Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-01-2003, 13:52
Ninnoc
Ninnoc is offline
oude topic van rodina -dacht ik-

hoe materalistisch ben jij?
Hecht jij veel waarde aan je spullen, wil jij graag de nieuwste telefoon ed of kan het je niet schelen en hecht je meer aan geestelijke rijkdom? Zou je kunnen leven met een minimum aan bezittingen?
Oud 13-01-2003, 15:07
Adrenaline
Adrenaline is offline
ja ik hecht veel waarde aan mijn spullen maar ik zou best zonder kunnen hoor.
Oud 13-01-2003, 15:11
RuffThugg
RuffThugg is offline
Ik zou denk ik wel zonder kunnen.

De nieuwste telefoon zou ik wel willen, maar koop ik toch niet, ik heb er eentje die goed genoeg is.

En voorderest kan ik wel zonde veel materie, het zou dan wel heel anders worden.

Zonder tv, pc, hifiset en telefoon.... Tis denk ik heel moeilijk nu je er eenmaal aan gewend bent.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2003, 15:13
qghp
qghp is offline
Ik denk van mezelf altijd dat ik best heel goed zou kunnen leven zonder al te veel bezittingen,maar in deze wereld is het gewoon heel moeilijk omdat bijvoorbeeld een fiets alleen al een bezitting is en als ik mij normale leven zou moet gaan doorzetten kan dat niet zonder fiets, omdat neit alles waar ik heen meot direct naast de deur ligt.

Nog een voorbeeld, mijn discman,als ik op weg ben en ik ben in mn eentje dan heb ik altijd mn discman bij me omdat ik het gewoon heel leuk vind om muziek te lusiteren.
Maar daar heb je dan ook weer cd's voor nodig en dat behoort ook niet tot je eerste levensbehoeftes, dus dat zou ik dan ook weer heel erg gaan missen.
Er zijn nog wel meer van deze voorbeelden te noemen
en ik denk dan eigenlijk dat ik in deze wereld NIET kan leven met een miniumum aan bezittingen.

Maar aan de andere kant lijkt eht me ook weer helemaal geweldig om bijvoorbeeld met expeditie robinson mee te doen,
een half jaar afgezonderd van de buitenwereld en je hebt niks anders dan de natuur om je heen en daar moet je jezelf dan maar mee redden, hik zou graag willen weten of ik dit uit zou kunnen houden.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2003, 15:54
WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Ik kan wel zonder, maar ik wil het niet en het gebeurt ook niet :\ Ik zou heel lang moeten wennen, want dr zijn namelijk wel veel spullen waar ik veel waarde aan hecht. Zoals mn pc en mn digicam
Met citaat reageren
Oud 14-01-2003, 13:11
rodina
rodina is offline

Ben wel gehecht aan mn kleding, geef er veel geld aan uit maar ik doe er ook lang mee. Je kan me rustig op een eiland zetten zonder tv etc, dat maakt me allemaal niet zo veel uit. Tja een mooie auto wil iedereen wel, maar een fiat 500 doet 't ook.

Ik zou ook wel zonder mn FakeLondon shirtjes kunnen en mn volvo c70 maarja waarom zou ik?
Oud 14-01-2003, 13:16
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
Ninnoc schreef:
Hecht jij veel waarde aan je spullen, wil jij graag de nieuwste telefoon ed of kan het je niet schelen en hecht je meer aan geestelijke rijkdom? Zou je kunnen leven met een minimum aan bezittingen?
bestwel materialistisch op bepaalde gebieden denk ik. maar ik denk niet dat je minder waarde aan geestelijke rijkdom hecht als je ook waarde hecht aan meer materialistische zaken.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2003, 13:16
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
rodina schreef:

Ben wel gehecht aan mn kleding, geef er veel geld aan uit maar ik doe er ook lang mee. Je kan me rustig op een eiland zetten zonder tv etc, dat maakt me allemaal niet zo veel uit. Tja een mooie auto wil iedereen wel, maar een fiat 500 doet 't ook.

