Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Seksualiteit
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-01-2003, 23:48
Verwijderd
Zo vaak hoor je over seks zonder liefde. Maar dat gaat altijd over mensen die geen maagd meer zijn. Maar vind je dat je ook seks kunt hebben als het je eerste keer is met iemand waar je geen liefde (of wat dan ook) voor voelt? Of komen er dan ineens allerlei morele kwesties bij kijken?
Meningen a.u.b. met argumenten.

Bij voorbaat dank
Met citaat reageren
Oud 03-01-2003, 23:53
Methuselah
Methuselah is offline
Ik wil dat die eerste keer toch wel iets speciaals is, dus voor ik sex ga hebben moet ik dat meisje echt wel heel erg graag zien.
Oud 04-01-2003, 00:00
Verwijderd
*fluit*
Met citaat reageren
Oud 04-01-2003, 00:09
Verwijderd
Citaat:
Morgan schreef:
*fluit*
*fluit mee*
Kijk es wat een mooie vogel daar
*schoffelt met voet in grond*
Met citaat reageren
Oud 04-01-2003, 00:26
Verwijderd
Citaat:
Bazz schreef:
*fluit mee*
Kijk es wat een mooie vogel daar
*schoffelt met voet in grond*
Ja idd.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2003, 00:32
Aaaaaart..
Aaaaaart.. is offline
ach, zolang het maar lekker is toch?
Met citaat reageren
Oud 04-01-2003, 00:40
Verwijderd
Citaat:
Morgan schreef:
Ja idd.
ZO WAAR *valt in smaak bij een FB* ... VROUWELIJK nog wel
Met citaat reageren
Oud 04-01-2003, 12:20
angel_girl
angel_girl is offline
Nou je kan je eerste keer beter bewaren voor iemand die je wat langer kent.. dan voel je je meer op je gemak, lijkt mij.
Oud 04-01-2003, 12:23
very drunk driver
very drunk driver is offline
sex wordt altijd als een liefdesdaad gezien maar er zijn ook mensen die het gewoon doen omdat hel lekker is dus waarom niet als jij het niet als liefdesdaad ziet ga ervoor dan
Oud 04-01-2003, 12:25
Verwijderd
Mijn eerste keer was zonder liefde en ik heb er totaal geen spijt van, twas precies de goede persoon.

Ik snap zowiezo al niet waarom mensen altijd zo'n big deal maken van die eerste keer, zo bijzonder is het niet. Dus ik vind dat het idd zonder liefde moet kunnen, als je allebei maar weet waar je aan toe bent. Tis vooral een gevoelskwestie en die kan ik niet zo goed beargumenteren eigenlijk... ik heb gewoon niet zo'n moeite met seks om de lust, en niet om de liefde.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2003, 15:44
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
tomtommertje schreef:
Zo vaak hoor je over seks zonder liefde. Maar dat gaat altijd over mensen die geen maagd meer zijn. Maar vind je dat je ook seks kunt hebben als het je eerste keer is met iemand waar je geen liefde (of wat dan ook) voor voelt? Of komen er dan ineens allerlei morele kwesties bij kijken?

