Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-01-2003, 00:17
Boywonder
Boywonder is offline
Ik zit met een probleem, ten minste zo zie ik het.
Ik heb namelijk een zeer grote fascinatie voor seriemoordenaars en kan ook goed begrijpen waar ze de kick vandaan halen. Het probleem is dat ik bang ben dat ik zelf ook gestoord of iets in die richting ben, weet iemand hier meer van?
Ik wil graag serieuze reacties en geen daar-heb-je-weer-een-psychopatisch-wannabe-pubertje-reacties.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-01-2003, 07:52
Iotje
Iotje is offline
Als je dit echt zó sterk voelt zou je misschien met een psycholoog kunnen gaan praten o.i.d.! Natuurlijk is zoiets best eng in het begin maar ik denk dat je daar veel mee opschiet!
Oud 09-01-2003, 08:14
Verwijderd
Veel gepest?

Toen ik 16 was, had ik dat ook.. ging na een tijdje vanzelf over en sloeg om in een algemeen interesse voor psychologie.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2003, 08:24
Boywonder
Boywonder is offline
Citaat:
******** schreef:
Veel gepest?
Nee, omdat ik geen psychologische achtergrond kan vinden(trauma's e.d.), vind ik het zo eng.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2003, 10:47
Miss Helena
Miss Helena is offline
Citaat:
Boywonder schreef:
Ik zit met een probleem, ten minste zo zie ik het.
Ik heb namelijk een zeer grote fascinatie voor seriemoordenaars en kan ook goed begrijpen waar ze de kick vandaan halen. Het probleem is dat ik bang ben dat ik zelf ook gestoord of iets in die richting ben, weet iemand hier meer van?
Ik wil graag serieuze reacties en geen daar-heb-je-weer-een-psychopatisch-wannabe-pubertje-reacties.
Ik denk dat je t beste met n psych kan gaan praten. ******** had t ook las ik, en bij hem ist vanzelf over gegaan, dus t hoeft niet 'echt' zo te zijn. Een psych kan je msn uitleggen wat t inhoudt, kan je erbij helpen. Weet niet hoe t is, lijkt me verschrikkelijk eigk... Ga iig 1x met iemand erover praten. Als je t echt nie wil, tja... doe t dan niet. Suc6!
Oud 09-01-2003, 11:32
McMotion
McMotion is offline
ik denk dat iedereen dat wel eens heeft maarjah blijkbaar niet aan de reacties te horen

't is in ieder geval zware crap dat iemand dat "nooit zou kunnen doen"
Oud 09-01-2003, 11:34
McMotion
McMotion is offline
ik weet bijna zeker dat iedereen wel eens het gevoel heeft dat hij iemand zou willen vermoorden, maar de meeste mensen kunnen het tot alleen gedachten beperken
Oud 09-01-2003, 11:35
McMotion
McMotion is offline
Citaat:
McMotion schreef:
maar de meeste mensen kunnen het tot alleen gedachten beperken
zelfdiscipline noemen ze dat *rent gillend door de kamer*
Oud 09-01-2003, 11:45
Boywonder
Boywonder is offline
Citaat:
McMotion schreef:
ik weet bijna zeker dat iedereen wel eens het gevoel heeft dat hij iemand zou willen vermoorden, maar de meeste mensen kunnen het tot alleen gedachten beperken
Dat gevoel heeft iedereen idd wel eens denk ik. Mijn probleem is dat ik echt kan begrijpen waar seriemoordenaars hun lol vandaan halen en bang ben dat ik zelf ook zo word.
Psych lijkt me toch de beste oplossing...
Met citaat reageren
Oud 09-01-2003, 12:41
BlackMystery
BlackMystery is offline
ik heb ook zo men fasinatie voor moordenaars
en ook voor brandstichting
ik denk dat er wel meer mensen zoiets hebben
en eigenlijk niet weinig
maar gewoon er niet voor uit durven komen
het word pas gevaarlijk als je het zelf wil proberen
Met citaat reageren
Oud 09-01-2003, 14:56
Isa
Isa is offline
niks om je druk over te maken hebben wel meer mensen. gezien op een programma over serial killers. een man had gewoon hele kasten vol videos over serial killers. ikzelf een beetje. je moet je pas zorgen gaan maken als je zelf de drang voelt om mensen te doden.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2003, 15:30
Verwijderd
Jij stelt het alsof jij verder geen macht hebt over je acties, maar het blijft jouw leven hoor!