Ik zou ook wel zonder mn FakeLondon shirtjes kunnen en mn volvo c70 maarja waarom zou ik?
een wat oudere fiat 500 is ook een materialistisch object hoor..
Met citaat reageren
Oud 14-01-2003, 13:20
rodina
rodina is offline
Citaat:
]{ing schreef:
een wat oudere fiat 500 is ook een materialistisch object hoor..
Ja klopt maar ikhoef niet persé een gloednieuwe bmw 7serie, een oud wrak rijdt ook z'n rondjes, en mn fiets functioneert ook
Oud 14-01-2003, 13:32
Ik ben de Walrus!
Ik ben de Walrus! is offline
Ik ben redelijk materialistisch ingesteld denk ik. Ik geniet van alle dingen die ik heb en ben blij dat ik ze heb. Ik zou best zonder de meeste dingen kunnen, want uiteindelijk zijn bezittingen toch niet de dingen die bepalen of je gelukkig bent, maar ik zou ze niet snel afstaan, want ze maken mijn leven wel een stuk prettiger.
Oud 14-01-2003, 13:41
Rocksaan
Rocksaan is offline
jezus volgensmij ben ik veel te materialitisch. Niet dat ik alles moet kopen kopen kopen end e nieuwste dingen hebben. Maar als ons huis afbrand en ik mn gitaar, oldtimer, scrapbooks, fotoalbums, kleren, en allerlei ander spul waar ik veel waarde aan hecht ga ik toch wel echt heel hard huilen.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2003, 13:58
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
rodina schreef:
Ja klopt maar ikhoef niet persé een gloednieuwe bmw 7serie, een oud wrak rijdt ook z'n rondjes, en mn fiets functioneert ook
nee die hoef ik ook niet.. niet persé
achja, zolang je geen auto nodig hebt hoef je er ook niet echt aan te denken, en dat is een pluspunt
Met citaat reageren
Oud 14-01-2003, 14:44
Black Rainbow
Black Rainbow is offline
redelijk, kan best zonder een hoop dingen, maar vooral op het gebied van computers ben ik ontzettend materealistisch, als ik iets voor me pc koop moet het het beste zijn, maakt niet uit hoe duur.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2003, 20:40
Verwijderd
Citaat:
terror koe schreef:
Ik ben alleen materialistisch als het mn cds/lps betreft
Met citaat reageren
Oud 14-01-2003, 20:43
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
Black Rainbow schreef:
redelijk, kan best zonder een hoop dingen, maar vooral op het gebied van computers ben ik ontzettend materealistisch, als ik iets voor me pc koop moet het het beste zijn, maakt niet uit hoe duur.
ik koop per definitie het beste wat ik kan betalen eigenlijk, vooral als het gaat om dat soort dingen.. maar ja.. als je een pc hebt vind ik wel dat je er een paar jaar mee vooruit moet kunnen, en dat gaat ook wel als ie maar snel genoeg is (ook zonder upgraden)
Met citaat reageren
Oud 14-01-2003, 22:30
maar
maar is offline
Ja, ik ben wel materialistisch; kan niet goed zonder (m'n) spulletjes. Ik wil ook altijd vanalles hebben, wel een beetje een slechte eigenschap misschien; dan zie ik een cool jasje en dat laat me dan echt niet meer los voordat ik het heb . Maar, natuurlijk, zijn vrienden en familie uiteindelijk veel belangrijker dan alle objecten bij elkaar, blabla... Al zou ik zonder enige vorm van luxe of zonder bezittingen ook maar heel moeilijk kunnen leven, eerlijk gezegd.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2003, 23:25
Verwijderd
Citaat:
rodina schreef:

Je bent 17?
Met citaat reageren
Oud 14-01-2003, 23:54
Mad^Athlete
Mad^Athlete is offline
Citaat:
Black Rainbow schreef:
Ik heb hetzelfde . . . alleen dan met mijn fietsen . . . zielige bankrekening
Oud 15-01-2003, 00:00
Black Rainbow
Black Rainbow is offline
Citaat:
~*Mad^Athlete*~ schreef:
Ik heb hetzelfde . . . alleen dan met mijn fietsen . . . zielige bankrekening
fiets van 2500 euro...... je bent gek
Met citaat reageren
Oud 15-01-2003, 00:21
Mad^Athlete
Mad^Athlete is offline
Citaat:
Black Rainbow schreef:
fiets van 2500 euro...... je bent gek
Sssssst niet zo hard niet zo hard . . . ik wordt al om genoeg andere redenen voor gek verklaart
Oud 15-01-2003, 09:49
Q
Q is offline
Ik wil niet veel bezitten in principe. Maar wat ik bezit mag best mooi zijn, dus eigenlijk ben ik materalistisch terwijl ik aan de andere met zo min mogelijk wil leven. Een voorbeeld:

Ik wil een goeie PC maar geen TV, video, DVD, stereotoren
Ik wil een keuken maar geen oven, magnetron, vaatwasser en koffiezetapparaat.

Ik hoef al die dingen opzich niet. Maar daar staat weer haaks mijn auto tegenover, waar ik veel plezier van heb en waar ik erg blij mee ben, net als mijn PC. Dus ik heb een paar materalistische objecten die ik standaard wil hebben en dingen zoals fietsen, sierraden, boeken hoef ik niet.

Een ding wat ik het meest van alles wil, is kennis. En dat is niet materalistisch
Met citaat reageren
Oud 15-01-2003, 10:11
Pharmacon
Pharmacon is offline
Citaat:
Q schreef:
Een ding wat ik het meest van alles wil, is kennis. En dat is niet materalistisch
je kan ook teveel weten hoor...

daar wordt je ook nie vrolijker op...

ik ben gehecht aan m'n cd's dus in dat opzicht materialistisch, verder eigenlijk
Oud 15-01-2003, 12:41
Avelon
Avelon is offline
ik ben graag van alle gemakken voorzien zeg maar. het hoeft niet mooi te zijn. een auto zou makkelijk zijn, mooi hoeft ie niet te zijn. duur ook niet. het gaat allemaal om het feit dat het praktisch moet zijn.
ik denk trouwens dat ik zonder alle technische snufjes veel minder kennis zou hebben. op bijvoorbeeld sociaal gebied, om maar wat te noemen.
zonder msn, forum ed en al helemaal zonder telefoon bijvoorbeeld zou mijn wereld heel klein zijn. hetzelfde geldt als de tv wordt weggehaald.
Oud 15-01-2003, 14:57
rodina
rodina is offline
Citaat:
Hermione schreef:
Je bent 17?
dr is vast wel zo'n shell-c70-mininatuuropschaalmodel iig die auto is te mooooi
Oud 15-01-2003, 18:37
dark_poetry
dark_poetry is offline
k heb een mobiel van 3 jaar oud zo n biggie geval licht lekker inde hand,kleren boeien me niet echt super veel opzich.
fietsen altijdd oude kut fietse.
oude discman
hele oude philips cd speler.
en een mini tv die groenig beeld geeft
nee,niet materealistisch.
Oud 15-01-2003, 18:43
Nuck
Nuck is offline
Ik hecht wel vrij veel waarde aan kleding en wil ook vaak wat nieuws. Dingen als gsm's, mp3-spelers etc. interesseren me niet zoveel. Ik hoef niet de nieuwste telefoon te hebben, zolang mijn oude het nog maar doet, vind ik het best. Natuurlijk zou het leuk zijn als mams mij een mp3-speler zou schenken, maar zelf geef ik mijn geld liever ergens anders aan uit .
Oud 16-01-2003, 17:15
Florine
Florine is offline
Mijn geestelijke rijkdom is o.a. ook verbonden met materialisme.

Als ik iets moois heb gekocht, voel ik me goed en geestelijk daardoor ook rijk. Ik hecht vrij veel waarde aan mooie kleding, sieraden, eigenlijk aan vrijwel alles. Gelukkig kan ik het me permiteren
Met citaat reageren
Oud 16-01-2003, 18:23
rodina
rodina is offline
Citaat:
Florine schreef:
Mijn geestelijke rijkdom is o.a. ook verbonden met materialisme.

