Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-05-2003, 10:51
king112
king112 is offline
Me ouders behandelen me al jaren heel erg kinderachtig!
En ik kan geen kant op want ik wil wel studeren maar heb geen geld om op kamers te gaan om hun te ontvluchten!
Ze spelen eeen soort macht spel met me en me moeder trekt gewoon mijn aandacht als het ware.(omdat het bij mij het makelijkst is)
Serieus praten, kan niet, dan ben ik altijd het vervelende ondankbare jongentje.
Me moeder zegt dagelijks dat ik niks doe, niks opruim en zijn alleen maar de werkster is.
Op de een of andere manier geef ik de aandacht die zij wilt heel vaak, terwijl het gewoon duidelijk andacht trekken is.
Dat doet ze als volgende:
Als ik ergens niet mee eens ben of iets niet wil of ik zeg dat ik me erger aan iets dat zij doet, gaat ze huilend(of heel zielig) ergens zitten en wacht gewoon todat ik me excuses aanbied en zeg dat ik fout was en zij goed.
Me vader heeft geen eigen mening die is het altijd eens met me moeder.
Maar ik wil gewoon veder gaan met school enzo snel mogelijk uit huis enzo, maar mij vraag is(helemaal geen verstand van)
Met 1 bijbaantje is dat genoeg voor om op kamers te gaan als je bijvoorlbeeld elke zondag 8 uur werkt?
Ik wil ff weten hoe dat allemaal gaat met kamers enzo?
Hoe duur ongeveer en die studiefinacerie.
Ik snap daar helemaal niks van!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-05-2003, 10:59
Verwijderd
Als het alleen gaat om hoe het zit met op kamers gaan ed, dan past deze topic beter op werk & geld.

Hoeveel geld je krijgt hangt af van welke studie je gaat doen (mbo of hbo) en ook van het inkomen van je ouders ed. En of één dag in de week werken (8 uur op zondag is niet vaak haalbaar btw) voldoende is, ligt er ook aan hoeveel je dan verdient.

Ik denk dat de topic beter op werk & geld past, het gaat voor het grootste deel immers om geld ed. Daarom -> Werk & Geld
Met citaat reageren
Oud 24-05-2003, 14:15
iamcj
iamcj is offline
Je kan studiefinanciering aanvragen, dan is 220 euro.
Je kan een lening aanvragen dat is ongeveer 440 euro. Pas op want als je klaar bent heb je duizenden euros schuld.
Soms moeten je ouders bijbetalen.

Als je op jezelf wilt moet je ongeveer 600 of 700 euro per maand binnen krijgen. Er zijn diverse topics met opsommingen, die moet je maar even opzoeken.

Op ib-groep.nl staat alles over studiefinanciering.
Met citaat reageren
Oud 24-05-2003, 16:25
very drunk driver
very drunk driver is offline
hmmm in mijn oren klinkt dit heel erg als puberteit of je hebt een famillie als de bundy's of de osbournes
Oud 25-05-2003, 08:03
Verwijderd
Citaat:
verydrunkdriver schreef op 24-05-2003 @ 17:25:
hmmm in mijn oren klinkt dit heel erg als puberteit of je hebt een famillie als de bundy's of de osbournes
Dat is z'n vraag toch niet...reageer of ontopic of niet...
Met citaat reageren
Oud 25-05-2003, 21:08
very drunk driver
very drunk driver is offline
ok sorry

studiefinanciering gaat wel flink omhoog maar is bij lange aan niet hoog genoeg om je kamer er van te betalen.

en 1 bijbaantje wat voor bijbaantje wat verdien je per dag. misschien zou je daar je kamer van kunnen betalen maar kun je ook niet veel meer
Oud 26-05-2003, 19:59
Rerisen Phoenix
Rerisen Phoenix is offline
Qua geldadviezen kan ik je niet helpen maar ik herken deze situaties wel. Erg sterk zelfs, ik ben mezelf er op het moment ook aan het uitvechten. Ik zou het waarderen als je contact met me opnam via MSN ( psphoenix17@hotmail.com ) of ICQ (ICQ# 99484442).

Ook voor een soort persoonlijk onderzoek dat ik ahw houd naar ouders en hun gebruik van kinderen (ik zou het eigenlijk misbruik willen noemen maar ik wil objectief blijven dus laat ik mijn emoties hier buiten).
Reageren

Regels voor berichten