Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-01-2003, 18:25
Demi
Demi is offline
Het was 8 uur 's ochtends, net uit mijn warme bedje gestapt sleep ik mezelf naar de bushalte, wat ziet mijn oog?
HEB LEF, STEM LPF!!!
Met koeieletters in mijn o zo vertrouwde bushokje....
Ik schaamde me zo ongeveer om in dat bushokje te staan!
Het moet toch niet gekker worden!
Je zult zien dat ze straks ook nog alle hogescholen en universiteiten afgaan om daar zieltjes te winnen (of dat zal ook al wel gebeuren...)
Ik vind het allemaal wel een beetje te ver gaan hoor die verkiezingsstrijd.
Mensen moeten zelf maar kunnen bedenken dat ze die verkiezingsprogramma's moeten lezen en daaruit een conclusie trekken dat lijkt mij de beste voorbereiding en niet constant die posters om je te beinvloeden langs de weg, dat heeft ook nog eens geen enkele zin.
Advertentie
Oud 14-01-2003, 19:08
NN
NN is offline
Als ik ook vastgoedmiljonair was liet ik het volgende in bushokjes ophangen:
Wees slim, stem niet op de nazaten van Pim!
Oud 14-01-2003, 19:15
Ciao Che
Ciao Che is offline
HEB LEF, STEM LPF!!!
Is dat zelfspot ofzo? Het klinkt heel ironish.
Oud 14-01-2003, 19:27
Demi
Demi is offline
Citaat:
Ciao Che schreef:
HEB LEF, STEM LPF!!!
Is dat zelfspot ofzo? Het klinkt heel ironish.
Nee de nieuwe campagne van de LPF...
Pfff, Mat had zeker een rijmwoordenboekje gevonden.
Oud 14-01-2003, 19:45
Verwijderd
Er zijn toch ook allemaal aanplakbiljetten gemaakt?
En laatste zag ik allemaal stickers van SP.

Van mij hoeft het niet hoor die dingen, maar wat ik bij een andere topic al zei: waarom begint men altijd te zeiken wanneer de LPF weer iets doet?? Begin dan ook over die aanplakbiljetten. Die zijn er al véél langer. Of andere dingen, waar reclame wordt gemaakt voor een partij, zonder dat er argumenten bij staan.
Oud 14-01-2003, 19:48
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Nou en?
Verschillende partijen hebben verschillende manieren om reclame te maken. Ik kreeg vandaag een huis-aan-huisfoldertje van GroenLinks waarin ze zich als 'de studentenpartij' presenteerden.
Oud 14-01-2003, 19:56
Demi
Demi is offline
Nou het verschil is dat die aanplakbiljetten meestal op speciale borden staan met alle andere partijen erbij. En in ieder geval niet zo gigantisch groot zijn. Ik heb andere partijen nog niet in bushokjes gezien eerlijk gezegd... maar ik kan het mis hebben natuurlijk.
En je bent ook nog verplicht om in zo'n bushokje te staan en dan ga je toch naar zo'n gigantische poster kijken...
Oud 14-01-2003, 19:58
Verwijderd
Ja, en als ik naar de radio luister hoor ik soms zo'n SP-muziekje of reclame van de VVD. En daar moet ik dan ook naar luisteren, terwijl ik dat misschien helemaal niet wil. (ja, ik kan het geluid uitzetten, maar jij kan ook niet naar die poster kijken...)
Oud 14-01-2003, 20:25
drea
drea is offline
Wat d8 je van deze: Op Radio538 hoorde ik tussen Shakira en Britney door de slogan BETROKKEN BETROUWBAAR BALKENENDE Daar ga je toch ook van over je nek?
Oud 14-01-2003, 20:39
DEChengst
DEChengst is offline
Citaat:
Demi schreef:
Ik heb andere partijen nog niet in bushokjes gezien eerlijk gezegd... maar ik kan het mis hebben natuurlijk.
En je bent ook nog verplicht om in zo'n bushokje te staan en dan ga je toch naar zo'n gigantische poster kijken...
Had je er ook zo moeilijk over gedaan als het een poster van jou favoriete partij was geweest ? Vast niet.
Oud 14-01-2003, 20:54
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Desecrator schreef:
Had je er ook zo moeilijk over gedaan als het een poster van jou favoriete partij was geweest ? Vast niet.
Het verschil is alleen dat geen 1 andere partij zo een poster in bushokjes etc. plaatst
Oud 14-01-2003, 20:56
Verwijderd
Citaat:
Atje85 schreef:
Het verschil is alleen dat geen 1 andere partij zo een poster in bushokjes etc. plaatst
jah, weer eens iets anders. En ook geen andere partijen verzinnen liedjes voor de radio-reclame, zoals SP. Dus ja, ik zou zeggen, het is geen probleem.
Hoewel het jammer zou zijn als mensen op posters zouden afgaan, ipv de standpunten van de partijen te lezen.
Oud 14-01-2003, 21:03
Demi
Demi is offline
Ja okee ik geef eerlijk toe dat het me ook meer stoort omdat het de LPF is. En omdat die hele slogan nergens op slaat.
Waarom zou je lef moeten hebben om LPF te stemmen? Misschien moesten mensen in het begin van Fortuyns periode lef hebben om hun voorkeur voor deze persoon te laten blijken, omdat voor Fortuyn je al snel uitgemaakt werd door rascist enz bij zulke uitspraken nu zijn ze inmiddels alweer 'gewoon' geworden.
Maar de LPF heeft er zo'n gigantische rommel van gemaakt, ze hadden er goed aan gedaan te stoppen na de dood van Fortuyn of in ieder geval de naam te veranderen.
Ik denk dat Fortuyn zich kapot zou schamen over het zooitje wat die LPF ers er van hebben gemaakt...onder zijn naam..
Oud 14-01-2003, 21:08
dystopia
dystopia is offline
Thuis kreeg ik een SP folder. Best interessant, ik wist echter al hun standpunten.

StemNietDenkZelf & die van milieudefensie vind ik betere slogans.
Oud 14-01-2003, 21:12
Verwijderd
Citaat:
Demi schreef:
Ja okee ik geef eerlijk toe dat het me ook meer stoort omdat het de LPF is. En omdat die hele slogan nergens op slaat.
Waarom zou je lef moeten hebben om LPF te stemmen? Misschien moesten mensen in het begin van Fortuyns periode lef hebben om hun voorkeur voor deze persoon te laten blijken, omdat voor Fortuyn je al snel uitgemaakt werd door rascist enz bij zulke uitspraken nu zijn ze inmiddels alweer 'gewoon' geworden.
Maar de LPF heeft er zo'n gigantische rommel van gemaakt, ze hadden er goed aan gedaan te stoppen na de dood van Fortuyn of in ieder geval de naam te veranderen.
Ik denk dat Fortuyn zich kapot zou schamen over het zooitje wat die LPF ers er van hebben gemaakt...onder zijn naam..
Ik begrijp best dat je je aan die dingen kan storen, omdat je het gewoon een klote-partij vindt. Maar goed, de LPF moet zelf bepalen wat ze als slogan willen.
SP was ook niet altijd even duidelijk. Eerst was het Stem Tegen, Stem SP. En nu ineens Stem voor, stem SP

En verder ben ik het er mee eens dat de heer Fortuyn zeker niet blij zou zijn met deze situatie in de partij.
Oud 14-01-2003, 21:57
Boywonder
Boywonder is offline
Ik hoorde niemand klagen toen die supersympathieke kop van Melkert onze bushokjes verziekte...
Oud 14-01-2003, 22:13
Escapism
Escapism is offline
Citaat:
de ballonnenman schreef:

SP was ook niet altijd even duidelijk. Eerst was het Stem Tegen, Stem SP. En nu ineens Stem voor, stem SP
dat vind ik juist wel een sterke...
Oud 14-01-2003, 22:19
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
Boywonder schreef:
Ik hoorde niemand klagen toen die supersympathieke kop van Melkert onze bushokjes verziekte...
Da's misschien nog wel erger dan zo'n LPF poster.
Oud 14-01-2003, 22:23
waaromniet?
waaromniet? is offline
Jaja heel leuk en aardig, maar om nou een discussie te houden over het feit of er een poster in een bushokje mag hangen... Nee, dat vind ik geen goede insteek. Slotje.

Regels voor berichten