Citaat:
linda85 schreef:
mag ik ff tussendoor vragen hoe dat gebeurd, het testen van je ogen?
Ik zie op het moment namelijk nogal slecht op afstand en ben ook van plan een keer langs de opticien te gaan, maar vraag me af hoe dat gecontroleerd wordt.
Gewoon ouderwets met zo'n bord met allemaal letters of kijken ze naar je ogen zelf?
Ik heb namelijk heel lang nodig om goed scherp te kunnen stellen en kan daardoor bewegende dingen ook erg slecht zien (voor wat betreft details dan). Maar kben bang dat dat niet zo duidelijk naar voren zal komen wanneer het puur gaat om stilstaande dingen. Die moet ik wel ff scherpstellen, maar dat gebeurt wel sneller dan bewegende dingen.
Khoop dat de topicstarter of iemand anders dit ff tussendoor kan beantwoorden...
|
De ogen bij een opticien worden inderdaad meestal met zo'n bord getest... In het ziekenhuis hebben ze daar een apparaat voor, waar uitkomt wat je sterkte is... Dan moet je naar een soort weg kijken, en die wordt dan wazig en aan de reactie van je oog kunnen ze schijnbaar je sterkte meten... Ik weet niet precies hoe dat allemaal werkt....
Er zijn meerdere mensen die mij gevraagd hebben of ik me heb laten testen op suiker, maar de huisarts heeft daar niks over gezegd... maar dat kwam ook omdat ik oogoperaties heb gehad, en de huisarts niet wist wat er precies gebeurd is, en wat er nu aan de hand is....
Ik moet voorlopig tot 18 februari wachten, dan heb ik dat onderzoek....ik kon volgens het ziekenhuis echt niet eerder, en de huisarts vond het in dit geval beter als ik gewoon in nederland blijf, en niet naar Belgie gaan (ik woon ergens in Limburg, dus Belgie is niet ver vanaf hier..)