Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
@Toeter: Enschede is een hartstikke gezellige studentenstad. (Het feit dat er ook een HBO zit doet daar niet aan af
![]() Psychologie zou ik studeren in Utrecht, Amsterdam of Groningen. Die staan het beste aangeschreven, hebben de gezaghebbende docenten in dienst. Let wel dat de universiteiten van Amsterdam redelijk massaal zijn. Persoonlijk zou ik voor Utrecht gaan, vanwege de kwaliteit van de opleiding (Elsevier), de centrale ligging, de gezellige stad en de goede voorzieningen op de UU zelf. |
![]() |
|
![]() |
Ik geloof dat psychologie dit jaar pas begonnen is in Enschede, dus erg veel valt daar nog niet over te zeggen. Het zijn vooral meisjes die psychologie doen, dat is me wel opgevallen. Enschede is verder best leuk, heeft voor ieder wat wils, er is alleen geen corps. Er zijn ontzettend veel sportverenigingen, van voetbal tot schaatsen, van klimmen tot roeien.
Het feit dat het technisch is houdt wel in dat het minder massaal is dan in andere steden, wat oa te merken is in het kleine aantal gezelligheidsverenigingen, en de verenigingen die er zijn, zijn relatief klein. Een voordeel van Enschede is dat de kamers relatief goedkoop zijn. Het is wel wat beter zoeken dan eerst, maar dat maakt voor jou dus niet uit. En over de universiteit zelf, kijk maar eens op Scholieren-site UT, daar is ongetwijfeld genoeg te vinden. Mocht je verder nog vragen over Enschede hebben, laat maar horen dan. Alleen over de studie kan ik je niet zo heel veel vertellen.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Mijn zus studeert Psychologie in Amsterdam maar dat bevalt haar niet zo super, omdat het allemaal zo groot is etc. Zelf ga ik naar Maastricht, vooral voor het PGO systeem en omdat ik van meerdere mensen heb gehoord dat ze hier een leuke tijd hebben gehad. Ik zou, als ik jou was, gewoon verschillende boekjes van universiteiten aanvragen.. Over de studie en de stad, hebben ze vaak wel.. Lees die goed door en kies dan welke je het meest trekt... |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() En ff ontopic dat kijken en vergelijken van slagingscijfers etc. is veel minder belangrijk dan hoe je je op je gemak voelt,als dat nl. zo is presteer je sowieso beter, dus als je enschede een leuke stad vindt en je je er veilig voelt, moet je gewoon daar gaan studeren.
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Probleem Gestuurd Onderwijs Citaat:
![]() |
![]() |
|
Ik studeer psychologie in Nijmegen en ik vind het echt heel leuk hier
![]() ![]() ![]() blablabla, dat was mijn 'promoot Nijmegen' verhaaltje ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Dit systeem is ontwikkeld in Maastricht, misschien heb je daarom hier wat aan: http://www.studiekeuze.unimaas.nl/de...0728&lang=uk#1 Oja Curlyangel, misschien heb je hier wat aan: http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=350051 |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() ![]()
||
![]() |
Citaat:
Bij ons komt het er in feite op neer dat iedereen er alleen maar zit om de leerdoelen te weten zodat iedereen afzonderlijk kan gaan studeren voor het tentamen. Maar gaat bij dit systeem meer om de weg ernaartoe. Je moet dus een probleemoplossend en analyserend vermogen moeten ontwikkelen. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
En uiteindelijk heb je jezelf ermee als je niets doet, ben ik ermee eens. Maar soms heb ik wel het gevoel dat ik alles wat wij in twee lesuren doen, ook in 5 minuten kan doen. Als men mij gewoon de leerdoelen geeft. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Maar bij ons heb je naast het project ook gewoon hoor- en werkcolleges, maar dat zal overal wel zo zijn. Maar lijkt het PGO nog steeds op mijn project?
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() als zelfs de simpelste voormalig klasgenoten van de middelbare school die de engelse taal niet eens fatsoenlijk onder de knie hadden die studie aan kunnen, zal ik het zeker kunnen... iedere studie waar geen wiskunde aan te pas komt stelt toch weinig voor ![]() Laatst gewijzigd op 05-02-2003 om 20:55. |
![]() |
||
Citaat:
een naast familielid heeft filosofie, psychologie en nog wat dingen gestudeerd. is uiteindelijk psycholoog geworden en die zegt het zelf ook, dat dat deels zeker zo is. we hebben er vaak discussies over. t is maar hoe belangrijk je jezelf wil vinden als psycholoog zijnde. |
Advertentie |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar ach, smaken verschillen he, ipv meteen te zeiken dat iets 'zo nep' is, zou je ook gewoon je mond kunnen houden en andermans keuze kunnen accepteren... |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Aangezien bestuderen totaal niet zegt dat je daarmee iemand kan doorgronden. Als ik een wiskundig probleem bestudeer, dan zegt dat niks over of ik het probleem daadwerkelijk kan doorgronden. Wiskunde moet je toch ook feeling voor hebben of niet soms, en dat geldt zo bij elke studie. Maar denk jij maar lekker dat met wiskunde ![]() ![]() Wat studeer jij eigenlijk als ik vragen mag...
Laatst gewijzigd op 06-02-2003 om 12:18. |
![]() |
||
Citaat:
zelf ben ik reeds anderhalf jaar zoekende naar wat ik wil. 4 jaar op een hbo of universiteit rondlopen zie ik totaal niet zitten. er is geen enkele studie die me trekt en motivatie is dus ver te zoeken. denk dat ik binnenkort maar gewoon wat beveiliging diploma's of een vrachtwagenrijbewijs ga halen. ik hoef niet zo nodig wat met mijn vwo diploma te doen |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]() Maar ik moet wel zeggen, dat als je vrachwagenchaffeur wordt met je VWO, omdat het je aan motivatie ontbreekt voor een studie aan de uni of HBO, je niet echt in de positie bent om wat van mensen te zeggen die die motivatie wel hebben, wat voor (nutteloze) studie ze dan ook (gaan) doen. Maar je hebt wel voor een deel gelijk, psychologie is echt geen hele moeilijke studie(ik neem aan dat je dat bedoelt met 'nep').
||
![]() |
Citaat:
Ik zal het even voor je uitleggen. Dat voor rotte vis uitmaken, moet je niet al te letterlijk nemen. Jij zei dat hij er niks van snapte, wat je in de Nederlandse taal kan beschrijven met 'iemand voor rotte vis uitmaken'. Ten tweede vorm je een beeld over iemand. Geen oordeel. Je oordeelt daarentegen wel over iemand anders. Dan nog dat bekommeren. Hij zegt helemaal niet dat jij je niet om anderen bekommert. Hij is daar juist bang voor.
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Studeren |
Een dagje psychologie studeren universiteit | 4 | 27-11-2007 09:11 | |
Studeren |
psychologie studeren in maastricht metallica | 5 | 09-06-2007 20:50 | |
Studeren |
psychologie studeren forumfreakie | 29 | 01-11-2004 16:59 | |
Psychologie |
Psychologie studeren en niet zo sterk in je schoenen staan Anne | 84 | 01-06-2003 20:30 | |
Algemene schoolzaken |
psychologie en filosofie Ciskaatje | 2 | 16-02-2003 02:43 | |
Algemene schoolzaken |
Student Psychologie sunshine82 | 8 | 09-11-2001 19:43 |