Fantasie is juist zoiets waarmee je dingen tot zekere hoogte kunt ervaren enzo. Ik kan me ook best voorstellen dat moorden leuk is zeg maar.. (klinkt beetje stom), maar dat betekent niet dat ik het ook ga doen. Er zijn ook andere dingen die ik leuk vind en gezien die niemand schaden, richt ik me daar maar op.

Interesse en inlevingsvermogen betekent niet dat je zelf ook zult gaan moorden, hier heb je namelijk zelf de controle over.. en als jij bang bent dat je het gaat doen, betekent dat dus dat je een rem hebt die zegt, niet doen..
Met citaat reageren
Oud 09-01-2003, 15:40
Cha'eldur
Cha'eldur is offline
hmjah, volgens mij is er nix aan de hand, aangezien je je 'probleem' realiseert. zolang je in je achterhoofd houdt dat slechts interesse is, is er nix mis mee.
Oud 09-01-2003, 16:54
DarkCat
DarkCat is offline
Citaat:
Boywonder schreef:
Dat gevoel heeft iedereen idd wel eens denk ik. Mijn probleem is dat ik echt kan begrijpen waar seriemoordenaars hun lol vandaan halen en bang ben dat ik zelf ook zo word.
Psych lijkt me toch de beste oplossing...
Heb je dan een fascinatie voor hun dood.. of voor de macht die je dan hebt.. of voor de manier waarop je te werk zou gaan?
Ik wil graag meer weten over hoe en wat je denkt. Misschien maakt dat een hoop duidelijk.
Oud 09-01-2003, 16:55
Boywonder
Boywonder is offline
Vooral de macht om te beslissen over leven en dood en de media-aandacht lijken mij 'geweldig'.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2003, 18:17
Negrotiator
Negrotiator is offline
Heb ik ook gehad.
Ik denk ook dat het heel normaal is dat je kiest voor zwart of wit. Ook voor mij is er geen grijs gebied. Dit betekent: Zwart: Seriemoordenaar worden, alles doen wat slecht zou zijn.
Wit: Liefde, liefde, en spiritualiteit.

Voor mij zit daar niets tussen. Na lang twijfelen heb ik toch maar voor het laatste gekozen,
alhoewel een kleine fascinering voor het eerste is blijven bestaan. Strictly on TV!
Met citaat reageren
Oud 09-01-2003, 18:20
Boywonder
Boywonder is offline
Voor mij hoop ik dat er dan toch maar grijs komt, Zwart en Wit lijken me allebei helemaal niets...
Met citaat reageren
Oud 09-01-2003, 22:14
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
******** schreef:
Veel gepest?

Toen ik 16 was, had ik dat ook.. ging na een tijdje vanzelf over en sloeg om in een algemeen interesse voor psychologie.
vet....zo goed als mijn "levens"verhaal.... (alleen ben ik niet echt 'veel' gepest)
Met citaat reageren
Oud 10-01-2003, 15:36
Verwijderd
Citaat:
Boywonder schreef:
Vooral de macht om te beslissen over leven en dood en de media-aandacht lijken mij 'geweldig'.
Je vat het vrees ik niet helemaal. Dit zijn bijkomstigheden.

Ze moorden niet om te beslissen over leven en dood. Ze kicken op het gevoel dat ze ervan krijgen. Meestal zijn het onderdrukte personages met een laag zelfbeeld die zulk soort daden verrichten (ze uiten zichzelf).

De media-aandacht wordt gepropageerd door de media zelf. Iedereen is sensatie-belust en de media speelt daar nog eens extra hard op in. Denk maar aan al die verhalen van "in het hoofd van een seriemoordenaar". Dan krijg je geblaat als "hij voelde zich nutteloos en was bang in de grijze massa op te gaan. te sterven en nooit gezien te worden. hij moest een statement maken, zijn identiteit bevestigen" etc. Echt van die wc-papier verhaaltjes. In realiteit zit er meestal veel meer achter, maar dat vertellen ze nauwelijks. Iemand begint niet zomaar te moorden.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2003, 15:51
nar_cyste
nar_cyste is offline
Citaat:
******** schreef:
Je vat het vrees ik niet helemaal. Dit zijn bijkomstigheden.

Ze moorden niet om te beslissen over leven en dood. Ze kicken op het gevoel dat ze ervan krijgen. Meestal zijn het onderdrukte personages met een laag zelfbeeld die zulk soort daden verrichten (ze uiten zichzelf).

De media-aandacht wordt gepropageerd door de media zelf. Iedereen is sensatie-belust en de media speelt daar nog eens extra hard op in. Denk maar aan al die verhalen van "in het hoofd van een seriemoordenaar". Dan krijg je geblaat als "hij voelde zich nutteloos en was bang in de grijze massa op te gaan. te sterven en nooit gezien te worden. hij moest een statement maken, zijn identiteit bevestigen" etc. Echt van die wc-papier verhaaltjes. In realiteit zit er meestal veel meer achter, maar dat vertellen ze nauwelijks. Iemand begint niet zomaar te moorden.
doel je op mogelijke psychotische wanen van de seriemoordenaar? die zijn juist niet realiteit
Oud 10-01-2003, 16:16
Negrotiator
Negrotiator is offline
Ik zou het vooral doen om slimmer te zijn, om spelletjes te spelen met anderen, om een ingenieus moordsysteem te bedenken!
Met citaat reageren
Oud 10-01-2003, 16:18
Negrotiator
Negrotiator is offline
Bedenk wel (^), om slimmer te zijn dan de rest, mijn intelligentie, hetgeen waar ik mij het minst onzeker over voel. Nu voel ik me nauwelijks nog onzeker...
Met citaat reageren
Oud 10-01-2003, 18:23
Verwijderd
Als je wil kan ik je in contact brengen met een vriend van mij, die ook gefascineerd is door (serie/massa/spree) moordenaars. Hij heeft ook een online community, misschien dat je daar eerst kunt kijken - daar staat ook informatie op.

En ik kan je er in elk geval van verzekeren dat je niet gestoord bent - ieder zijn hobby, niet waar? Zolang het blijft bij een (intense) interesse is er niets aan de hand.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2003, 19:05
Verwijderd
Citaat:
nar_cyste schreef:
doel je op mogelijke psychotische wanen van de seriemoordenaar? die zijn juist niet realiteit
Nee. Daar doel ik niet op. Psychotische moordenaars zijn er wel, zoals de Son of Sam, maar die zijn in de minderheid.

Een typische seriemoordenaar is Ted Bundy. Weinig zelfvertrouwen, hangt zich aan 1 persoon die alles voor hem is. Ze laat hem in de steek en hij ontwikkelde een diepgewortelde haat tegen vrouwen. Vaak kunnen ze niet goed met moeilijke emoties overweg en kan dat leiden tot extreme toestanden waarin iemand, zoals Ted Bundy, vrouwen begint om te leggen.

Anderen hebben een enorm slechte jeugd, worden overspoeld door negatieve emoties en kunnen er ook niet mee omgaan. Ze willen eens gerechtigheid! Ze willen niet alleen pijn lijden, maar ook eens terugslaan. Alleen zijn ze te schijterig om dat op een normale manier te doen, dus zoeken ze een makkelijk slachtoffer om in hun behoefte te voorzien. Steeds weer..

Er zijn legio soorten seriemoordenaars. Vaak zit er een logica achter. Ze beginnen er niet 'zomaar' mee.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2003, 19:10
Verwijderd
Citaat:
GTST-Beer schreef:
Ik zou het vooral doen om slimmer te zijn, om spelletjes te spelen met anderen, om een ingenieus moordsysteem te bedenken!
Drang naar macht. Je hebt (of had) in het dagelijks leven waarschijnlijk vaak met onmacht te maken. Je voelt je het minst onzeker over je intelligentie schrijf je. Dit impliceert eigenlijk al dat je voor de rest wel onzeker bent (of was) en daardoor waarschijnlijk belet wordt dingen te doen die je eigenlijk graag zou willen. Misschien zijn er anderen die krijgen wat jij wilt en jij kijkt (of keek) maar toe hoe het gebeurt. Gevolg: je wil ook eens het heft in eigen handen nemen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-01-2003, 19:15
Verwijderd
Citaat:
Fade of Light schreef:
vet
Nee, is niet vet. Het was nogal kut.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2003, 19:40
Negrotiator
Negrotiator is offline
Citaat:
******** schreef:
Drang naar macht. Je hebt (of had) in het dagelijks leven waarschijnlijk vaak met onmacht te maken. Je voelt je het minst onzeker over je intelligentie schrijf je. Dit impliceert eigenlijk al dat je voor de rest wel onzeker bent (of was) en daardoor waarschijnlijk belet wordt dingen te doen die je eigenlijk graag zou willen. Misschien zijn er anderen die krijgen wat jij wilt en jij kijkt (of keek) maar toe hoe het gebeurt. Gevolg: je wil ook eens het heft in eigen handen nemen.
Was

Ik hang nu een andere levensstijl aan...
Met citaat reageren
Oud 10-01-2003, 22:22
rooijackers
rooijackers is offline
serie moordenaars worden niet als gestoorde geboren dat is in bijna in elk geval de schuld door maatschapij en cultuur. Het is zoiezo een beetje naief om over hun te praten. dat is denk het grootste probleem bij psychologie dat ze denken dat iedereen in een hok geplaats kan worden. je moet gevallen apart bekijken. Waar denk je dat ze de kick vandaan halen dan? en een fascinatie voor psychopaten is helemaal niet ziek. Ik denk dat je bedoeld dat de kick voor hun macht gevoel is? ik kan het me wel een beetje voor stellen. Zo kom je er wel achter dat je als ersoon eigelijk veel meer macht hebt dan mensen denken. JE zou zo iemand van het leven kunnen beroven. Zodra je dat niet doet is er naar mijn mening niks mis met je fascinatie voor psychopaten.

83
Met citaat reageren
Oud 11-01-2003, 13:24
Cha'eldur
Cha'eldur is offline
als ik niet iemand zijn leven zou benemen, mensen heel verdrietig zou maken, en in gevangenis zou kunnen komen

lijkt het me eigelijk wel wat. en dan idd dat aspect van iemand het waardevolste afnemen wat ie heeft - zijn leven, maar anderen laten leven en met de schrik vrij laten komen.
clues achterlaten, politie outsmarten ed.

leg mij us uit, ********, wat je denkt dat aan de hand is dan?
*benieuwd*
oh en ik ben niet onzeker, en zeker niet over mijn slimheid. en had/heb een fijne jeugd. *maakt het moeilijker*
Oud 11-01-2003, 13:32
Insane Juggalo
Insane Juggalo is offline
Ik vind zelf de zogeheten Angels of Death veel boeiender.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2003, 00:06
Verwijderd
Citaat:
Cha'eldur schreef:
leg mij us uit, ********, wat je denkt dat aan de hand is dan?
*benieuwd*
oh en ik ben niet onzeker, en zeker niet over mijn slimheid. en had/heb een fijne jeugd. *maakt het moeilijker*
Lijkt een beetje op dezelfde reden waarom elke n00b een 1337 h4x0r wil worden: omdat die dan denkt cool te zijn.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2003, 00:07
Verwijderd
Citaat:
Insane Juggalo schreef:
Ik vind zelf de zogeheten Angels of Death veel boeiender.
Ze zijn vanuit psychologisch standpunt inderdaad iets interessanter te bestuderen. Vaak komen er de meeste bizarre beweegredenen naar boven
Met citaat reageren
Oud 12-01-2003, 15:15
Cha'eldur
Cha'eldur is offline
hehe laat maar verder hoor,
maar (bewust, anyway) heb ik geen behoefte aan coolheid.

oh en leg us uit over die Angels of Death, wie die zijn ofz?
Oud 13-01-2003, 00:43
Boywonder
Boywonder is offline
Kort samengevat zijn Angels Of Death gewoon vrouwelijke seriemoordenaars.

********, beweegredenen zijn bij vrijwel elke seriemoordenaar verschillend.
Reageren

Regels voor berichten