Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-12-2002, 16:13
Abstract
Abstract is offline
Ja, nog zo'n topic...

Het komt erop neer dat ik verliefd ben op iemand van 24 (in maart 25) en zelf 17 ben. Hij ziet mij ook wel zitten, maar vindt het leeftijdsverschil te groot om iets te beginnen.

Ik leerde hem ongeveer 6 maanden geleden kennen en na een tijdje vond ik hem leuk. Een maand geleden zijn we met elkaar naar bed geweest, maar het zou nooit meer gebeuren want we konden het eigenlijk niet maken. Toch kwam er een tweede keer, en een derde etc, maar het stond nog steeds voorop dat het geen relatie zou worden en dat wij dus ook vooral niet verliefd op elkaar moesten worden (op dat moment was ik dat ook niet.) Na 3 weken zijn we ermee gestopt omdat m'n het voor bepaalde mensen in mijn omgeving nogal moeilijk was.

Maar de spanning bleef er en deze week zijn er wat dingen gebeurd die me heel erg aan het denken hebben gezet. Vrijdag hebben we gewoon een leuke avond gehad, niets stouts gedaan behalve aan het eind van de avond een heel lief afscheidszoentje van hem. We hadden het er die avond over gehad dat ik op zich wel een relatie zou willen proberen, en toen waarom hij niet.
Hij gaf toe dat hij wel jaloers zou zijn als hij mij met een andere jongen zag, en zei dat als ik een paar jaar ouder was geweest het helemaal geen probleem zou zijn. Zaterdag bleven we allebei op een verjaardag slapen en ben ik midden in de nacht bij hem in bed gekropen zonder een woord te zeggen, hij protesteerde ook niet. We hebben verder toen ook helemaal niets schokkends gedaan, alleen een beetje liggen knuffelen en zoenen.

Hij heeft gewoon aan me toegegeven dat hij me wel heel erg leuk vindt en er is duidelijk toch iets tussen ons, spanning. Maar toch blijft hij haken achter dat leeftijdsverschil, is dat dan echt zo belangrijk of is het gewoon een manier om mij een hardere afwijzing te besparen? 7/8 jaar is toch niet zo veel als de jongste 17 is?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-12-2002, 16:20
Methuselah
Methuselah is offline
je zegt 't zelf al, nog zo'n topic...

mij lijkt 't tot nu toe vooral 'n sexrelatie te zijn geweest als ik 't zo mag stellen

ik persoonlijk vind 't leeftijdsverschil tussen jullie beiden niet erg van toepassing, je bent ten slotte al 17 en redelijk 'van de wereld' Dat hij het er moeilijk mee heeft kan ik begrijpen, jij gaat nog naar school, hij werkt waarschijnlijk al enzo, waarschijnlijk schrikt de confrontatie tussen jullie twee (verschillende) werelden hem af. Misschien ook reacties van zijn vrienden die gemaakt werden (als jij er niet bij bent) kunnen daartoe bijdragen. Je moet het er nog maar eens met hem over hebben, waarom hij zo over die leeftijd struikelt, dan geraak je volgens mij wijzer En als hij rond de pot blijft draaien, dan is 't volgens mij idd omdat hij je 'n "zwaardere" afwijzing wilt besparen, wat je ook moet kunnen respecteren.
Oud 30-12-2002, 17:04
@Moon
@Moon is offline
Hoi, leeftijdsverschil is op t eerste gezicht misschien een beetje groot, maar toen ik op mijn 17 was had ik ook een vriendje van 24. Daarnaast woonde hij ook nog eens best ver van mij vandaan. Ik in DenHaag en hij omgeving A'dam. Maar ondanks dat zijn we toch een relatie aangegaan. Maar helaas is het na ongeveer 1 a 2 maanden uitgegaan, omdat we elkaar zo weinig konden zien. Het probleem was dus de afstand, niet t leeftijdsverschil.
t kan best, jullie zitten tenslotte toch ongeveer in dezelfde levensfase. Hij werkt weliswaar al, maar jij bent ook al groot en wijs genoeg dus tsja.... misschien moeten jullie zoals Methuselah zegt nog eens goed praten.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2002, 19:15
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
tja, k vind het op zich wel meevallen. maar als hij het te groot vindt, is dat nou eenmaal zo.

het komt zo over alsof hij je voor de sex gebruikt
wel met je naar bed gaan, maar je ondertussen wel te oud vinden. maar ok, je hebt wel toegestemd dus eigenlijk heeft hij niks fouts gedaan.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2002, 21:42
Starfish
Starfish is offline
Ik ben 17, mijn vriend 23. Hij woont in schiedam, ik in eindhoven. Je kunt het altijd proberen, als het voor jullie allebei geen probleem is tenminste, daar moet je zelf achterkomen.
Oud 31-12-2002, 18:20
Verwijderd
Voor mij is leeftijd niet meer belangrijk. Ik was verliefd op een jongen die 1,5 jaar jonger is (ik bijna 18 hij net 16). Dat verschil lijkt niet zo veel maar het komt niet veel voor dat de jongen jonger is. Ik kreeg heel veel kritiek maar heb toch mijn hart gevolgd. Ik hield wel in mijn achterhoofd dat het fout kon gaan. Na twee maanden ging het dan ook fout, maar dat neemt niet weg dat ik twee geweldige maanden heb gehad!
Met citaat reageren
Oud 31-12-2002, 22:22
RoSaLiNi
RoSaLiNi is offline
(roos)

Leeftijd is wel belangrijk, omdat je op verschillende leeftijden in verschillende levensfasen verkeerd. Natuurlijk verschilt dat per persoon blabla, maar toch let ik er altijd goed op,
Met citaat reageren
Oud 02-01-2003, 11:12
)Vampje(
)Vampje( is offline
Ik ben zelf 17 (OK, bijna 18) en mijn vriend is 25. Het geeft niet echt problemen. Ik hecht sowieso weinig waarde aan leeftijd, zolang hij maar een stuk ouder is dan ik. Maar als dat zo is, heb ik verder geen grenzen.
Met citaat reageren
Oud 02-01-2003, 15:28
Destrøyer
Destrøyer is offline
het ligt eraan in welke leeftijd de beide partijen zijn. Als IK iets zou willen met iemand die 7/8 jaar jonger is, dan klopt er iets niet in mijn bovenkamer, dat zou dan een kind van 8 zijn...

MAAR, als je beide volwassen bent maakt het niets meer uit. Ik ken mensen bij wie er een leeftijdsverschil van 17 jaar (!) in zit (man was vroeger wiskundeleraar van zijn vrouw) maar toch een goed huwelijk is gebleken...
Met citaat reageren
Oud 03-01-2003, 20:42
Verwijderd
verschil maakt niet uit.. wel hoe oud het meisje is op die leeftijd..

als je nog maar in het begin van de puberteit zit als meisje en de jongen is ver in de 20 denk ik dat het meisje al gauw onbewust een vaderrol zoekt in hem, en hij een ideale sexpartner in het meisje.. .ONBEWUST.. ik heb zelf toen ik 16 was iets gehad met iemand van 27, en als ik erop terug kijk begrijp ik waarom. En toch was ik heel erg verliefd toen.

nu is het ong 7 jaar verschil maar merk je het nauwlijks omdat je meer gelijkwaardig bent.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2003, 21:48
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
leeftijd vind ik niet echt belangrijk.. mentale leeftijd is belangrijker..
Met citaat reageren
Oud 03-01-2003, 22:09
Welmoed
Welmoed is offline
Ik weet het niet, het kan wel goed gaan maar ja een 17jarige is natuurlijk wel een stuk naïever en heeft minder ervaring. Het lijkt mij niet erg maar mijn ouders en familie zouden er wel raar van opkijken.
Oud 09-01-2003, 09:19
Abstract
Abstract is offline
Ja, wat nou dus blijkt... Hij wil geen relatie omdat hij me dan uiteindelijk meer zal kwetsen dan als hij me nu gewoon afwijst. Vind ik echt een snertreden, maar ach.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2003, 17:49
mariekegirl
mariekegirl is offline
Citaat:
Abstract schreef:
Ja, wat nou dus blijkt... Hij wil geen relatie omdat hij me dan uiteindelijk meer zal kwetsen dan als hij me nu gewoon afwijst. Vind ik echt een snertreden, maar ach.
hmzz...volgens mij heb ik beetje zelfde probleem als jou
ik ben ook verliefd op een oudere jongen,,, ik 17, hij 23.
ik ben wel met hem gegaan enzo, en wat verder maar hij wilt dus ook geen relatie
beetje problemen heeft ie die hij nog voor zichzelf moet oplossen en alles, en hij denkt dus ook dat ie me meer pijn gaat doen als ie nu wel wat begint en het later uit loopt op fiasco, dus heeft ie nu maar gezegt dat we het beter niet kunnen proberen.
maarja...de spanning blijft volgens mij wel nog tussen ons.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2003, 19:55
Verwijderd
Mjah, ik vind 17 en 24 een veel minder groot verschil dan 15 en 22 bijvoorbeeld, omdat je op je 17e al weer zo veel meer weet dan op de 15e (en op je 19e heb je waarschijnlijk precies hetzelfde). Ik vind het nu eigenlijk overdreven dat hij geen relatie wil, maar wel met je naar bed gaat. Dan moet je allebei niet doen. En omgekeerd, als hij je oud genoeg vind om mee naar bed te gaan, ben je ook oud genoeg om een relatie mee te hebben. Als je elkaar leuk vind heb je nu niet echt meer zo veel om over te zeuren...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten