Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-01-2003, 22:29
Stinger
Stinger is offline
heyyyyyy

ik zit erover na te denken om bij de NTI een cursus web page designer te volgen, maar ik heb eigenlijk geen idee wat ik me bij het NTI moet voorstellen. Op de site van nti staat wel informatie, maar heeft iemand van jullie ervaringen met de NTI??

En zo ja, zou je daar iets meer over kunnen vertellen?
Als je zo'n ''cursus'' afsluit , hoe zou je dat dan moeten zien in vergelijking met een mbo diploma? zijn deze gelijkwaardig of is een mbo diploma toch beter?

Ik weet het, veel vragen......maar ik hoop dat iemand van jullie ze kan beantwoorden!!

alvast bedankt
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-01-2003, 08:38
Thomas
Thomas is offline
Is op dit site geen informatie te vinden over je problemen? Misschien staat er wel een mooi informatienummer. Ik weet wel zeker dat ze je daar gewoon verder kunnen helpen, en dat is iets wat hier niet echt zal gebeuren, vrees ik.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2003, 09:21
Stinger
Stinger is offline
er kunnen toch mensen zijn die ervaringen hebben met de nti? daarom vraag ik het juist hier.......
Met citaat reageren
Oud 06-01-2003, 09:35
Thomas
Thomas is offline
Citaat:
Stinger schreef:
er kunnen toch mensen zijn die ervaringen hebben met de nti? daarom vraag ik het juist hier.......
Tuurlijk, ik zeg ook niets. Daar heb je helemaal gelijk in. Ik bedoelde alleen te zeggen dat eerstehand informatie van die school beter zal zijn dan de ervaringen die je eventueel hier te horen krijgt.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2003, 10:17
Stinger
Stinger is offline
op school hoor je meestal mooie verhalen......is op de school waar ik nu zit ook, achteraf gezien is het gewoon k*t......

maargoed, ik ben benieuwd of ik er reacties op krijg !
Met citaat reageren
Oud 06-01-2003, 17:21
skyscraper
skyscraper is offline
Ja, je mbo of hbo diploma die je daar haalt is gelijk aan het 'normale' diploma. En het is fijn want je kunt je eigen tijd indelen.....
Oud 06-01-2003, 18:56
Stinger
Stinger is offline
het is inderdaad fijn dat je je eigen tijd kunt indelen, als 't goed is krijg ik morgen de studiegids van de nti binnen, en ik denk dat ik web design ga doen
Met citaat reageren
Oud 06-01-2003, 20:48
skyscraper
skyscraper is offline
Citaat:
Stinger schreef:
het is inderdaad fijn dat je je eigen tijd kunt indelen, als 't goed is krijg ik morgen de studiegids van de nti binnen, en ik denk dat ik web design ga doen
ik doe hbo vrijetijdskunde...
Oud 06-01-2003, 22:01
Stinger
Stinger is offline
maar werk je altijd thuis?
of moet je om de zoveel tijd ook ergens heen om daar aan je opdrachten enzo te werken?
Met citaat reageren
Oud 06-01-2003, 22:25
skyscraper
skyscraper is offline
je werkt het meeste thuis, 2 keer in het jaar heb je tentamens. Dan mag je zelf weten welk tentamen je wilt maken. In ieder geval zo gaaat het bij mij

www.nti.nl

Mail en vraag om dat soort info
Oud 06-01-2003, 22:32
Verwijderd
Ik heb er ooit een cursus havo wiskunde B besteld...paar lessen gemaakt, goede cijfers, maar ik kon het niet echt bij mijn gewone school (havo toen nog) doen, dus heb ik het nooit afgemaakt... Volgens mij zijn de diploma's idd gewoon gelijkwaardig. Voordeel (niet voor iedereen, maar goed, tijdens je werk heb je ook contact met mensen) van een 'gewoon' diploma is dat je meer contact hebt met mensen ed.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2003, 22:35
skyscraper
skyscraper is offline
Citaat:
Leonoor schreef:
Voordeel (niet voor iedereen, maar goed, tijdens je werk heb je ook contact met mensen) van een 'gewoon' diploma is dat je meer contact hebt met mensen ed.
Oud 06-01-2003, 22:36
Verwijderd
Citaat:
skyscraper schreef:
Je zit dan in een klaslokaal, met medestudenten erin en een docent er voor. Dat mis je bij een studie van een instituut als het NTI.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2003, 22:38
skyscraper
skyscraper is offline
Citaat:
Leonoor schreef:
Je zit dan in een klaslokaal, met medestudenten erin en een docent er voor. Dat mis je bij een studie van een instituut als het NTI.
dat is inderdaad waar en dat vragen mensen me ook wel es. Maar ik heb echt genoeg sociale contacten en je hoeft niet lang te reizen en aan leraren heb ik ook geen goede herinneringen
Oud 06-01-2003, 22:42
Verwijderd
Citaat:
skyscraper schreef:
dat is inderdaad waar en dat vragen mensen me ook wel es. Maar ik heb echt genoeg sociale contacten en je hoeft niet lang te reizen en aan leraren heb ik ook geen goede herinneringen
Dat van die sociale contacten geloof ik wel, daar heb je school niet per se voor nodig, denk ik. Maar soms verduidelijkt het, wanneer je dingen samen doet met een medestudent. Of wanneer een docent je iets een keer face-to-face uit kan leggen ipv per brief (knap lastig als je niet precies weet wat je niet snapt (jij een een brief met vraag naar de docent, docent een brief naar jou, jij een brief naar docent, enz. (tenzij ze het tegenwoordig via mail doen (is al iets makkelijker) of dat hij msn of icq heeft oid))).
Met citaat reageren
Oud 06-01-2003, 22:45
skyscraper
skyscraper is offline
Citaat:
Leonoor schreef:
Dat van die sociale contacten geloof ik wel, daar heb je school niet per se voor nodig, denk ik. Maar soms verduidelijkt het, wanneer je dingen samen doet met een medestudent. Of wanneer een docent je iets een keer face-to-face uit kan leggen ipv per brief (knap lastig als je niet precies weet wat je niet snapt (jij een een brief met vraag naar de docent, docent een brief naar jou, jij een brief naar docent, enz. (tenzij ze het tegenwoordig via mail doen (is al iets makkelijker) of dat hij msn of icq heeft oid))).
het gaat allemaal via mail. ( brief mag ook voor mensen zonder i-net ) Maar ik heb het echt nog niet nodig gehad omdat de boeken echt zo zijn geschreven dat je er amper een leraar bij nodig hebt
Oud 07-01-2003, 09:36
Stinger
Stinger is offline
Bedankt voor alle reacties!!
Ik zal voor verdere vragen een mailtje sturen naar de NTI

als 't goed is krijg ik vandaag de studie gids binnen, dus ik ben benieuwd!

thanks everybody!
Met citaat reageren
Oud 08-01-2003, 12:01
skyscraper
skyscraper is offline
Citaat:
Stinger schreef:
Bedankt voor alle reacties!!
Ik zal voor verdere vragen een mailtje sturen naar de NTI

als 't goed is krijg ik vandaag de studie gids binnen, dus ik ben benieuwd!

thanks everybody!
at your service
Reageren

Regels voor berichten