Advertentie | |
|
![]() |
|
ik denk dat iedereen dat wel eens heeft
![]() 't is in ieder geval zware crap dat iemand dat "nooit zou kunnen doen"
|
ik weet bijna zeker dat iedereen wel eens het gevoel heeft dat hij iemand zou willen vermoorden, maar de meeste mensen kunnen het tot alleen gedachten beperken
||
![]() |
Citaat:
Psych lijkt me toch de beste oplossing... |
![]() |
|
Verwijderd
|
Jij stelt het alsof jij verder geen macht hebt over je acties, maar het blijft jouw leven hoor!
Fantasie is juist zoiets waarmee je dingen tot zekere hoogte kunt ervaren enzo. Ik kan me ook best voorstellen dat moorden leuk is zeg maar.. (klinkt beetje stom), maar dat betekent niet dat ik het ook ga doen. Er zijn ook andere dingen die ik leuk vind en gezien die niemand schaden, richt ik me daar maar op. Interesse en inlevingsvermogen betekent niet dat je zelf ook zult gaan moorden, hier heb je namelijk zelf de controle over.. en als jij bang bent dat je het gaat doen, betekent dat dus dat je een rem hebt die zegt, niet doen.. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ik wil graag meer weten over hoe en wat je denkt. Misschien maakt dat een hoop duidelijk.
|
Heb ik ook gehad.
Ik denk ook dat het heel normaal is dat je kiest voor zwart of wit. Ook voor mij is er geen grijs gebied. Dit betekent: Zwart: Seriemoordenaar worden, alles doen wat slecht zou zijn. Wit: Liefde, liefde, en spiritualiteit. Voor mij zit daar niets tussen. Na lang twijfelen heb ik toch maar voor het laatste gekozen, alhoewel een kleine fascinering voor het eerste is blijven bestaan. Strictly on TV! ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ze moorden niet om te beslissen over leven en dood. Ze kicken op het gevoel dat ze ervan krijgen. Meestal zijn het onderdrukte personages met een laag zelfbeeld die zulk soort daden verrichten (ze uiten zichzelf). De media-aandacht wordt gepropageerd door de media zelf. Iedereen is sensatie-belust en de media speelt daar nog eens extra hard op in. Denk maar aan al die verhalen van "in het hoofd van een seriemoordenaar". Dan krijg je geblaat als "hij voelde zich nutteloos en was bang in de grijze massa op te gaan. te sterven en nooit gezien te worden. hij moest een statement maken, zijn identiteit bevestigen" etc. Echt van die wc-papier verhaaltjes. In realiteit zit er meestal veel meer achter, maar dat vertellen ze nauwelijks. Iemand begint niet zomaar te moorden. |
![]() |
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
Als je wil kan ik je in contact brengen met een vriend van mij, die ook gefascineerd is door (serie/massa/spree) moordenaars. Hij heeft ook een online community, misschien dat je daar eerst kunt kijken - daar staat ook informatie op.
En ik kan je er in elk geval van verzekeren dat je niet gestoord bent - ieder zijn hobby, niet waar? Zolang het blijft bij een (intense) interesse is er niets aan de hand. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Een typische seriemoordenaar is Ted Bundy. Weinig zelfvertrouwen, hangt zich aan 1 persoon die alles voor hem is. Ze laat hem in de steek en hij ontwikkelde een diepgewortelde haat tegen vrouwen. Vaak kunnen ze niet goed met moeilijke emoties overweg en kan dat leiden tot extreme toestanden waarin iemand, zoals Ted Bundy, vrouwen begint om te leggen. Anderen hebben een enorm slechte jeugd, worden overspoeld door negatieve emoties en kunnen er ook niet mee omgaan. Ze willen eens gerechtigheid! Ze willen niet alleen pijn lijden, maar ook eens terugslaan. Alleen zijn ze te schijterig om dat op een normale manier te doen, dus zoeken ze een makkelijk slachtoffer om in hun behoefte te voorzien. Steeds weer.. Er zijn legio soorten seriemoordenaars. Vaak zit er een logica achter. Ze beginnen er niet 'zomaar' mee. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Ik hang nu een andere levensstijl aan... |
![]() |
|
![]() |
serie moordenaars worden niet als gestoorde geboren dat is in bijna in elk geval de schuld door maatschapij en cultuur. Het is zoiezo een beetje naief om over hun te praten. dat is denk het grootste probleem bij psychologie dat ze denken dat iedereen in een hok geplaats kan worden. je moet gevallen apart bekijken. Waar denk je dat ze de kick vandaan halen dan? en een fascinatie voor psychopaten is helemaal niet ziek. Ik denk dat je bedoeld dat de kick voor hun macht gevoel is? ik kan het me wel een beetje voor stellen. Zo kom je er wel achter dat je als ersoon eigelijk veel meer macht hebt dan mensen denken. JE zou zo iemand van het leven kunnen beroven. Zodra je dat niet doet is er naar mijn mening niks mis met je fascinatie voor psychopaten.
83 |
![]() |
|
![]() |
als ik niet iemand zijn leven zou benemen, mensen heel verdrietig zou maken, en in gevangenis zou kunnen komen
lijkt het me eigelijk wel wat. en dan idd dat aspect van iemand het waardevolste afnemen wat ie heeft - zijn leven, maar anderen laten leven en met de schrik vrij laten komen. clues achterlaten, politie outsmarten ed. leg mij us uit, ********, wat je denkt dat aan de hand is dan? *benieuwd* oh en ik ben niet onzeker, en zeker niet over mijn slimheid. en had/heb een fijne jeugd. *maakt het moeilijker*
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Menselijkheid Love & Peace | 36 | 16-02-2008 19:26 | |
Psychologie |
blank 'ras' / seriemoordenaar Fade of Light | 36 | 05-02-2004 18:06 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Grappige, opvallende of andere niet-serieuze nieuwsberichten autodropje | 257 | 01-12-2003 10:13 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Pedofielsite van web gehaald Isa | 184 | 14-08-2003 11:23 | |
De Kantine |
Misdaden plegen Pan Am | 25 | 21-02-2003 18:28 | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
hulp voor engels mondeling? Balance | 9 | 04-06-2002 10:37 |