Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-01-2003, 19:54
Gothic
Gothic is offline
Wij krijgen binnenkort weer de Glamour Night. Avond met muziek, dans, cabaret ed. Nu wil ik dit jaar erg graag door de audities komen. Je wordt beoordeeld op deze dingen:

"Geeft de act blijk van enig talent?"
"Geeft de act blijk van originaliteit?"
"Heeft de act aan een goede podiumpresentatie gewerkt?"
"Wérkt dit nummer voor een breed publiek van leerlingen en volwassenen?"

Nu heb ik een eigen liedje dat ik speel op gitaar en iemand zingt. Ook een bekend nummer (of iets vd Cranberries of 'Cruel to be kind'). Heeft iemand tips? Ik snap dat je er niet als een zoutzak bij moet gaan zitten. Maar wat voor dingen kunnen de uitstraling verbeteren? Kleding? Evt positie van beide...

Iemand idee's tips oid... HELP

(Als iemand iets leuks weet voor een cabaret stukje hou ik me ook aanbevolen...)
Oud 11-01-2003, 19:58
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef:
Ook een bekend nummer (of iets vd Cranberries of 'Cruel to be kind'). Heeft iemand tips?
Een bekend nummer of iets van de Cranberries of 'Cruel to be kind'?
Zijn dat dan geen bekende nummers? Ik zal er eens over nadenken.
Oud 11-01-2003, 20:02
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Leonoor schreef:
Een bekend nummer of iets van de Cranberries of 'Cruel to be kind'?
Zijn dat dan geen bekende nummers? Ik zal er eens over nadenken.
Een nummer dat van een bekende groep is. Of een liedje van de Cranberries of het nummer Cruel to be kind (letters to cleo)
Oud 11-01-2003, 20:39
Verwijderd
Loud and clear...vind ik het beste nr van the cranberries... Zombie is ook populair...en zo zijn er nog wel een aantal... Maar 't ligt er net aan hoe je stem is ed...wat je goed kunt zingen. Misschien een paar nummers proberen en degene die het beste gaat (klinkt en voelt ed) uit kiezen?
Oud 11-01-2003, 21:03
Vlooienband
Vlooienband is offline
Dying in the sun en Bosnia zijn mooi, maar of je die kan spelen met de gitaar... Dunno.

Kleding: draag kleding waarin je je absoluut op je gemak voelt. Zorg dat je niet als een dom weetikveelwatje overkomt, maar dat je een sterke, krachtige uitstraling hebt.
Haar: steek je haar bij voorkeur op, dat zorgt ervoor dat je minder hulpeloos lijkt.
Houding: als je normaal met je voeten stampt, doe dat hierbij dan ook. Anders leg je jezelf een bepaalde houding op en forceer je het. Dat ziet er echt niet uit.

Heb schijt aan de jury. Jij bent goed, zij moeten blij zijn dat ze jou kunnen "krijgen". Arrogantie is toegestaan, zolang je maar niet uit de hoogte doet.

Succes!
Oud 12-01-2003, 18:03
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Scimmia schreef:
Dying in the sun en Bosnia zijn mooi, maar of je die kan spelen met de gitaar... Dunno.

Kleding: draag kleding waarin je je absoluut op je gemak voelt. Zorg dat je niet als een dom weetikveelwatje overkomt, maar dat je een sterke, krachtige uitstraling hebt.
Haar: steek je haar bij voorkeur op, dat zorgt ervoor dat je minder hulpeloos lijkt.
Houding: als je normaal met je voeten stampt, doe dat hierbij dan ook. Anders leg je jezelf een bepaalde houding op en forceer je het. Dat ziet er echt niet uit.

Heb schijt aan de jury. Jij bent goed, zij moeten blij zijn dat ze jou kunnen "krijgen". Arrogantie is toegestaan, zolang je maar niet uit de hoogte doet.

Succes!
Maar hoe val ik op met andere meisje? Hoe ben ik origineel, hoe sta ik daar met een goede podiumprestatie en hoe ben ik leuk om naar te kijken (voor kids en volwassenen)...
Oud 12-01-2003, 18:13
Vlooienband
Vlooienband is offline
Citaat:
Gothic schreef:
Maar hoe val ik op met andere meisje? Hoe ben ik origineel, hoe sta ik daar met een goede podiumprestatie en hoe ben ik leuk om naar te kijken (voor kids en volwassenen)...
Hoe oud ben je?
Het hangt nl. van je leeftijd af.
Oud 13-01-2003, 18:13
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Scimmia schreef:
Hoe oud ben je?
Het hangt nl. van je leeftijd af.
17
Oud 16-01-2003, 07:48
Vlooienband
Vlooienband is offline
Citaat:
Gothic schreef:
17
Dan hoef je je dus niet heel volwassen te kleden om je te onderscheiden van de jonge, ambitieuze mensen.
Je kan het beste leuke, sportieve kleding aandoen, zodat je overkomt als een vlotte dame. Loop niet te snel, maar zeker niet langzaam. Zorg gewoon dat je een goed tempo hebt. Het loopje van iemand zegt of ‘ie wel of niet lui is, vandaar. Je haren dus echt in een staart, of opgestoken. Tenzij je hele lange haren hebt, dan is het beter om ze los te laten.
Kleding dus sportief, bijvoorbeeld een t-shirt/trui met rok en panty. Dat staat elegant, mits je de goede uitzoekt. Da’s vaak lastig om te doen of je kan gewoon geen panty e.d. hebben. Beter is dan een gewone spijkerbroek, met zo’n taille. Iig niet een derbins-ding, die heeft iedereen al.
Houding... Schouders naar achteren, borsten naar voren en de kont naar achter. Kijk de jury het liefste eventjes recht in de ogen, dat laat zien dat je lef hebt. Richt jezelf vervolgens op de verte, door de lampen (als die er zijn) zal je hen toch niet goed kunnen zien.
Oud 21-01-2003, 08:41
Pharmacon
Pharmacon is offline
laat duidelijk merken dat je plezier hebt in wat je aan het doen bent. Dat werkt altijd voor pluspunte.
En het is leuker voor jezelf

Regels voor berichten