Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-01-2003, 18:41
Demi
Demi is offline
Ik las vandaag een stukje in de krant dat ongeveer 10000 tijdelijke opvangcentra voor asielzoekers gesloten worden!
Iedereen heeft met de verkiezingsstrijd zijn mond vol van integratie, maar als je 10000 opvangcentra sluit en deze bij elkaar stopt dan leven die mensen veel meer tussen andere asielzoekers en niet tussen de Nederlandse bevolking. Wat natuurlijk de integratie sterk bevorderd!
Als voorbeeld werd Ameland aangehaald waar die mensen zich net thuis voelen en ingeburgerd zijn en ook de oudere bewoners van Ameland waren tevreden met de situatie en nu moeten ze weg!
Echt belachelijk! Waarom doen die politici in Den Haag hier dan niks aan, maar nee die zijn druk met folders verspreiden en een goed imago kiezen...
Ik denk dat ze zo proberen het negatieve beeld van asielzoekers dat nu bij de bevolking heerst vast te houden. Zodat mensen niet in opstand komen tegen het strenge beleid. Als het contact te goed word, word uitzetting natuurlijk ook steeds moeilijker...
Ik vind het een beetje eng worden in Nederland...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-01-2003, 18:54
Manus J. van Alles
Manus J. van Alles is offline
Een heleboel daarvan zouden denk ik al eerder gesloten moeten worden, hier in Veendam bijvoorbeeld staat er een die oorspronkelijk iets van 5 jaar geleden dichtgegaan zou zijn. Niet dat iemand er last van heeft, maar het zijn ook maar een soort noodgebouwen, dus die gaan sowieso niet zo lang mee.
Oud 14-01-2003, 19:25
Demi
Demi is offline
Ja het kan best zijn dat de gebouwen niet geschikt zijn, maar zorg dan dat die gebouwen verbeterd worden.
Ik zeg niet dat al die mensen hier moeten blijven, maar het is wel beter om de mensen die hier mogen blijven tussen de bevolking te laten wonen.
Iedereen praat nu wel over integratie, maar we moeten die mensen ook wel de kans geven zich te integreren en een taalcursus te nemen, die schijnen ook schaars te zijn.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2003, 19:39
Verwijderd
vraagje: waar worden de mensen opgevangen, in die gesloten opvangcentra zitten?
Het lijkt me niet dat ze nu op straat moeten slapen en leven. Dus ze moeten óf naar een ander opvangcentrum. En dat zou betekenen dat ze waarschijnlijk nog wel gewoon tussen de Nederlanders tercht komen. Óf ze moeten naar hun eigen land terug. En dan is er dus ook geen integratie meer nodig/mogelijk.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten