Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-01-2003, 13:21
Bisz
Bisz is offline
Wat wij doen is zo ongelovelijk nuttelos, namelijk lappen tekst vertalen, letterlijk leren en hier krijgen we een so over, maar dit kost vel ongelovelijk veel tijd. En ik vroeg me af of er mensen zijn die wel iets nttigs doen bij fransI.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-01-2003, 13:50
Montoya
Montoya is offline
Zo'n beetje elke les luister toetsen doen tot 't Se Luisteren en daarna gaan we mondeling oefenen ofzo.
Oud 14-01-2003, 17:04
vosje16
vosje16 is offline
Boek lezen (Le silence de la mer) , gedichten lezen (meestal van Baudelaire of Rimbaud) , en af en toe korte tekstjes...
Met citaat reageren
Oud 14-01-2003, 17:58
Verwijderd
opdrachten maken, die uit je kop leren, en dat gaan vertellen tijdens mondeling
en nu luisterdingen oefenen.

btw er si wel een verschil tussen fa1 op havo en fa1 op vwo hè
Met citaat reageren
Oud 15-01-2003, 14:45
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Ik zit op het VWO...

Ik sluit dit jaar Frans1 af, maar ik heb echt bekant nog niets moeten doen dit jaar... Beetje opdrachten maken, beetje woordjes leren, dat was het wel. Ik sta een 8,3! Zou toch mooi zijn, hè, een 8 op mijn examenlijst?
Oud 15-01-2003, 14:54
Boogie
Boogie is offline
Wij zaten de hele les een beetje over niks te lullen, want de leraar was er de helft van de tijd niet of die zei er niks van. Af en toen een tekstje lezen, verder niet.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2003, 16:51
Balance
Balance is offline
ligt er aan of je het over vwo of havo hebt.
daar zit namelijk een groot verschil tussen: het één is luisteren, spreken en schrijven en het andere is lezen.

bij mij (op 't vwo): wij moeten wat opdrachten maken over teksten. Wordt alleen niet echt gedaan en daarom besluit de docente keer op keer om voor ons de tekst te gaan vertalen.
Eigenlijk komt het er daardoor op neer dat WIJ niks doen, maar de docente teksten vertaalt..

En qua toetsen: we krijgen 3 leestoetsen en 3 kennistoetsen. Die leestoetsen zijn niet zo moeilijk, dat lukt best. En de kennistoetsen zijn te makkelijk voor woorden (als je het leert dan).
Oud 15-01-2003, 18:03
flower87
flower87 is offline
Wij moeten opdrachten maken en leren.
Woordjes en werkwoorden leren.
leesteksten maken
grammatica leren
luistertoetsen maken
en daar over dan een S.O
tellen luistertoetsen en leesteksten bij jullie ook 3 keer mee?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten