Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Ik ben redelijk materialistisch ingesteld denk ik. Ik geniet van alle dingen die ik heb en ben blij dat ik ze heb. Ik zou best zonder de meeste dingen kunnen, want uiteindelijk zijn bezittingen toch niet de dingen die bepalen of je gelukkig bent, maar ik zou ze niet snel afstaan, want ze maken mijn leven wel een stuk prettiger.
|
![]() |
jezus volgensmij ben ik veel te materialitisch. Niet dat ik alles moet kopen kopen kopen end e nieuwste dingen hebben. Maar als ons huis afbrand en ik mn gitaar, oldtimer, scrapbooks, fotoalbums, kleren, en allerlei ander spul waar ik veel waarde aan hecht ga ik toch wel echt heel hard huilen.
|
![]() |
||
Citaat:
![]() achja, zolang je geen auto nodig hebt hoef je er ook niet echt aan te denken, en dat is een pluspunt ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Ja, ik ben wel materialistisch; kan niet goed zonder (m'n) spulletjes. Ik wil ook altijd vanalles hebben, wel een beetje een slechte eigenschap misschien; dan zie ik een cool jasje en dat laat me dan echt niet meer los voordat ik het heb
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
Ik wil niet veel bezitten in principe. Maar wat ik bezit mag best mooi zijn, dus eigenlijk ben ik materalistisch terwijl ik aan de andere met zo min mogelijk wil leven. Een voorbeeld:
Ik wil een goeie PC maar geen TV, video, DVD, stereotoren Ik wil een keuken maar geen oven, magnetron, vaatwasser en koffiezetapparaat. Ik hoef al die dingen opzich niet. Maar daar staat weer haaks mijn auto tegenover, waar ik veel plezier van heb en waar ik erg blij mee ben, net als mijn PC. Dus ik heb een paar materalistische objecten die ik standaard wil hebben en dingen zoals fietsen, sierraden, boeken hoef ik niet. Een ding wat ik het meest van alles wil, is kennis. En dat is niet materalistisch ![]() |
![]() |
||
Citaat:
daar wordt je ook nie vrolijker op... ik ben gehecht aan m'n cd's ![]()
|
ik ben graag van alle gemakken voorzien zeg maar. het hoeft niet mooi te zijn. een auto zou makkelijk zijn, mooi hoeft ie niet te zijn. duur ook niet. het gaat allemaal om het feit dat het praktisch moet zijn.
ik denk trouwens dat ik zonder alle technische snufjes veel minder kennis zou hebben. op bijvoorbeeld sociaal gebied, om maar wat te noemen. zonder msn, forum ed en al helemaal zonder telefoon bijvoorbeeld zou mijn wereld heel klein zijn. hetzelfde geldt als de tv wordt weggehaald.
|
k heb een mobiel van 3 jaar oud zo n biggie geval licht lekker inde hand,kleren boeien me niet echt super veel opzich.
fietsen altijdd oude kut fietse. oude discman hele oude philips cd speler. en een mini tv die groenig beeld geeft nee,niet materealistisch.
|
![]() |
|
![]() |
Ik hecht wel vrij veel waarde aan kleding en wil ook vaak wat nieuws. Dingen als gsm's, mp3-spelers etc. interesseren me niet zoveel. Ik hoef niet de nieuwste telefoon te hebben, zolang mijn oude het nog maar doet, vind ik het best. Natuurlijk zou het leuk zijn als mams mij een mp3-speler zou schenken, maar zelf geef ik mijn geld liever ergens anders aan uit
![]()
||
Citaat:
Heb je de oudejaarsconference gezien van Youp van 't Hek?
Laatst gewijzigd op 16-01-2003 om 18:30. |
![]() |
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Materealistisch gezien heb ik het lang niet slecht, mooie grote kamer, computer, tv (10 jaar oud maar wel mooi groot
![]() ![]() |
![]() |
|
Ik hoef geen dingen persé te hebben ( tuurlijk er zijn vast wel uitzonderingen, wat sigaretten betreft ben ik erg hebberig
![]() ![]() ![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Materialisme combineren met ..... kabouterkop | 25 | 03-05-2006 19:09 | |
ARTistiek |
Nieuwe materialen en technieken in de actuele kunst telefoontje | 3 | 26-03-2006 21:48 | |
Muziek |
The Sheer - Material Boy pieter17 | 6 | 30-11-2004 07:55 | |
Psychologie |
materialisme versus ideologisme meisje | 8 | 07-04-2004 11:15 | |
De Kantine |
Materialisme goede basis voor huwelijk? Secreet | 25 | 15-10-2002 16:18 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Materialisme in de huidige samenleving TMLWKY | 27 | 24-07-2002 22:32 |