Bij voorbaat dank
Het is inderdaad mogelijk om bij de eerste keer sex met iemand te hebben waar je verder niets voor voelt, mits beide partners het willen. Je argument dat sex zonder liefde altijd betrekking zou hebben op mensen die geen maagd meer zijn gaat in mijn geval niet op, aangezien er bij de eerste vrouw waar ik het mee deed geen sprake was van liefde.
*Er was wel sprake van "betaalde liefde", maar deze uitdrukking heeft niets met liefde als zodanig te maken.*
Oud 04-01-2003, 15:46
Destrøyer
Destrøyer is offline
Citaat:
mathfreak schreef:
*Er was wel sprake van "betaalde liefde", maar deze uitdrukking heeft niets met liefde als zodanig te maken.*
een hoer dus?
Met citaat reageren
Oud 04-01-2003, 16:06
damaetas
damaetas is offline
Citaat:
tomtommertje schreef:
Maar vind je dat je ook seks kunt hebben als het je eerste keer is met iemand waar je geen liefde (of wat dan ook) voor voelt?
nee ik vind van niet. en ik ben blij dat ik het niet gedaan heb toen ik de gelegenheid kreeg.
Oud 04-01-2003, 16:11
Lievkleinmeisje
Lievkleinmeisje is offline
Nee hoeft niet denk ik . Zelf heb ik het niet gedaan iig. De eerste keer onthou je toch wel, of het nou om de liefde ging of niet.
Alleen ben je de eerste keer zenuwachtig ( er ) omdat je niet weet wat je moet verwachten. en daarom is het relaxter om te doen met iemand die je kent en vertrouwt.
Oud 04-01-2003, 16:13
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
Reptile schreef:
een hoer dus?
Ik geef persoonlijk liever de voorkeur aan het woord prostituée. Het betekent hetzelfde, maar komt naar mijn idee minder negatief over. Ja, het was inderdaad een prostituée.
Oud 04-01-2003, 16:24
elledc
elledc is offline
Citaat:
mathfreak schreef:
Ik geef persoonlijk liever de voorkeur aan het woord prostituée. Het betekent hetzelfde, maar komt naar mijn idee minder negatief over. Ja, het was inderdaad een prostituée.
ow
Met citaat reageren
Oud 04-01-2003, 17:39
Tox
Tox is offline
Mijn eerste keer was ook sex zonder liefde, tja of je daar zo trots op kunt zijn weet ik nie, ja we waren beide behoorlijk zat en ja kwam er gewoon van. Had persoonlijk toch de eerste keer met iemand gedaan van wie ik hield, maar ja.
Oud 04-01-2003, 18:04
DarkCat
DarkCat is offline
Citaat:
Tox schreef:
Mijn eerste keer was ook sex zonder liefde, tja of je daar zo trots op kunt zijn weet ik nie, ja we waren beide behoorlijk zat en ja kwam er gewoon van. Had persoonlijk toch de eerste keer met iemand gedaan van wie ik hield, maar ja.
Ongeveer mijn verhaal.. ook mijn eerste keer was met iemand waar ik verder niks mee had behalve seks. Het is daarna ook niks fatsoenlijks meer geworden. Ik vond het wel cool, maar achteraf gezien.. tsjah..
Oud 04-01-2003, 18:08
Studentje
Studentje is offline
Het kan, natuurlijk. Maar of het wenselijk is, ik weet het niet. Ik denk dat het toch wel wat toevoegt als je het de eerste keer wel doet met iemand waar je van houdt.
Oud 04-01-2003, 18:30
Destrøyer
Destrøyer is offline
Citaat:
mathfreak schreef:
was dat in dienst?
Met citaat reageren
Oud 04-01-2003, 19:00
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
Reptile schreef:
was dat in dienst?
Nee, ik ben nooit in dienst geweest. Bovendien was ik op dat moment al 25.
Oud 04-01-2003, 19:18
Destrøyer
Destrøyer is offline
Citaat:
mathfreak schreef:
Nee, ik ben nooit in dienst geweest. Bovendien was ik op dat moment al 25.
schijnt vaak te gebeuren dat "groentjes" ff naar de hoeren worden gebracht door mede-soldaten
Met citaat reageren
Oud 04-01-2003, 19:29
Iotje
Iotje is offline
Citaat:
tomtommertje schreef:

Bij voorbaat dank
Tuurlijk kan dat!!! Als je zelf er helemaal achter staat, weet dat je er klaar voor bent en er geen moeite mee hebt...waarom nie??
Oud 04-01-2003, 19:54
the_conquer
the_conquer is offline
Der is nog iets verrotter dan sex zonder liefde:

Liefde zonder sex ...
Oud 04-01-2003, 20:09
Verwijderd
Citaat:
Bazz schreef:
ZO WAAR *valt in smaak bij een FB* ... VROUWELIJK nog wel
Nu heb je het ver geschopt hoor
Met citaat reageren
Oud 04-01-2003, 20:55
DarkCat
DarkCat is offline
Citaat:
the_conquer schreef:
Der is nog iets verrotter dan sex zonder liefde:

Liefde zonder sex ...
Ligt eraan of de liefde wél beantwoord wordt..
Oud 04-01-2003, 21:36
Verwijderd
Ik denk dat de eerste keer toch wel het beste met liefde kan gebeuren. De eerste keer is toch een beetje spannend, en 'eng'. Je voelt je natuurlijk het best op je gemak bij iemand waar je veel om geeft. Waarschijnlijk is sex met iemand waar je echt super verliefd op bent ook net iets lekkerder, of anders, dan zomaar iemand.

Laatst gewijzigd op 04-01-2003 om 21:38.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2003, 22:31
murwari
murwari is offline
Is geen echte seks.
Oud 05-01-2003, 15:55
Verwijderd
natuurlijk kan dat wel... ook bij de eerste keer...
ik denk alleen wel praktisch is dan dat het op z'n minst iemand is die je vertrouwt... of je moet gewoon zó graag willen dat het je niet veel meer uitmaakt
Met citaat reageren
Oud 05-01-2003, 19:12
spunky
spunky is offline
Mijn eerste keer was met iemand waar ik toen nog niet echt van hield maar wel verliefd op was.
Nu, 7 maanden later, hou ik echter wel van hem. Ik had bij hem een goed gevoel en ben denk ik wel blij dat mijn eerst keer met hem was.
Ik heb alleen wel soms gedacht: 'Hmm, was ik nu maar geen maagd meer' aangezien hij al redelijk wat ervaring had en ik dus nog maagd was. Ik wou het niet verknallen.

Maar toch is mijn conclusie: je kunt je eerste keer beter met degene waarvan je houdt beleven.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2003, 20:52
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
geen liefde is altijd nog beter dan enerzijdse liefde.

mij maakt het niets uit. zolang ik me maar enigszins aangetrokken voel tot die persoon (lichamelijk..) en als ie maar nuchter genoeg is om de volgende dag mn naam te onthouden.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2003, 22:07
Verwijderd
Ik vind dat iedereen dat lekker zelf moet weten. De 1 krijgt er gigantisch veel spijt van daarna, de ander vindt het best. Mij lijkt het iig nix. Zonder liefde lijkt sex me verschrikkelijk (met een jongen dan). Ik zou me daarna ontzettend gebruikt en waardeloos voelen. Maarjah, dat zou ook gebeuren als hij me daarna ineens dumpt ofzo. Wat dat betreft ben ik het eens met iemand hier ergens boven me, dat je beter allebei zonder liefde sex hebt, dan dat jij wel verliefd bent, maar hij niet.
Dat lijkt me pas verschrikkelijk...
Met citaat reageren
Oud 05-01-2003, 22:26
vrolijkevlinder
vrolijkevlinder is offline
Je kan je net zo goed aftossen. En vooral de eerste keer, Ik vind dat de eerste keer toch wel enigzins speciaal moet zijn. De eerste keer ligt al zo gevoelig en dan doe je het ook nog eens een keer met iemand waar je eigenlijk niks voor voeld. Ik houd seks altijd speciaal, no matter what. Als ik met iemand het bed in duik die ik bijvoorbeeld wel leuk vind maar waar ik niet verliefd op ben dan zit er iets mis, voel ik meteen. En dan klap ik hoe dan ook automatisch dicht. Zoenen gaat dan al moeilijk. Beetje gevoelig.
Oud 05-01-2003, 22:39
?OWAN!
?OWAN! is offline
Sex zonder liefde is wat mij betreft "out of the picture"
omdat het dan sex zonder passie, of een soort sex onder een koude douche zou zijn. Diegene waarmee ik het eerst mee het bed deel, moet ik liefhebben...wil ik me aan haar warmte over durfen te geven.
sorry voor dit moeilijke gebrabbel onderwerp ligt bij mij ook niet al te makkelijk
Oud 05-01-2003, 23:05
Tofke_H
Tofke_H is offline
Als men graag wilt zeggen dat men seks heeft gehad, dan zijn er zo van die mensen die seks hebben met iemand om seks te hebben, dus niet uit liefde. Ik was het niet van plan, en mijn eerste keer was zo dus ook niet.
Voor mij persoonlijk vind ik dat ik dat voor mijn eerste keer toch uit liefde moest doen, maar als andere dat zo willen moeten zij weten. Al vind ik jonge mensen dan maar triest eigenlijk..

Offtopic: Hey tomtommertje, dat is lang geleden, veeeel te lang!
Oud 05-01-2003, 23:42
Verwijderd
ik kan niet eens zoenen zonder dat er meer bij komt (iig qua gevoel) , laat staan sex..
Met citaat reageren
Oud 06-01-2003, 09:45
elledc
elledc is offline
Ik heb zo vaak de gelegenheid gehad naar bed te gaan maar ik heb het nooit gewild. Omdat ik of niet verliefd was, of ik diegene niet vertrouwde en me dus niet op mijn gemak voelde. Het mag geen verplichting worden, of geen ding om fier over te zijn. Ik wou wachten tot ik de juiste vond voor die eerste keer en die heb ik dan ook gevonden. Sex zonder liefde moet kunnen maar ikzelf zou het alvast niet kunnen.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2003, 09:59
Iotje
Iotje is offline
Citaat:
?OWAN! schreef:
omdat het dan sex zonder passie, of een soort sex onder een koude douche zou zijn. Diegene waarmee ik het eerst mee het bed deel, moet ik liefhebben...wil ik me aan haar warmte over durfen te geven.
sorry voor dit moeilijke gebrabbel onderwerp ligt bij mij ook niet al te makkelijk
Sex onder koue douche kan heel lekker zijn !
Oud 06-01-2003, 10:29
Verwijderd
eerste keer was een one night standin een vakantie ..maar was het juiste meisje..ondanks de afstand na de vakantie..hebben we elkaar nog paar keer gezien..jammer dat t voorbij is
Met citaat reageren
Oud 06-01-2003, 10:37
Verwijderd
Citaat:
?OWAN! schreef:
klopt naar mijn mening dus NIET.
Aangezien mijn eerste keer ook maar bestond uit liefde van mij voor haar, en niet andersom. En het was dus WEL sex met passie, en ik had haar wel lief, en ze gaf me sterk het idee dat ze mij ook lief hield... toch niet
Met citaat reageren
Oud 06-01-2003, 12:05
Verwijderd
Elke vorm van intimiteit is voor mij een uiting van liefde. Zonder liefde geen intimiteit.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2003, 12:15
Cryptic Winterstorm
Cryptic Winterstorm is offline
Is een beetje moeilijk, als je nou op een avond flink gezopen hebt, dan is de drempel om met een meisje te neuken die je niet kent heel klein. (Wel dat beide het willen natuurlijk.)
Oud 06-01-2003, 12:24
Verwijderd
Citaat:
Cryptic Winterstorm schreef:
Is een beetje moeilijk, als je nou op een avond flink gezopen hebt, dan is de drempel om met een meisje te neuken die je niet kent heel klein. (Wel dat beide het willen natuurlijk.)
1) Alcohol is slecht
2) Liefde op het eerste gezicht?

Maar serieus, seks gaat wel erg ver als je iemand niet kent. Zoenen twijfel ik over, maar dan moet ik wel zoiets hebben van "wauw!" en haar weer willen zien. Zomaar voor een avondje werkt niet.. zou ik enorm spijt van krijgen.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2003, 12:26
Cryptic Winterstorm
Cryptic Winterstorm is offline
Met de eerste keer zou ik wel zorgvuldig mee om gaan, want misschien dat je er spijt van krijgt, als je het met een wildvreemde doet.

Maar met alcohol op maakt dat toch allemaal niet meer uit. :/
Oud 06-01-2003, 12:58
Verwijderd
Citaat:
******** schreef:
Zoenen twijfel ik over, maar dan moet ik wel zoiets hebben van "wauw!" en haar weer willen zien. Zomaar voor een avondje werkt niet.. zou ik enorm spijt van krijgen.
Owh? Sinds wanneer twijfel je daarover?
Laatst zei je nog wat anders..
Met citaat reageren
Oud 06-01-2003, 13:46
Verwijderd
Citaat:
Alicia Silverstone schreef:
Owh? Sinds wanneer twijfel je daarover?
Laatst zei je nog wat anders..
Oh ik blijf erbij dat ik het iets heel speciaals vind en zeker niet zomaar zou doen met iemand. Als ik zoen, dan wil ik in principe al meer met iemand door de gevoelens die ik ervoor nodig heb. Dus ik zoen niet om het zoenen zelf. Vandaar dat het "wauw!"-effect er moet zijn, anders zou ik het nooit van mijn leven doen
Met citaat reageren
Oud 06-01-2003, 17:23
KiMZz
KiMZz is offline
Zoenen ligt bij mij wel makkelijk maar met iemand naar bed gaan van wie ik nie houdt... Nee... Mjah de eerste keer was met iemand van wie ik hield maar diegene hield niet van mij -ook al wist ik dat pas toen het uit was 3 maanden later-
Oud 06-01-2003, 17:28
Manuzhai
Manuzhai is offline
Citaat:
******** schreef:
1) Alcohol is slecht
2) Liefde op het eerste gezicht?

Maar serieus, seks gaat wel erg ver als je iemand niet kent. Zoenen twijfel ik over, maar dan moet ik wel zoiets hebben van "wauw!" en haar weer willen zien. Zomaar voor een avondje werkt niet.. zou ik enorm spijt van krijgen.
Alcohol is supermooi!

Hmm, sex vind ik ook wat ver gaan voor een avondje, maar ik ben ook wel eens onder invloed met een dame mee naar huis gegaan om daar te blijven slapen (en okay, het bleef niet alleen slapen).
Oud 06-01-2003, 17:32
David
David is offline
een vriend van me is ontmaagd door een hoer

hijs er niet trots op , maar wij moeten er nog altijd om lachen.
( uit de hand gelopen geintje )

verder tja ..

sex met liefde is nooit gekeerd .. zeker niet voor de eerste keer .

maar normaal gesproken die je het ook met iemand waarop je verliefd bent .. zeker voor de eerste keer

ik had het er gisteren nog over met m,n vriendin

de eerste keer is het allemaal zo onbekend en ben je nog zo voorzichtig

maar ik denk als je het al vaker hebt gedaan zoals bij in een relatie ,, en het zou uitgaan ,, dan denk ik toch dat je iets makkelijker over sex denkt

en er ook iets vrijer in bent
Met citaat reageren
Oud 06-01-2003, 20:15
hornyboys
hornyboys is offline
ik heb het op nieuwjaar nog meegemaakt ik ga om 12 uur met een vriend naar zijn familie om nieuwjaar te wensen zit daar een of ander nichtje binnen van hem en zat gelijk bij me op de schoot toen we wat aan het praten waren zei ze dat ze al 5 maanden geen sex meer had gehad ,maar ik dacht je zal het toch ook niet van mij krijgen maar toen de drank begon te werken en ze met der tong in mijn oor zat werdt het toch moelijk om te wijgeren en ben met er meegegaan en ben gewoon weg gebriukt door een dame gewoon verkracht.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten