Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-01-2003, 18:00
*moonchild*
*moonchild* is offline
ik snij sinds 3 maanden ongeveer in mezelf.. in ut bgin viel het niet op sneed ook niet diep.. dus verder niet echt littekens.. maar mijn wonden worden steeds dieper en groter.. dus ook moeilijker te verbergen.. kheb nu meestal 2 afgeknipte sokken om me pols.. maar met gym krijg ik wel steeds meer vragen.. alleen 3 meisjes uit mij klas weten ut.. verder niemand.. vin het moeilijk om over te praten.. verder mogen wij niet met lange kleren gymen.. en ik durf niet goed naar mijn gymleraar.. te gaan want dat is mijn mentor.. en kben bang dat tie wat tegen me ouders zegt.. en naar de vertrouwenspersoon gaan durf ik ook niet goed.. bang dat ze raar reageert(kweet dat ze der voor is maar toch..)
mijn reden om te snijden is dat ik geestelijke pijn moeilijker vind dan lichamelijke pijn.. en zow voel ik op zo'n moment even echt helemaal niks..
naja.. weet iemand hoe ik wel met lange kleren kan gymen of als het echt erg wordt niet meer hoef te gymen..??
(toch maar naar vertrouwens persoon gaan..??)
Oud 17-01-2003, 18:02
diane
diane is offline
Eyz het zou slim zijn als je even de reden van het snijden verteld anders wordt dit topic gesloten
Oud 17-01-2003, 18:04
*moonchild*
*moonchild* is offline
Citaat:
diane schreef:
Eyz het zou slim zijn als je even de reden van het snijden verteld anders wordt dit topic gesloten
mijn reden om te snijden is dat ik geestelijke pijn moeilijker vind dan lichamelijke pijn.. en zow voel ik op zo'n moment even echt helemaal niks..
en ik kan nog niej stoppen.. zouw wel willen.. maar ut luk gewoon niej..
Oud 17-01-2003, 18:05
Ciskaatje
Ciskaatje is offline
meis, ik ben bang dat je topic gesloten gaat worden
snijtopics worden gesloten als het gaat om het snijden zelf
als de topic draait om het 'waarom' heb je meer kans dat ie open blijft

en wat gym betreft
ik ben bang dat ze niet zomaar een uitzondering voor je zullen maken, als je daar geen goede reden voor geeft
dus ja, of je moet t ze vertellen, of je moet t op een andere plaats doen, maar t beste is natuurlijk om ermee te stoppen

sterkte
Oud 17-01-2003, 18:08
mathfreak
mathfreak is offline
Ik kan je alleen maar aanraden om er toch met iemand over te praten, bijvoorbeeld de vertrouwenspersoon of je huisarts, om op die manier hulp te krijgen om er van af te komen. Snijden lost geen problemen op, maar veroorzaakt alleen maar nieuwe problemen.
Oud 17-01-2003, 18:09
Ciskaatje
Ciskaatje is offline
Citaat:
spider schreef:
en ik kan nog niej stoppen.. zouw wel willen.. maar ut luk gewoon niej..
dit is bij een grote groep mensen die snijden zo
met een reden over het waarom, wordt meer in de richting bedoelt van wat je geestelijke pijn veroorzaakt..
misschien dat mensen je daar meer bij kunnen helpen.
die geestelijke pijn, de oorzaak daarvan, dat moet je voornamelijk aanpakken als je met snijden wil stoppen
anders wordt het heel heel moeilijk
Oud 17-01-2003, 18:11
styles J
styles J is offline
iemand uit mijn klas deed er vorig jaar een presentatie over....

Ik vind t een heel moeilijk probleem..
Je kan zeggen stop met snijden, maarja daar ben je niet meegeholpen he?
Je moet er achterkomen waarom je geestelijke pijnen erger vindt dan lichamelijke pijnen, dan pak je het probleem bij de wortel aan... Is er iets traumatisch gebeurd waardoor je dat ging doen? (hoef de reden niet te weten) maar ga dat gewoon bij jezelf na, en praat er bv. met die 3 vriendinnen... mischien heb je dan een uitlaatklep... en mischien dat je t zo minder snel gaat doen?

Ik hoop voor je dat je gauw kunt stoppen ermee....

-x-
Oud 17-01-2003, 18:29
Verwijderd
Wat een aantal mensen al aangaven, op psych geldt een beleid waarbinnen topics met als hoofdonderwerp automutilatie niet worden toegestaan. Meer informatie over het beleid is te vinden op:

http://forum.scholieren.com/announcement.php?forumid=51

http://forum.scholieren.com/showthre...tanties, links

In de laatste link staan ook links naar site met informatie over automutilatie.

Je mag wel een topic openen over je problemen (waardoor het snijden dus is ontstaan), maar niet over automutilatie zelf.

Informatie is ook te vinden op:
http://www.korrelatie.nl/
http://www.scholieren.com/extra/ind...+problemen&id=8
http://www.wegwijs.org/doc3.html

http://www.jeugdinformatie.nl/16ofzo/hulp.htm

Laatst gewijzigd op 17-01-2003 om 18:31.
Oud 17-01-2003, 18:30
Verwijderd
Nog even wat Dusjcrib vandaag gepost heeft:

Nou, hier dan eindelijk bericht over het beleid dat we nu zullen volgen in verband met automutilatie-topics. We zijn toch tot de conclusie gekomen dat topics met automutilatie als hoofdonderwerp niet meer toegestaan zijn. De argumenten zijn in dit topic denk ik duidelijk gegeven. Het is echter niet de bedoeling een taboe te creëren rond automutilatie, het is dus niet zo dat het niet meer genoemd mag worden. Het is wel toegestaan om een topic te openen waarin automutilatie wordt genoemd, als het topic zelf ergens anders (zoals de oorzaak) over gaat. Automutilatie heeft een oorzaak en die mag je dus best bespreken. We zijn ons ervan bewust dat het ook zo ver kan gaan dat automutilatie een probleem op zich wordt en de oorzaak dus niet meer uitmaakt. Daarom laten we je niet zomaar in de kou staan, maar zullen we bij het sluiten van het topic een aantal links geven waar je misschien nuttige informatie vandaan kunt halen. Wanneer automutilatie op zichzelf een probleem is geworden kunnen mensen op het forum ook weinig meer voor je betekenen. Tuurlijk is het fijn je verhaal ergens kwijt te kunnen, maar het is niet de bedoeling anderen mee te slepen in dit probleem en dat risico bestaat wel.

Ik hoop dat iedereen begrijpt waarom we deze regel in hebben moeten stellen!
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten