Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Offtopic: doet me denken aan 'n typetje van Bart De Pauw Ik vind dat leeftijd er wel toe doet. Anders was er ook geen onderscheid mogelijk ivm pedofilie... Of je zou kunnen gaan argumenteren als 50-jarige man: 'Jamaar meneer de voorzitter van de rechtbank, zij is heel erg volwassen hoor, mijn 13-jarige partner.' Dit is nu wel in 't extreme getrokken, maar toch...
|
![]() |
yoyo ik vin wel datta kan or! ik ben zelf ook 13 en me vriend is 18 dus das ongeveer wel utzelfde
![]() ![]() |
![]() |
|
Nou, ik voel me een klein beetje gerustgesteld.. Ik vind het zelf eigenlijk niet zo'n probleem, hij ziet er helemaal niet zo jong uit (ik wist zelf niet dat hij 13 was, ik dacht eerst 15).. En nouja, hij is gewoon heel lief en schattig.
Het is nog niets, maar ik dacht, tja, even nadenken erover.. Maarre, isset niet vreemd voor een 13-jarige jongen om wat met een meisje van 17 te hebben?! Hmm.. ik vraag dat me nl. af.. knuffls
|
voor beide bovenstaande meisjes:
![]() ![]() maarja je moet het altijd allemaal zelf weten, kan wel zeggen dat je nog van niks weet en die beslissingen allemaal niet kan maken maar dan gaat iedereen toch weer lopen mauwen. durf mijn klauw er wel voor in het vuur te steken dat deze 2 situaties toch nooit een happy end zullen hebben op lange termijn. |
![]() |
|
Nee heel vreemd iemand van 13 met iemand van 17... 13 is sowieso nog veels te jong hij weet amper wat liefde en 'houden van' is... Het leeftijdsverschil is 4 jaar, anders ligt het wanneer jij 18 was en hij 22 zou zijn. Da's al anders.
Maar 13 en 17? Nee. Hij is nog een kind! En in Doorn wonen anders genoeg jongens van 17, ik ken ze wel, ik heb zelf nml. in Doorn op school gezeten 4 jaar lang. ![]() Laatst gewijzigd op 13-01-2003 om 18:01. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Hoe denken je vriendinnen / ouders er trouwens over of weten ze 't nog niet? |
![]() |
||
Citaat:
![]() en een baby of een kind van 6 kan ook heel lief/schattig zijn ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Tja, 13 en 17 kan volgens de wet, 14 en 18 alleen niet meer...probleem dan. Maar goed, wat ik zelf vind dan maar...ik zou het leeftijdsverschil te groot vinden, zeker toen ik 17 was. Iemand van 13 zit in een hele andere leeftijds- en ontwikkelingsfase, heeft andere intresses enz. Maar dat ik het niet zou willen hoeft niet te betekenen dat jij het niet zou moeten doen oid. Of een jongen van 13 het raar vindt om wat met een meisje van 17 te hebben zal per jongen verschillen, ik denk niet dat daar een eenduidig antwoord op te geven is. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Weet hij het al? Zeg het dan eerst tegen hem, misschien is hij niet verliefd op je en maak je je zorgen om niks. |
![]() |
|
Sorry hoor, maar waarom zou ik wanhopig zijn alleen maar omdat ik iemand van 13 leuk vind? Sjeetje, je zou hem eens moeten zien! En ik vind het wel een beetje kinderachtig mij te beoordelen alleen maar op grond van mijn signature van twee jaar geleden (zo lang ben ik hier niet geweest..) Beetje flauw.
En *zucht* nouja.. laat maar ook.. En vriendinnen weten het ja en vinden het niet storend ofzo. En mijn ouders weten het wel een beetje, maar bedoel, het is niet alsof ik hem meeneem naar huis.. (al) ![]()
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Maar, toen ik 13 was keken de meisjes niet eens naar me om ( ![]() |
![]() |
|
Ach ja, ik denk dat je gewoon problemen krijgt omdat hij waarschijnlijk minder volwassen is...meisjes zijn imho een stuk volwassener dan jongens, en dan nog eens een leeftijdsverschil van 4 jaar er bij op...njah, volgens mij kan dat niet goed gaan.
Maar goed, stel dat hij anders is...proberen toch? Wie niet waagt, wie niet wint. |
![]() |
||
Citaat:
Ik ben het overigens met Morgan eens.. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
Ik zal eens proberen hier serieus op te reageren
![]() De standaard argumenten als "leeftijd maakt niet uit" en "hij zit in een heel andere levensfase" zijn allemaal al ongeveer langs geweest, maar bedenk dit eens: Stel je krijgt (een soort van) verkering met deze jongen, het gaat goed tussen jullie, worden al aardig close enzo. Hij wordt 14, dus het leeftijdsverschil lijkt wat af te nemen. Maarja, jij wordt 18 en gaat waarschijnlijk voor je autorijbewijs. Middelbare school heb je afgerond en je gaat studeren, of werken. One way or another je gaat het huis uit en de kans daarbij is groot dat je (een gedeelte van de week) ergens anders gaat wonen. Door je nieuwe werk/studie kom je nieuwe mensen tegen. Heel leuk natuurlijk, maar wat nou als je bij een van hen vindt wat je mist bij je vriendje van 14? in 99% van de gevallen zijn kinderen van 13-14 jaar happy en onbezorgd, waar heel leuk mee om te gaan is. Maar stel er gebeurt iets (negatiefs) met je, de kans is groot dat je vriendje je niet kunt helpen, hij is daar mentaal nog helemaal niet klaar voor, je zult de eerste jaren waarschijnlijk nooit een psychische steun aan hem hebben, daarnaast zal je door veel mensen vreemd aangekeken worden als je in de auto zit met een 14 jarig jochie naast je. "Jahaa dat is mijn vriendje". "Waarom rijdt hij dan niet?" Dan zeggen dat 'ie 14 is lijkt mij vrij lullig. Neem dit ter overweging, maar laat het niet je keuze bepalen, ik wil het niet op mijn geweten hebben dat een mooie liefde bederft alleen omdat je te vroeg geboren bent. |
![]() |
|
Verwijderd
|
jij bent pas een paar dagen zeventien, en hij wordt binnenkort veertien... jullie schelen dus twee jaar en een klets? ik vind het best kunnen eigenlijk. ik en mijn vorige vriend verschilden anderhalf jaar, ging ook best (verschrikkelijk) goed
![]() xxx |
![]() |
|||
Citaat:
![]() maar, over het probleem. Ga je gang zou ik zeggen. Probeer het! Maar zoals al een aantal mensen boven me: wees er wel op voorbereid dat het na een aantal weken instort. Jij en hij verschillen teveel van leeftijd en ontwikkeling om dezelfde dingen interessant te kunnen vinden. Dan komt het er op neer dat jullie elkaar op een gegeven moment gewoon niet meer liggen. Jij bent 17, klaar (of bijna klaar) met je middelbare school, terwijl hij net van de basisschool komt. hij heeft bij wijze van spreken zijn zakje knikkers nog in zijn kamer naast zijn knuffelberen staan. Citaat:
|
ligt eraan hoe volwassen die jongen zich gedraagd...
je hebt jongens die al redelijk 'volwassen' overkomen, en je hebt nog van die 'kleuters' ertussen lopen. ik ben van mening dat leeftijd er niet toe doet bij liefde. als je je bij elkaar fijn voelt, dan is dat toch prima. de rest heeft dat dan gewoon te respecteren
|
|