Als ik iets moois heb gekocht, voel ik me goed en geestelijk daardoor ook rijk. Ik hecht vrij veel waarde aan mooie kleding, sieraden, eigenlijk aan vrijwel alles. Gelukkig kan ik het me permiteren
Zou je zonder ongelukkig, depressief en een klein guppie zijn?

Heb je de oudejaarsconference gezien van Youp van 't Hek?

Laatst gewijzigd op 16-01-2003 om 18:30.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2003, 18:37
Nuck
Nuck is offline
Citaat:
rodina schreef:
Zou je zonder ongelukkig, depressief en een klein guppie zijn?

Heb je de oudejaarsconference gezien van Youp van 't Hek?
Die was zo goed...
Oud 16-01-2003, 18:57
Verwijderd
Citaat:
rodina schreef:
dr is vast wel zo'n shell-c70-mininatuuropschaalmodel iig die auto is te mooooi
Ik dacht dat je bedoelde dat je 'm had , foutje
Met citaat reageren
Oud 16-01-2003, 19:01
Verwijderd
Citaat:
Ninnoc schreef:

best wel heel erg zo nu en dan, vooral als het op kleding aankomt.
Citaat:

Hecht jij veel waarde aan je spullen, wil jij graag de nieuwste telefoon ed of kan het je niet schelen en hecht je meer aan geestelijke rijkdom?
Beiden.
Citaat:
Zou je kunnen leven met een minimum aan bezittingen?
Nee.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2003, 20:53
Yoha
Yoha is offline
Materealistisch gezien heb ik het lang niet slecht, mooie grote kamer, computer, tv (10 jaar oud maar wel mooi groot ), stereotoren met fatsoenlijke speakers, telefoon, fiets+mountainbike. Het meeste heb ik zelf betaald met mijn bijbaantje, en ik zou het dus ook niet zomaar af willen staan, maar ik ga niet elke 3 maanden een nieuwe telefoon kopen ofzo, dat is weer iets te overdreven
Met citaat reageren
Oud 20-01-2003, 14:12
Base
Base is offline
Ik vind spullen leuk om te hebben, maar vaak koop ik iets niet omdat ik eigenlijk niet weet wat ik er mee moet en omdat ik betere dingen met mijn geld kan doen.
Ik heb liever een avond plezier, concert etc. Dan weer een prul voor op mn kamer.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2003, 18:24
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
*eens met terrorkoe*
Met citaat reageren
Oud 20-01-2003, 19:33
the tourist
the tourist is offline
Ik ben wel gehecht aan mijn spullen, maar ik zou bv best een maand zonder kunnen.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2003, 09:29
eztah
eztah is offline
Ik hecht heel weinig waarde aan spullen..
Ik koop zelden kleren, of spullen voor mijn kamer. Ik vind het wel leuk om nieuwe spullen te hebben, maar ik doe er niks voor (winkelen dus)..
Met citaat reageren
Oud 23-01-2003, 14:57
the exploding boy
the exploding boy is offline
Ik hoef geen dingen persé te hebben ( tuurlijk er zijn vast wel uitzonderingen, wat sigaretten betreft ben ik erg hebberig ) Maar dingen die ik heb wil ik ook niet kwijt. Dan heb ik het over dingen als cd's, foto's, brieven... ik bewaar alles. Maar das misschien niet materialistisch maar eerderdat ik gewoon die herinneringen wil houden .
Met citaat reageren
Oud 23-01-2003, 19:11
GRRR
GRRR is offline
you are not your couch, your tv, your stereo set. those things are arbitrary. what matters is your mind, your will, your desire to live.

-tyler durden :]
Met citaat reageren
Oud 23-01-2003, 19:13
Verwijderd
Citaat:
GRRR schreef:
you are not your couch, your tv, your stereo set. those things are arbitrary. what matters is your mind, your will, your desire to live.

-tyler durden :]
fight club, goede film
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten