14:41
June bug
June bug is offline
T kan idd gewoon liggen aan je levensritme, dus eten, slapen, en andere dingen die met gezond of niet gezond leven te maken hebben... Dus probeer iig goed te eten, en genoeg te slapen...
Goed dat je bloed hebt laten prikken, daar kunnen ze misschien wel iets uithalen... Al gedacht aan bloedarmoede? Wat t ook kan zijn (ik noem maar iets) hyperventilatie? Dat wil niet meteen zeggen dat je daar aanvallen ofzo van moet hebben, maar als een normaal mens 10 keer in een minuut ademt en jij bijv. 12 keer, kun je daar de gevolgen al van merken... dat is dus gwn een kwestie van verkeerd ademen... Ook daarvan kun je je duizelig en misselijk voelen, en het ineens heel warm krijgen...
Of als er iets is wat je bezighoudt, iets wat je niet lekker zit of bezighoudt.. problemen ofzo... Ook daar kan je lichaam een reactie op geven...
Ik zou iig beginnen met zorgen dat je goed en genoeg eet (veel groenten, fruit, en melkproducten) en genoeg slaapt, en dat misschien in combinatie met vitamine-tabletten, en kijken hoe het dan gaat... Ik hoop dat het gauw beter gaat
Oud 14-01-2003, 17:45
p-chez
p-chez is offline
Goed eten is nooit verkeerd idd. Je lichaam heeft veel vezels, vitaminen en mineralen nodig.
Ook erg belangrijk (net zo belangrijk) is goed slapen. En dan niet dat Ubermann-gedoe van Scimmia, maar echt, goed slapen. In het NREM-slaap-gedeelte van je slaap gaat je lichaam namelijk bezig met het 'repareren' zeg maar.

Regels voor berichten