Advertentie | |
|
![]() |
|
Mijn ex doet de hogeschool voor toerisme (zie www.tio.nl)
Als je het echt leuk vindt is het een aanrader.. maar als je het gewoon 'wel leuk' lijkt vraag ik me af of je het toerisme wel in moet gaan, want het is hard werken en er komt heel wat meer bij kijken dan een beetje mensen inchecken! Tolk-vertaler weet ik weinig van, en literatuurwetenschappen is een studie die bijv. aan de RUG al verdwenen is omdat het gewoon te weinig studenten trekt... zal ongetwijfeld een leuke studie zijn maar vraag je eerst af of je er ook daadwerkelijk iets mee kunt na die tijd.
|
Verwijderd
|
Als je achter een receptie o.i.d. wilt gaan staan, dan kan je nog het beste een MTRO gaan doen. Als je HBO gaat doen dan word je namelijk meer opgeleid voor een managementfunctie binnen het Toerisme. Dus als je je overgangsbewijs hebt van 3gym naar 4gym dan kun je dat volgens mij al wel gaan doen. Ik heb gehoord dat het TIO heel erg praktijk gericht is en die opleiding kost ook behoorlijk wat centjes (ik geloof €8000 per jaar), dit is omdat bijna alle toeristische opleidingen op HBO-niveau particulier zijn (waaronder het TIO), dus geen subsidie van de overheid e.d. De enige niet-particuliere HBO-Toerisme (die ik ken) is het NHTV in Breda, dit is trouwens ook de enige opleiding die 4 jaar duurt. Ik hoop dat je hier iets aan hebt
![]() Het enige trouwens wat wel een bezwaar voor mij zou zijn, is dat als ik Gymnasium zou doen, dat dan een baan achter de receptie wel erg onder m'n niveau zou liggen, maar dat is natuurlijk jouw keus ![]() Laatst gewijzigd op 05-02-2003 om 20:40. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Verder klopt het wel, dat hbo-opleidingen vooral voor managementfuncties opleiden, maar dat wil niet zeggen dat je daar altijd terecht komt.. Op mijn opleiding (KHBO dus) kun je kiezen uit 4 afstudeerrichtingen: MTI = Toeristische informatie, bv ANWB, VVV, enz MRO= Recreatie onderneming, bv hotel, attractiepark, enz TM = Tour manager, reisleider/standplaatshostess MTT = Travel Trade, reisbureauwezen. Voor meer info: zie de website.
|
Over Literatuurwetenschap: ik weet dat je het voltijd in Utrecht + in Leiden kan doen. Ik zou zeggen, vraag folders aan via www.leidenuniv.nl en via de site van de Universiteit Utrecht. Als die folders nog niet duidelijk genoeg zijn, dan kan je naar open dagen of naar van die dagen waarop je specifiek een voorlichting krijgt over Literatuurwetenschap. Ik was naar zo'n voorlichting geweest in Utrecht, en het lijkt me een onwijs leuke studie, maar ik kan nog steeds niet echt uitleggen wat het allemaal precies inhoudt.. *sorry*..
Tolk/vertaler > een klasgenote van mij gaat dat in Antwerpen studeren. Het schijnt dat die opleiding beter is dan die opleiding tolk/vertaler in Maastricht (? dacht ik). Het is HBO-niveau maar je moet minstens VWO hebben om dat te mogen doen.
|
![]() |
|
|