Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-01-2003, 16:40
juliettebinoche
juliettebinoche is offline
Hallo allemaal,

Tijdje geleden dat ik hier was, maar ik heb een vraagje. Een meisje van 17 en een jongen van 13?! Kan dat?
(jaja, ik ben het meisje van 17.. en *oeps* ja, die jongen van 13, bijna 14 hoor, vind ik leuk..)

Help me, alsjeblieft..
Oud 13-01-2003, 16:41
Verwijderd
:/
Met citaat reageren
Oud 13-01-2003, 16:43
Methuselah
Methuselah is offline
da's echt wel 'n groot leeftijdsverschil, kzou 't zelfs beetje raar vinden als de jongen 17 was en 't meisje 13, bjina 14 :/
Oud 13-01-2003, 16:48
coecie
coecie is offline
fijn voor die jonge lijkt me!
tuurlijk kan dat en een meisje van 13 kan ook met een jongen van 17

al dat gezeik over leeftijd altijd maar, leeftijd is slechts een getal, het gaat toch meer om hoe oud je werkelijk BENT
Oud 13-01-2003, 16:55
Sithan
Sithan is offline
Citaat:
coecie schreef:
al dat gezeik over leeftijd altijd maar, leeftijd is slechts een getal, het gaat toch meer om hoe oud je werkelijk BENT
Volgens mij haal je werkelijkheid uit zijn verband...het gaat erom hoe oud je je voelt...niet hoe oud je bent...en nee met die stelling ben ik het niet geheel eens...
Oud 13-01-2003, 16:55
Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
coecie schreef:

hij is WERKELIJK 13 en zij WERKELIJK 17 hoor...

Offtopic: doet me denken aan 'n typetje van Bart De Pauw

Ik vind dat leeftijd er wel toe doet. Anders was er ook geen onderscheid mogelijk ivm pedofilie... Of je zou kunnen gaan argumenteren als 50-jarige man: 'Jamaar meneer de voorzitter van de rechtbank, zij is heel erg volwassen hoor, mijn 13-jarige partner.'

Dit is nu wel in 't extreme getrokken, maar toch...
Oud 13-01-2003, 17:43
hotgurl
hotgurl is offline
yoyo ik vin wel datta kan or! ik ben zelf ook 13 en me vriend is 18 dus das ongeveer wel utzelfde tog¿ naja... xal nu vast wel gezeik krijge van ja je ben te jong voor um enzo blabla weetje wa¿ UT KAN ME GEEN FUCK BOEIE en je moe ook gewoon ut schijt ebbe aan iedereen die wel vin da jullie leeftijdsverschil te groot is!
Met citaat reageren
Oud 13-01-2003, 17:46
juliettebinoche
Nou, ik voel me een klein beetje gerustgesteld.. Ik vind het zelf eigenlijk niet zo'n probleem, hij ziet er helemaal niet zo jong uit (ik wist zelf niet dat hij 13 was, ik dacht eerst 15).. En nouja, hij is gewoon heel lief en schattig.
Het is nog niets, maar ik dacht, tja, even nadenken erover..
Maarre, isset niet vreemd voor een 13-jarige jongen om wat met een meisje van 17 te hebben?!
Hmm.. ik vraag dat me nl. af..

knuffls
Oud 13-01-2003, 17:51
CokemanLalalala
CokemanLalalala is offline
voor beide bovenstaande meisjes:
maarja je moet het altijd allemaal zelf weten, kan wel zeggen dat je nog van niks weet en die beslissingen allemaal niet kan maken maar dan gaat iedereen toch weer lopen mauwen.
durf mijn klauw er wel voor in het vuur te steken dat deze 2 situaties toch nooit een happy end zullen hebben op lange termijn.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2003, 17:58
Orion16
Orion16 is offline
Nee heel vreemd iemand van 13 met iemand van 17... 13 is sowieso nog veels te jong hij weet amper wat liefde en 'houden van' is... Het leeftijdsverschil is 4 jaar, anders ligt het wanneer jij 18 was en hij 22 zou zijn. Da's al anders.

Maar 13 en 17? Nee. Hij is nog een kind!

En in Doorn wonen anders genoeg jongens van 17, ik ken ze wel, ik heb zelf nml. in Doorn op school gezeten 4 jaar lang.

Laatst gewijzigd op 13-01-2003 om 18:01.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2003, 18:02
Destrøyer
Destrøyer is offline
Tja, hangt er vanaf, ik ken veel infantiele 17jarigen en een paar volwassen 13jarigen, ligt totaal aan de persoon.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2003, 18:02
juliettebinoche
Echt..?

Maar ik vind em zo lief..

Nouja, ik, tja, ik weet het nou ook niet meer hoor.. Ik kan (we kunnen) het toch tenminste proberen..?!

En hij wordt bijna 14....
Oud 13-01-2003, 18:04
Orion16
Orion16 is offline
Citaat:
hotgurl schreef:
yoyo ik vin wel datta kan or! ik ben zelf ook 13 en me vriend is 18 dus das ongeveer wel utzelfde tog¿ naja... xal nu vast wel gezeik krijge van ja je ben te jong voor um enzo blabla weetje wa¿ UT KAN ME GEEN FUCK BOEIE en je moe ook gewoon ut schijt ebbe aan iedereen die wel vin da jullie leeftijdsverschil te groot is!
Het is wel aan je taalgebruik te merken dat je niet al te intelligent bent... Ik hoop voor je dat je 'VrIeNdJuHh' niet aangeklaagd wordt wegens pedofilie, maargoed dáár was in een ander topic al genoeg over gezeurd... dus laat ik mn mond maar houden :/
Met citaat reageren
Oud 13-01-2003, 18:06
Orion16
Orion16 is offline
Citaat:
juliettebinoche schreef:
Echt..?

Nouja, ik, tja, ik weet het nou ook niet meer hoor.. Ik kan (we kunnen) het toch tenminste proberen..?!

Nog steeds een kind dus...
Hoe denken je vriendinnen / ouders er trouwens over of weten ze 't nog niet?
Met citaat reageren
CokemanLalalala
Citaat:
juliettebinoche schreef:
Echt..?

aan je ondertitel (of hoe heet zoiets) is al te zien dat je wanhopig bent
en een baby of een kind van 6 kan ook heel lief/schattig zijn
Met citaat reageren
Verwijderd
Citaat:
Orion16 schreef:
En in Doorn wonen anders genoeg jongens van 17, ik ken ze wel, ik heb zelf nml. in Doorn op school gezeten 4 jaar lang.
Er zijn op de wereld zoveel jongens, maar je kiest vaak niet echt op wie je verliefd wordt. Er kunnen nog zoveel jongens rondlopen die theoretisch beter bij je zouden passen, maar toch wordt je net op die ene verliefd. Dat is het mooie en het 'rare' aan verliefd zijn.

Tja, 13 en 17 kan volgens de wet, 14 en 18 alleen niet meer...probleem dan. Maar goed, wat ik zelf vind dan maar...ik zou het leeftijdsverschil te groot vinden, zeker toen ik 17 was. Iemand van 13 zit in een hele andere leeftijds- en ontwikkelingsfase, heeft andere intresses enz. Maar dat ik het niet zou willen hoeft niet te betekenen dat jij het niet zou moeten doen oid. Of een jongen van 13 het raar vindt om wat met een meisje van 17 te hebben zal per jongen verschillen, ik denk niet dat daar een eenduidig antwoord op te geven is.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2003, 18:07
Verwijderd
Citaat:
juliettebinoche schreef:
Echt..?

Euh...je vraagt wat mensen er van denken...dus zeggen ze dat. Wil je dat niet weten of wil je zo graag een relatie met hem, doe dat dan gewoon.

Weet hij het al? Zeg het dan eerst tegen hem, misschien is hij niet verliefd op je en maak je je zorgen om niks.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2003, 18:10
Orion16
Orion16 is offline
Precies. En het is toch ook heel erg fijn om met je vriend eens een diepgaand gesprek te houden? Dat zal met een 13-jarige niet zo goed gaan..
Met citaat reageren
Oud 13-01-2003, 18:11
juliettebinoche
Sorry hoor, maar waarom zou ik wanhopig zijn alleen maar omdat ik iemand van 13 leuk vind? Sjeetje, je zou hem eens moeten zien! En ik vind het wel een beetje kinderachtig mij te beoordelen alleen maar op grond van mijn signature van twee jaar geleden (zo lang ben ik hier niet geweest..) Beetje flauw.

En *zucht* nouja.. laat maar ook..

En vriendinnen weten het ja en vinden het niet storend ofzo. En mijn ouders weten het wel een beetje, maar bedoel, het is niet alsof ik hem meeneem naar huis.. (al)
Oud 13-01-2003, 18:12
Orion16
Orion16 is offline
Citaat:
CokemanLalalala schreef:
aan je ondertitel (of hoe heet zoiets) is al te zien dat je wanhopig bent
Nee hoor, Doornsen zijn gewoon KAK
(nee geintje hoor, laten we het er maar niet over hebben waar ík woon )
Met citaat reageren
Oud 13-01-2003, 18:13
Destrøyer
Destrøyer is offline
Orion, je gaat er kennelijk vanuit dat 13jarigen standaard kleine kaboutertjes zijn die het liefste de hele dag met blokjes spelen. Is dat niet een beetje een ontzettend achterlijk beeld?
Met citaat reageren
Oud 13-01-2003, 18:14
CokemanLalalala
Citaat:
juliettebinoche schreef:

En vriendinnen weten het ja en vinden het niet storend ofzo.
die bedenken zich later nog wel
Met citaat reageren
Oud 13-01-2003, 18:14
Orion16
Orion16 is offline
Citaat:
juliettebinoche schreef:
Sorry hoor, maar waarom zou ik wanhopig zijn alleen maar omdat ik iemand van 13 leuk vind? Sjeetje, je zou hem eens moeten zien!
Idd zoals al gezegd hij weet toch nog niet dat je 'm leuk vind? Nou dan... Ik vind het inderdaad wel 'n beetje vreemd, maar post eens een foto van 'm dan, kunnen we beoordelen
Met citaat reageren
Oud 13-01-2003, 18:17
Orion16
Orion16 is offline
Citaat:
Reptile schreef:
Orion, je gaat er kennelijk vanuit dat 13jarigen standaard kleine kaboutertjes zijn die het liefste de hele dag met blokjes spelen. Is dat niet een beetje een ontzettend achterlijk beeld?
Dat heb ik niet gezegd... Oké 'kind' was dan misschien verkeerd gekozen maar laat ik dan net zeggen dat-ie net begonnen is met puberen op zijn hoogst. Maar je wou toch niet zeggen dat 13-jarigen al net zoveel weten / levenservaring hebben als een 17-jarige? Je vrienden zouden je toch ook niet meer serieus nemen als je met een 13-jarig meisje zou hebben?

Maar, toen ik 13 was keken de meisjes niet eens naar me om ( )
Met citaat reageren
Oud 13-01-2003, 18:18
juliettebinoche
Ik zal eens even kijken of ik er eentje kan veroveren.. okay?
En hij heeft het wel door hoor.. alleen heb ik het niet echt letterlijk gespeld..
Oud 13-01-2003, 18:20
juliettebinoche
Oh en trouwens, mijn vriendinnen hebben me juist 'aan hem geholpen', om het maar zo te zeggen..

En wat is er mis met kak? *jumjum*
Oud 13-01-2003, 18:20
Orion16
Orion16 is offline
Citaat:
juliettebinoche schreef:
Ik zal eens even kijken of ik er eentje kan veroveren.. okay?
En hij heeft het wel door hoor.. alleen heb ik het niet echt letterlijk gespeld..
Ok... We zullen wel zien hoe 't verder loopt
Van ons had je je sig echt niet hoeven te veranderen hoor
Met citaat reageren
Oud 13-01-2003, 18:22
juliettebinoche
Ik moest em toch nog veranderen hoor.. Hij was sowieso stom.. Ennuh, wat heb je gedaan in Doorn dan? (voor schooltype..)
Oud 13-01-2003, 18:23
Orion16
Orion16 is offline
Mavo.. Havo kon ik nét niet halen.
Ik heb overigens niet op het revius gezeten maar ik ken het wel heel goed m'n nichtje heeft er ook op gezeten.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2003, 18:24
Evangelion
Evangelion is offline
Ach ja, ik denk dat je gewoon problemen krijgt omdat hij waarschijnlijk minder volwassen is...meisjes zijn imho een stuk volwassener dan jongens, en dan nog eens een leeftijdsverschil van 4 jaar er bij op...njah, volgens mij kan dat niet goed gaan.

Maar goed, stel dat hij anders is...proberen toch? Wie niet waagt, wie niet wint.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2003, 18:27
juliettebinoche
niet eens t Revius..? *tssk*

mss wordt het eens tijd dat ik eens iets waag .. dat doe ik nooit.. ben altijd veel te voorzichtig..

Thomas, here I come.. (zo heettie dus)
Oud 13-01-2003, 18:29
Verwijderd
13... dat zijn nog zulke ongelooflijke kleuters. Mh, ik vind het idd vreemd, en met mij heel veel mensen (in de praktijk nog meer dan in theorie).
Met citaat reageren
Oud 13-01-2003, 18:35
CokemanLalalala
geef hem de roze power ranger voor z'n verjaardag, kan je meteen niet meer stuk
Met citaat reageren
Oud 13-01-2003, 18:39
Orion16
Orion16 is offline
Citaat:
juliettebinoche schreef:
niet eens t Revius..? *tssk*

mss wordt het eens tijd dat ik eens iets waag .. dat doe ik nooit.. ben altijd veel te voorzichtig..

Thomas, here I come.. (zo heettie dus)
Nee, Revius zeg, alsjeblieft, doe me een lol. Niet dat ik het op mijn middelbare school er zo naar mijn zin heb gehad hoor.

Ik ben het overigens met Morgan eens..
Met citaat reageren
Oud 13-01-2003, 19:08
juliettebinoche
Oud 13-01-2003, 19:17
Verwijderd
Citaat:
juliettebinoche schreef:
Dan weet je ook nog niet of hij je echt wel leuk vindt. En al zou hij het door hebben, dat hoeft niet automatisch in te houden dat hij je leuk vindt. Vraag het nou eerst maar eens aan hem, dan kun je daarna altijd verder kijken. Jij moet er mee leven, niet wij.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2003, 19:28
coecie
coecie is offline
ga d'r gewoon voor, schijt aan de regels die er zijn
hij vind het alleen maar leuk en cool enzo
en als het uiteindelijk niet werkt, so be it.
wie niet waagt die niet wint
Oud 13-01-2003, 19:51
hotgurl
hotgurl is offline
Citaat:
Het is wel aan je taalgebruik te merken dat je niet al te intelligent bent... Ik hoop voor je dat je 'VrIeNdJuHh' niet aangeklaagd wordt wegens pedofilie, maargoed dáár was in een ander topic al genoeg over gezeurd... dus laat ik mn mond maar houden :/
hoi ik vin inderdaad daje je mond moe houwe ja ik praat oeda ik wil ik kom toevallug uit zeeland in ut zuide dus ik praat zo en nie zo kakkerug en ik ben heel erug intelligent want ik zit in 2 atheneum kan gymnasium duzzz naja... ennuh ik ben geen klein kind da nie weet wa "houde van" is. Wa doe ik dan op dit moment¿ en zouw ik daarom zo zijn omdak um zoveel mis (ookal epk um net nog gesproke) wil je bedoelde dat da geen houde van is¿ naja tzal wel aan mij liggah or het "domme blondje" mzzl
Met citaat reageren
Oud 13-01-2003, 19:55
Verwijderd
Citaat:
hotgurl schreef:
hoi ik vin inderdaad daje je mond moe houwe ja ik praat oeda ik wil ik kom toevallug uit zeeland in ut zuide dus ik praat zo en nie zo kakkerug en ik ben heel erug intelligent want ik zit in 2 atheneum kan gymnasium duzzz naja... ennuh ik ben geen klein kind da nie weet wa "houde van" is. Wa doe ik dan op dit moment¿ en zouw ik daarom zo zijn omdak um zoveel mis (ookal epk um net nog gesproke) wil je bedoelde dat da geen houde van is¿ naja tzal wel aan mij liggah or het "domme blondje" mzzl
Hoe je praat maakt geen hol uit (ik praat ook niet zo kakkerig), het is die verschrikkelijk irritante breezah-achtige schrijfstijl. Zo moeilijk is Nederlands toch niet?
Met citaat reageren
Oud 13-01-2003, 20:34
Unexplained
Unexplained is offline
Nee, dat kan niet.

Wil je een gelijkwaardige partner? Of wil je iemand verzorgen en opvoeden?

Mijn advies: neem een hond.
Oud 13-01-2003, 20:51
marlies
marlies is offline
Citaat:
Morgan schreef:
Hoe je praat maakt geen hol uit (ik praat ook niet zo kakkerig), het is die verschrikkelijk irritante breezah-achtige schrijfstijl. Zo moeilijk is Nederlands toch niet?
Nee het zal je Nederlands niet veel goeds doen. Moet je over een paar jaar een betoog schrijven en dan weet je niet eens meer hoe je normaal Nederlands moet schrijven
Oud 13-01-2003, 21:02
Yoha
Yoha is offline
Ik zal eens proberen hier serieus op te reageren

De standaard argumenten als "leeftijd maakt niet uit" en "hij zit in een heel andere levensfase" zijn allemaal al ongeveer langs geweest, maar bedenk dit eens:

Stel je krijgt (een soort van) verkering met deze jongen, het gaat goed tussen jullie, worden al aardig close enzo. Hij wordt 14, dus het leeftijdsverschil lijkt wat af te nemen. Maarja, jij wordt 18 en gaat waarschijnlijk voor je autorijbewijs. Middelbare school heb je afgerond en je gaat studeren, of werken.

One way or another je gaat het huis uit en de kans daarbij is groot dat je (een gedeelte van de week) ergens anders gaat wonen. Door je nieuwe werk/studie kom je nieuwe mensen tegen. Heel leuk natuurlijk, maar wat nou als je bij een van hen vindt wat je mist bij je vriendje van 14? in 99% van de gevallen zijn kinderen van 13-14 jaar happy en onbezorgd, waar heel leuk mee om te gaan is. Maar stel er gebeurt iets (negatiefs) met je, de kans is groot dat je vriendje je niet kunt helpen, hij is daar mentaal nog helemaal niet klaar voor, je zult de eerste jaren waarschijnlijk nooit een psychische steun aan hem hebben, daarnaast zal je door veel mensen vreemd aangekeken worden als je in de auto zit met een 14 jarig jochie naast je. "Jahaa dat is mijn vriendje". "Waarom rijdt hij dan niet?" Dan zeggen dat 'ie 14 is lijkt mij vrij lullig.

Neem dit ter overweging, maar laat het niet je keuze bepalen, ik wil het niet op mijn geweten hebben dat een mooie liefde bederft alleen omdat je te vroeg geboren bent.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2003, 21:18
Verwijderd
jij bent pas een paar dagen zeventien, en hij wordt binnenkort veertien... jullie schelen dus twee jaar en een klets? ik vind het best kunnen eigenlijk. ik en mijn vorige vriend verschilden anderhalf jaar, ging ook best (verschrikkelijk) goed . maar jah, hij was ook wel een jaar ouder dan je toekomstige is. don't let that put you off! give it a go, girl!

xxx
Met citaat reageren
Oud 13-01-2003, 21:56
CokemanLalalala
Citaat:
*blue angel* schreef:
jij bent pas een paar dagen zeventien, en hij wordt binnenkort veertien... jullie schelen dus twee jaar en een klets?
een simpele rekensom leert dat het verschil hier meer dan 3! jaar bedraagt
Met citaat reageren
Oud 13-01-2003, 22:07
engerd
engerd is offline
ik vind het geen goed idee......maarja wie ben ik
Met citaat reageren
Oud 13-01-2003, 22:19
morlock
morlock is offline
Citaat:
engerd schreef:
ik vind het geen goed idee......maarja wie ben ik
Je bent iemand met een lichte obsessie, als ik zo naar je avatar kijk

maar, over het probleem. Ga je gang zou ik zeggen. Probeer het! Maar zoals al een aantal mensen boven me: wees er wel op voorbereid dat het na een aantal weken instort. Jij en hij verschillen teveel van leeftijd en ontwikkeling om dezelfde dingen interessant te kunnen vinden. Dan komt het er op neer dat jullie elkaar op een gegeven moment gewoon niet meer liggen. Jij bent 17, klaar (of bijna klaar) met je middelbare school, terwijl hij net van de basisschool komt. hij heeft bij wijze van spreken zijn zakje knikkers nog in zijn kamer naast zijn knuffelberen staan.

Citaat:
*blue angel* schreef:
k vind het best kunnen eigenlijk. ik en mijn vorige vriend verschilden anderhalf jaar, ging ook best (verschrikkelijk) goed
3 jaar is een enorm verschil met 1 1/2 jaar, vooral als het de periode in je puberteit betreft.
Oud 14-01-2003, 07:45
Evangelion
Evangelion is offline
Citaat:
Unexplained schreef:
Mijn advies: neem een hond.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2003, 09:26
Verwijderd
Wow, als ik die jongen was van 13 was ik écht wel de man geweest bij mn vrienden Muhhahahahaa

Anyway, t zou in principe wel kunnen, maar of je omgeving dat ook denkt???

Greetz Snoopy
Met citaat reageren
Oud 14-01-2003, 10:03
De Ideale Schoonzoon
De Ideale Schoonzoon is offline
ligt eraan hoe volwassen die jongen zich gedraagd...

je hebt jongens die al redelijk 'volwassen' overkomen, en je hebt nog van die 'kleuters' ertussen lopen.

ik ben van mening dat leeftijd er niet toe doet bij liefde.
als je je bij elkaar fijn voelt, dan is dat toch prima.
de rest heeft dat dan gewoon te respecteren
Oud 14-01-2003, 12:31
Verwijderd
Citaat:
morlock schreef:
Je bent iemand met een lichte obsessie, als ik zo naar je avatar kijk
whehe (k)zzie
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten