Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-01-2003, 17:47
Deliveran©e
Deliveran©e is offline
maar ik kan alleen info vinden over organisaties die zich daarmee bezig houden of nieuwsberichten over arme landen..

maar ik zoek gewoon algemene info over aids bij kinderen...khad wel 1 site gevonden die dat wel had, maar daar zaten hele moeilijke woorden in die ik zelfs niet snap..

ik weet niet of deze topic hier thuis hoort, ik zou niet weten waar ik em anders zou moeten zetten..

plz help me...
Oud 08-01-2003, 18:17
kastdeur
kastdeur is offline
zoek es op google

en nog een keer
Met citaat reageren
Oud 09-01-2003, 15:25
wondersbestaan
wondersbestaan is offline
Het is niet veel wat ik voor je heb, maar het is iig iets.....Ik heb mijn profielwerkstuk over aids-preventie gehouden en heb dit stukje erin verwerkt:

Het verloop van aids bij kinderen van seropositieve moeders

Aids kent bij kinderen van seropositieve moeders twee verschillende evoluties: een
acuut verloop van de infectie en een chronisch verloop. Een HIV-infectie kan bij baby’s zeer snel verlopen. De baby komt dan niet aan en lijdt aan chronische diarree en koorts. Vaak krijgen ze een longaandoening en allerlei bacteriële infecties. De meeste baby’s met dit acute ziektebeeld sterven al tijdens het eerste levensjaar.
Andere baby’s vertonen een chronisch ziektebeeld. Bij hen worden de lymfeklieren aanhoudend geprikkeld. Ook zij ontwikkelen een longaandoening en worden ziek door allerlei bacteriën. Maar hun immuunsysteem is sterk genoeg om hen een redelijk normaal kinderleven te laten lijden. Toch zullen ze na 5 tot 10 jaar ernstig ziek worden, aids ontwikkelen en uiteindelijk ook sterven.
Oud 09-01-2003, 16:14
~Golvend Badeendje~
~Golvend Badeendje~ is offline
Waarom zoek je dan niet ook dat artikel op over dat kindje wat aids heeft? Stond laatst in de krant.
Oud 09-01-2003, 16:41
MoHaMeDJaLaL
MoHaMeDJaLaL is offline
Sorry..Echt als ik je kon helpen zou ik dat doen!

Ik voel met je mee...
Oud 09-01-2003, 18:50
damaetas
damaetas is offline
in afrika is er een urbanlegend dat je van aids afgeraakt als je een kind verkracht
veel mensen geloven die ook.
Oud 10-01-2003, 08:42
Verwijderd
http://www.nrc.nl/W2/Lab/Profiel/AIDS/zwangerschap.html en http://www.nrc.nl/W2/Lab/Profiel/AIDS/kinderen.html ; daar is ook andere informatie over aids te vinden

En http://www.dma.be/p/hivnet/home.html bv (eerste pagina die google geeft)

Laatst gewijzigd op 10-01-2003 om 08:46.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten