Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
@InsaneClown:
Bedankt voor je analyse, maar toch vind ik het er zelf niet echt op vooruit gegaan met je aanpassingen. Niet dat ik dat van mezelf zo goed vond of dat ik denk dat er zoiezo geen redden meer aan was, maar als je de ironie wegneemt valt pas op hoe lelijk de onderliggende structuur is ofzo. "nee, het gaat niet zo goed" is nogal een understatement, waar "nee het gaat niet goed" echt serieus over komt. Ook denk ik dat dat ik "dit kelderdak" niet mag vervangen door " 't kelderdak" omdat het de betekenis onbedoeld teveel verandert. Vergelijkbaar is "wil eten" en "eten wil", omdat 'eten' in het eerste geval wordt opgevat als een werkwoord en in het tweede als een zelfstandig naamwoord, én ook "Nu ook nog" en "Ook nu nog" verschillen behoorlijk in betekenis. Het ABCDABCD schema vond ik lekker lopen in mijn versie, nouja in de eerste 4 strofen dan; de laatste 2 deugden eigenlijk niet. (Dat kruis had ik niet zo goed opgelost, maar als ik het door 'kerk' zou vervangen dan wordt het gedicht opeens alleen nog maar leesbaar voor mensen die weten dat ze daar iets anders in moeten vullen; het is ook nogal onverwachts in een ding dat verder vrij gemakkelijk wegleest) Wat ik nu eigenlijk van m'n eigen stijl moet vinden weet ik niet; ik zal 'ns rondvragen. Gegroet, Johan |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Lezen in de Kelder ttdijkstra | 2 | 28-04-2012 20:15 | |
Verhalen & Gedichten |