Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-01-2003, 11:57
ZuivereZien
ZuivereZien is offline
Heeft er hier iemand informatie over het uitgeven van een bundel(spirituele wijsheden en persoonlijke sprituele aanzichten*in verhaalvorm* met betrekking tot actuele en probleem punten) .Ik wil graag reacties met inhoud!

Alvast bedankt voor de moeite!
Oud 09-01-2003, 12:38
Verwijderd
Je kan het altijd in eigen beheer uitgeven. Het idee is dat je dan een smak geld betaald en dat een bepaald bedrijf je werk bijeenschraapt, wat verzorgd en een stuk of tien (of meer als je wilt) boeken voor je bindt. Ik neem aan dat ze even goed zijn als wanneer een 'echte' uitgeverij het doet.

Het is natuurlijk leuk om deze boeken vervolgens zelf te gaan verkopen (je kan ze vaak, met overleg van de eigenaar in een winkel leggen voor ongeveer 40% van de opbrengst) of cadeau geven.

Het nadeel alleen is dat het niets zegt over hoe goed je werk gevonden wordt door iemand die er verstand van hebt. Het is een soort achterdeur in een literaire circuit en je hebt niets om echt trots op te zijn, is mijn mening.

De oude methode is om je manuscript op te sturen naar uitgevers die overeenkomen met wat jij schrijft. Het nadeel hiervan is dat zij al zoveel binnengestuurd krijgen, dat je inleidende brief goed genoeg moet zijn om te lezen en je eerste paar bladzijden pakkend genoeg moeten zijn om verder te lezen, anders leggen ze je snel naast zich neer en krijg je geen reactie. De kans dat je uitgegeven wordt is dan niet groot.

Je kan die kans vergroten door in tijdschriften te publiceren of mee te doen aan wedstrijden. Daarmee kan je een literaire CV opbouwen, die het altijd goed doet als je een manuscript opstuurd.

De kern van het verhaal is in iedergeval dat je talloze keren afgewezen zal worden (tenzij je een overdonderend talent bent, maar daar kan ik niet over oordelen) en dat je niet moet opgeven.

Succes.

LUH-3417
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten