Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-01-2003, 17:58
Chelle
Chelle is offline
Ja..ehm, kan iemand mij hier wat over vertellen? Zelf vind ik amsterdam een fijne stad. Maar hoe doet amsterdam het als studentenstad? (beetje vreemde zin ) Ik het er laatst met iemand over, ik vertelde dat ik misschien in Amsterdam wou gaan studeren. Ze keek me toen heel moeilijk aan...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-01-2003, 19:14
Onlyme
Onlyme is offline
Heel leuk hoor
Ik kende Amsterdam al voordat ik er ging studeren, maar het is ook wel een leuke studentenstad vind ik. Er zitten iig heel veel universiteiten en hoge scholen.
Oud 13-01-2003, 20:49
autodropje
autodropje is offline
schijnt wel goed te zijn, alleen de universiteiten iets minder.
Oud 14-01-2003, 19:30
Chelle
Chelle is offline
Citaat:
autodropje schreef:
schijnt wel goed te zijn, alleen de universiteiten iets minder.

Er wordt niet goed lesgegeven? (ja, ik wil het graag weten, dadelijk zit ik helemaal verkeerd)

Citaat:
Heel leuk hoor
aan welke hogeschool/universiteit studeer je? Als ik vragen mag...
Met citaat reageren
Oud 14-01-2003, 23:22
waaromniet?
waaromniet? is offline
UvA is niet ideaal, wel gezellig. Mjah, mij trekt het niet meer zo, zo'n ontzettend grote stad, eerst wel. Ook de massale UvA (die organisatorisch niet altijd even goed is) vind ik niet goed, dus ik hoef het niet meer, maar er zijn genoeg mensen die ik ken die daar met veel plezier studeren
Oud 15-01-2003, 10:45
Onlyme
Onlyme is offline
Citaat:
Chelle schreef:

aan welke hogeschool/universiteit studeer je? Als ik vragen mag...
Hogeschool van Amsterdam, ik doe een technische studie. Ik vind dat er goed wordt les gegeven. Ik ken ook mensen die aan de Vrije Universiteit studeren, en mensen die aan de Universiteit van Amsterdam studeren. Hun heb ik ook nooit horen klagen over de lessen (college's ) die ze krijgen...
Oud 15-01-2003, 13:10
Verwijderd
Mijn zus studeert aan de UvA, ze woont in Amstelveen.. Eerst vond ze Amsterdam echt super, zo groot, zo veel mogelijkheden etc.. Nu wil ze er echt graag weg, ze voelt zich er 's avonds erg onveilig en ze vindt het gewoon te groot geworden. Ook is ze niet echt kapot van de UvA. Ze heeft ook een tijdje op de VU gezeten, maar dat vond ze nog erger.. Ze wil er afstuderen en dan weg..
Met citaat reageren
Oud 15-01-2003, 14:14
Verwijderd
Ik ken iemand die er studeert, die doet daar een studie die je alleen in Adam kan doen, dus hij had geen keus. Toch valt het hem een beetje tegen. Alles is zo groot! Maar ja misschien heeft dat ook weer voordelen. En ja ook wonen is eenprobleem, vaak kom je in steden rond Adam terecht. En das ook niet ideaal als je uit bent geweest denk ik zo!
Met citaat reageren
Oud 15-01-2003, 16:31
Screenager
Screenager is offline
Citaat:
waaromniet? schreef:
Ook de massale UvA (die organisatorisch niet altijd even goed is) vind ik niet goed
Heh.. ik studeer aan de UvA, en daar heb je wel een punt Maandag een tentamen, was er in de collegezaal geen videoapparatuur aanwezig (studeer Media & Cultuur), dus moesten we een uur wachten... nou kreeg ik gisteren van de UvA een mailtje dat hierdoor iedereen minstens een 5,5 krijgt Mij hoor je niet klagen
Met citaat reageren
Oud 15-01-2003, 19:07
Verwijderd
Als je studie ook ergens anders te doen is zou ik het niet doen.

Ik zit zelf nu pas een paar maandjes in Amsterdam en de stad is gewoon niet kewl. Je moet echt goed op je spullen letten, als je op de fiets ergens heen wil moet je echt goed wakker zijn/opletten of ze rijden je aan. Het is een ranzige stad

Een kamer vinden die een beetje groot is en tegen een relaxte prijs is zo'n beetje onmogelijk te vinden....
Met citaat reageren
Oud 15-01-2003, 20:22
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef:
Mijn zus studeert aan de UvA, ze woont in Amstelveen.. Eerst vond ze Amsterdam echt super, zo groot, zo veel mogelijkheden etc.. Nu wil ze er echt graag weg, ze voelt zich er 's avonds erg onveilig en ze vindt het gewoon te groot geworden. Ook is ze niet echt kapot van de UvA. Ze heeft ook een tijdje op de VU gezeten, maar dat vond ze nog erger.. Ze wil er afstuderen en dan weg..
Onveilig? Ik woon al mijn hele leven in deze stad, en heb me nog geen enkel moment onveilig gevoeld.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2003, 11:35
ganralph
ganralph is offline
de UvA is organisatorisch best rampzalig (ik heb universiteit Maastricht als vergelijkingsmateriaal) en UvA-studenten doen gemiddeld langer over hun opleiding omdat Amsterdam veel afleiding te bieden heeft

het wonen is een ramp, dat geef ik toe, maar of je in een grote stad kunt aarden, hangt vooral van jezelf af...

onveiligheid van het verkeer heb ik nog niet gemerkt - als voetganger kun je altijd voorrang claimen
en zolang je een beetje op je spullen let, valt het nog best wel mee op straat (sommige buurten kun je idd wel beter niet wonen als je s nacht (als meisje) alleen over straat moet)

ik kom zelf oorspronkelijk uit Limburg, en het was voor mij dus best een omschakeling, maar de 'stadsmentaliteit' bevalt mij heel erg goed en is lang niet zo afstandelijk als sommigen denken

Citaat:
Screenager schreef:
Heh.. ik studeer aan de UvA, en daar heb je wel een punt Maandag een tentamen, was er in de collegezaal geen videoapparatuur aanwezig (studeer Media & Cultuur), dus moesten we een uur wachten... nou kreeg ik gisteren van de UvA een mailtje dat hierdoor iedereen minstens een 5,5 krijgt Mij hoor je niet klagen
*las net het mailtje en klaagt ook niet *
Met citaat reageren
Oud 16-01-2003, 13:44
Verwijderd
Citaat:
halve banaan schreef:
Onveilig? Ik woon al mijn hele leven in deze stad, en heb me nog geen enkel moment onveilig gevoeld.
Ze komt uit een kleinere stad, waar vrijwel niet gestolen wordt.. dus ervaart zij Amsterdam is onveilig... Ik overigens ook.. ik zou er niet willen wonen...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten