Advertentie | |
|
![]() |
|
Een absolute zin en een absoluut nut kan onmogelijk bestaan. Denk je maar in. Stel: Ik help een oude dame de straat oversteken. Wat is daarvan dan de zin/het nut? Dat ze niet doodgereden wordt. Maar wat is daar de zin dan van? Dat ze blijft leven. Wat is daar de zin dan van? Dat ze wijzer is, als ze sterft. Wat is daar de zin dan van? Dat ze op een hoger niveau komt in het leven hierna. Wat is daar het nut dan van? Dat ze eerder klaar is met de cirkel des levens. Wat is daar de zin van van? Dat ze eerder op haar kont in het paradijs kan gaan zitten. Wat is daar de zin dan van? HELEMAAL NIETS!
Al was er een God, al was er iemand die over je wilde oordelen, wat is de zin er dan van aan Hem/Haar genadig te zijn? |
![]() |
|
Ja mensen, hier KAN niet over na worden gedacht. Het licht buiten ons perspectief... dus, waarom maken we ons er nog druk over? Omdat de mens wil WETEN. Waarom? Ik vraag me het af. Hoezo zou je willen weten waarom we leven? Mijn Motto: (cliche) Carpe Diem. Ik weet niet waarom ik leef, maar ik vind t wel leuk. Geniet er gewoon van! ![]()
|||
Citaat:
Citaat:
Bij de een kan dat zijn oude vrouwetjes over helpen steken, bij de ander kan het doel simpelweg zijn om oud te worden. Hier kan dus ook gerust WEL over na worden gedacht. Iedereen heeft zijn eigen doel, die hij/zij voor zichzelf stelt. En daarom zeg ik dat het doel van het leven is: Met een gerust gevoel dood kunnen gaan.
||
Citaat:
![]()
|
Verwijderd
|
maar het kan wel de algemene levensinvulling weergeven, en daaruit kun je de algemene zin des levens trekken, simpelweg door een soort van gemiddelde weer te geven, het gaat over de zin van het leven, dus ik denk dat je dit ook wel mag omschrijven met: wat is voor jou een prettig vooruitzicht om te leven, en als je het dan toch op grote schaal wil bekijken, dan zou je kunnen zeggen (darwinistisch), we zijn hier om ons voort te planten.
Dit is een zuiver theorisch topic, dat door ontelbaren voor ons is opgesteld, en door nog meer mensen beantwoord is, Religie, wetenschap, je hebt meerdere stromingen, meerdere zinvolle ingevingen in het bestaan. |
![]() |
|
heel kort smanegevat is de zin van het leven om weer dood te gaan.........en wat je daar tussen doet ja, who cares, alleen jij waarschijnlijk....
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
heb zin in je leven het doel is het middel, het middel het doel, het is een optimale cirkel waarin je terecht komt geluk-->geluk-->geluk-->geluk zoiets.. maar das weer mijn visie
|
![]() |
de zin van het leven is gewoon een kwestie van het voortbrengen van formules, uitvindingen,... etc. Voor de mensen die daar na komen en die daarmee verder kunnen gaan. Zo brengen deze mensen ook nog aan de volgende generatie informatie door. Volgens mij leef je gewoon voor de volgende generatie
Think about it |
Advertentie |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Voor jezelf heeft een tevreden leven volgens mij ook meer zin dan een tevreden dood. Het is immers nog maar de vraag of je daar wat aan hebt.
||
Citaat:
Voor mij is dat je een goeie daden doet in je leven, mensen helpen wanneer ze in probelemen komen, of de maatschapij, economische leven helpen. Een familie beginnen is ook een doel in het leven. De grootste doel is dat ik later gelukig ben, het maakt niet uit hoe de toekomst uit ziet als je maar dan gelukkig bent dat is de belangrijkste voor mij dan ![]() Groetjes, Crashzone
|
Verwijderd
|
Volgens mij heeft het leven helemaal geen doel.
Juh hebt het heelal, dan heb je un sterrenstelsel "Melkweg" genoemd, dan heb je de planeet "Aarde" en dan heb je ons/wij/mensen. We leven, we proberen te overleven, we doen uitvindingen, maken ondertussen de aarde kapot, we sterven, en komen onder de grond te liggen. En ondertussen draaid de aarde maar weer verder in dat zooo ontzettend grote heelal waarvan ik niet eens weet wat het nut ervan is. Ik bekijk het in zn geheel.. en dan stellen wij eigenlijk niet eens wat voor, we zijn een paar levende wezens die rondtrekken op un stuk steen dat rond zweeft in de ruimte. Als we de verhalen moeten geloven zal deze eeuw un komeet de aarde raken en dan begint een groot deel van het leven weer helemaal van voor af aan. We worden geboren, leven en gaan dood. Je moet hier gemiddeld 80 jaar rondtrekken en dan is alles weer voorbij, je bent weg. Je kunt je niks meer herrinneren je kunt niet meer terug kijken op het leven dat je hebt gehad want je bent er gewoon niet meer. Nu ik dit schrijf begin ik me ook aftevragen waarom wij ons nou zo druk maken in het leven. over tientallen jaren is toch alles weer afgelopen. Niemand die er nog naar terug kijkt. Dus ja, wat is de zin van het leven... Leven. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
De zin van het leven wolvin_26 | 204 | 09-03-2007 08:50 | |
De Kantine |
zin van het leven hi | 76 | 14-12-2004 16:21 | |
Eten & Drinken |
De zin van het leven aan tafel Verwijderd | 5 | 22-06-2004 21:50 | |
De Kantine |
Laten we eens uitgebreid praten over de zin van het leven... kHebTrekInWatLekkers | 47 | 07-11-2002 18:08 | |
Psychologie |
de zin van het leven LonelyLostOne | 13 | 07-09-2002 09:30 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Antwoord op de vraag zin van het leven jbtq | 5 | 08-07-2002 12:00 |