Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-01-2003, 16:05
Kelleken
Kelleken is offline
hallokes,
ik heb een vraagje en hoop dat jullie me kunnen helpen. het gaat namelijk over de islam. ik ben samen met een vriendin een werk hierover aan het maken en nu zit ik bij de 5 pijlers van de islam. maar heb ik een probleem. ik heb al verschillende werken hier doorlezen en vind als 5 pijlers:
1. Geloofsbelijdenis (Imen)
2. Gebed (salat)
3. Armenbelasting (zakaat)
4. Vasten. (saum)
5. Bedevaart. (hadji)
maar bij verschillende werken vind ik ook nog een ander woord voor de eerste pijler namelijk Shahadah. nu zou ik wel graag weten welk woord het correcte is. Shahadah of Imen of betekenen deze het zelfde?
Oh ja en als jullie me zouden kunnen vertellen uit welke taal dit komt zou dit ook nog een leuk weetje zijn voor men spreekbeurt.
thx
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-01-2003, 16:17
Not for Sale
Not for Sale is offline
Imen is geloof, shahadah getuigenis.

Arabisch.

Daarbij dacht ik dat de bedevaart hadj heette en iemand die die bedevaart deed hadji, maar de site die ik vond noemde bedevaart ook hadji, dus dat zal wel...
Oud 14-01-2003, 16:26
Kelleken
Kelleken is offline
merciekes e. nu kan ik onmiddelijk verder met men werk.
byez
Met citaat reageren
Oud 16-01-2003, 08:03
urbanprotocol
urbanprotocol is offline
Altijd die eeuwige gezeik over de islam wat is dit nou
zoek een andere onderwerp.
Want het boeit jou niet echt .
Ga je spreekbeurt houden over honden of zo
laterz
Met citaat reageren
Oud 16-01-2003, 15:20
Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Citaat:
Kelleken schreef:
hallokes,
ik heb een vraagje en hoop dat jullie me kunnen helpen. het gaat namelijk over de islam. ik ben samen met een vriendin een werk hierover aan het maken en nu zit ik bij de 5 pijlers van de islam. maar heb ik een probleem. ik heb al verschillende werken hier doorlezen en vind als 5 pijlers:
1. Geloofsbelijdenis (Imen)
2. Gebed (salat)
3. Armenbelasting (zakaat)
4. Vasten. (saum)
5. Bedevaart. (hadji)
maar bij verschillende werken vind ik ook nog een ander woord voor de eerste pijler namelijk Shahadah. nu zou ik wel graag weten welk woord het correcte is. Shahadah of Imen of betekenen deze het zelfde?
Oh ja en als jullie me zouden kunnen vertellen uit welke taal dit komt zou dit ook nog een leuk weetje zijn voor men spreekbeurt.
thx
Een marokaans meidje uit onze klas deed haar spreekbeurt over de islam. Het zijn niet volgens mij de 5 pijlers, maar de 5 zuilen had ze het over, ze is trouwens zelf ook volger van het islam. Maar jah, meer weet ik er ook niet over.
Oud 16-01-2003, 16:05
Kelleken
Kelleken is offline
urban hoe kan jij nu weten of dit me interseert of niet jij bent mij toch niet! bovendien is het een godsdienstopdracht en hebben we er de interessantste godsdienst uitgekozen volgens ons. ook die godsdienst waar je het meeste over vindt.
Dank je Ki fighter om me dit te zeggen maar er de 5 zuilen worden ook de 5 pijlers genoemd hoor.
groetjes
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten