Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-01-2003, 10:35
Verwijderd
nouja, ben vanochtend maar weer es naar de huisarts geweest voor mijn gewrichten. ik heb er veel last van enzo maar de huisarts kon niks vinden. heeft me nog een keer getest op reuma maar dat was het niet.
ik ben er nou al 2 jaar mee aan hetkloten en er komt niks fatsoenlijks uit. ik vind het zo kut, want als ze niet weten wat het is kunnen ze er ook niks aan doen.
zijn er meerderen die dat ook hebben? en heb je dan soms ook het idee van, is het kanker ofzo, dan weet ik tenminste wat het is... soms raak ik er zo van in de war, want kanker mag je toch niet wensen? maja...
Met citaat reageren
Oud 16-01-2003, 10:41
nogwatjuh
nogwatjuh is offline
misschien is t iets dat je onbewust zelf doet.. dat in je hoofd zit..
toen ik geen zin had in school werd ik ziek.. ben ik ook heel lang gebleven.. msschien moet je even nadneken over iets wat al 2 jaar zo is (iets anders dan je gewrichten dan) msschien heeft t daarmee te maken..
Met citaat reageren
Oud 16-01-2003, 10:59
Ieke
Ieke is offline
Ik heb ook erg last van mijn gewrichten, eigenlijk banden. Wat het is is niet echt duidelijk, alleen dat ik erg los in mij banden zit en het daardoor te snel overbelast.
Bij mij hebben ze ook van allerlei onderzoeken gedaan, maar er kwam nooit iets uit.
Ben je lenig? Als dat zo is kan het namelijk ook zijn dat je banden niet helemaal goed zijn en iets te snel overbelast, terwijl je de 'normale' dingen doet.
Oud 16-01-2003, 11:00
Verwijderd
Ik heb het ook gehad...heb jaren bij allerlei verschillende doktoren enz gelopen, maar ze konden niks vinden. Toen ik een jaar of 19 was oid liet iemand mijn moeder een stuk over fybromialgie (sommige mensen noemen het weke-delen-reuma) lezen, zij liet dat mij lezen. Ik ben naar de dokter gegaan en heb gevraagd of het dan kon zijn. Hij heeft toen de diagnose gesteld. Het is vrij onbekend, ook onder doktoren (sommige reumatologen kennen het wel), 't ook lastig om vast te stellen, echt zo'n ziekte van 'heb je niks en komen je symptomen over een en heb je daar en daar last van, dan heb je het' net als cvs en me enzo. Ik weet nu wel wat ik heb, d'r is alleen nog steeds niks aan te doen. Er is niet bekend waar het precies door komt en wat er aan te doen is. Echt heel veel schiet ik er dus niet meer op het te weten, maar goed, ik weet nu iig dat het niet 'tussen m'n oren zit', zoals veel mensen op een gegeven moment gingen beweren (wat dus onzin is, maar goed, je moet wat als iemand overal last van heeft, maar medisch gezien niks gevonden kan worden... ). Gewrichtsklachten kunnen ook komen door voedselallergie / -intolerantie. Misschien een keer op dat gebied gaan zoeken? (Ik heb er veel meer last van als ik bv. suiker of zoetstoffen eet/drink (merk je alleen als je normaal geen suiker eet, anders is er natuurlijk weinig verschil).).
Met citaat reageren
Oud 16-01-2003, 15:23
damaetas
damaetas is offline
ik heb erg last van mijn gewrichten euhm omdat ik te fel gegroeid ben en omdat ze heel zwak zijn: dus vlug overbelast.
ik probeer nu mn spieren wat sterker te krijgen met oefeningen die niet belastend zijn, hopen dat het helpt.
Oud 16-01-2003, 17:23
MiZz TeRiOuZz
MiZz TeRiOuZz is offline
Citaat:
ieke schreef:
Ik heb ook erg last van mijn gewrichten, eigenlijk banden. Wat het is is niet echt duidelijk, alleen dat ik erg los in mij banden zit en het daardoor te snel overbelast.
Bij mij hebben ze ook van allerlei onderzoeken gedaan, maar er kwam nooit iets uit.
Ben je lenig? Als dat zo is kan het namelijk ook zijn dat je banden niet helemaal goed zijn en iets te snel overbelast, terwijl je de 'normale' dingen doet.
dit verhaal herken ik heel erg ( alleen gaat het bij mij al ruim 5 jaar terug)...mijn banden zijn ook te lang, en dan voornamelijk die van mijn enkels(!) en knieeen (ik draag altijd 2 braces als ik sport). Van mijn enkels heb ik al rontgrenfoto's, echo's, stressfoto's en een MRI laten maken, van die laatste w8 ik nu de uitslag af, die krijg ik 6 februari.

Ik begrijp wel wat ME BLACKROSE bedoeld wat die kanker betreft, ik zit zelf ook al een tijdje met de gedachte: laat ze wat vinden dat te operen is, zodat het daarna beter gaat....helaas heeft de orthopeed ooit tegen mij gezegt: het heeft geen nut om je banden in te laten korten, want de rest van je enkels is ook naar de klote

hmjaah vage post maar ik wou alleen maar ff zeggen dat ik met zo'n beetje hetzelfde zit, en dat ik ook af zit te wachten totdat er nou eens een uitslag volgt waar ik echt wat aan heb....
Oud 17-01-2003, 17:55
Verwijderd
Citaat:
ieke schreef:
nope, absoluut niet lenig zelfs! zow stijf als een hark haha. weinigen gezien die echt zow stijf zijn

Citaat:
misschien is t iets dat je onbewust zelf doet.. dat in je hoofd zit..
ik snap wat je bedoelt. en het klopt ook dat ik nu al 2 jaar psychische problemen heb, maar toch waren de gewrichtsklachten eerder, ze hebben zelfs vaak gedacht dat het andersom was, dat ik depressief werd doordat ik niet normaal kon lopen en schrijven enzow... mja
Met citaat reageren
Oud 17-01-2003, 18:39
Verwijderd
Citaat:
me blackrose schreef:
nope, absoluut niet lenig zelfs! zow stijf als een hark haha. weinigen gezien die echt zow stijf zijn
Wie weet ontmoet je mij zondag.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten